Moderator: Redaktörer
Bossekaka skrev:Ser ju rätt ok ut iallafall.
Bill50x skrev:Vad grundar du denna förmodan på?
/ B
subjektivisten skrev:Bill50x skrev:Vad grundar du denna förmodan på?
/ B
Att den inte har någon plint som tar upp yttre vibrationer.
Max_Headroom skrev:Precis just därför jag tycker den ser vettig ut. Det finns mer än ett sätt att bygga bra gramofoner.
subjektivisten skrev:Max_Headroom skrev:Precis just därför jag tycker den ser vettig ut. Det finns mer än ett sätt att bygga bra gramofoner.
Hur tänker du då? T ex yttre vibrationer som ska "dödas", hur ska den göra det bra om man inte har en plint som tar emot, utan man istället kan få alla vibrationer rakt in via lagret?
subjektivisten skrev:Tror inte det kommer funka bra alls det. Skulle gissa dom flesta vibrationer kommer via underlaget den står på, och då måste man ha väldigt bra hylla att ställa den på. Men tror även att en plint skulle fixa yttre vibrationer bättre.
Bill50x skrev:Det är, som du själv skriver, bara gissningar.
subjektivisten skrev:Bill50x skrev:Det är, som du själv skriver, bara gissningar.
Till skillnad från dig så har jag gjort en del tester.
subjektivisten skrev:Den dagen du kommer med ett test och mätningar om locket skulle vara sämre att ha på än av (tidigare tråd), så är jag intresserad. Tills dess, ointresserad.
Bill50x skrev:En mätning med en graf är fullständigt värdelös om den är gjord med fel förutsättningar. Och det var dina mätningar.
/ B
subjektivisten skrev:Bill50x skrev:En mätning med en graf är fullständigt värdelös om den är gjord med fel förutsättningar. Och det var dina mätningar.
/ B
Det var den inte men du verkar ha svårt med dom mest simpla saker märker jag.
Bill50x skrev:Du mätte ju tex vibrationerna i vinylspelaren genom att använda ljudet från en cd-spelare, inte från vinylspelaren själv. Hur realistisk situation är det?
subjektivisten skrev:Bill50x skrev:Du mätte ju tex vibrationerna i vinylspelaren genom att använda ljudet från en cd-spelare, inte från vinylspelaren själv. Hur realistisk situation är det?
Du kan fortsätta i rätta tråden men det är bara ett bevis på att du inte förstår detta alls.
subjektivisten skrev:Du kan fortsätta i rätta tråden men det är bara ett bevis på att du inte förstår detta alls.
Bossekaka skrev:Kan det vara en bra budgetsvarv?
http://www.vinylbutiken.se/article.asp?artID=4352&view=yes
Ser ju rätt ok ut iallafall.
//Micke
Richard skrev:Eftersom du vill satsa på vinyl så antar jag att du gillar dess färgningar, alt/eller att du har en stor skivsamling.
subjektivisten skrev:Richard skrev:Eftersom du vill satsa på vinyl så antar jag att du gillar dess färgningar, alt/eller att du har en stor skivsamling.
Det är ju knappast dom enda anledningarna. Finns ju dom som vill höra vinylerna så ofärgade som möjligt och kunna nyttja bättre masterade versioner på vissa skivor.
subjektivisten skrev:Den dagen du kommer med ett test och mätningar om locket skulle vara sämre att ha på än av (tidigare tråd), så är jag intresserad. Tills dess, ointresserad.
Richard skrev:Kanske någon riktigt bra direktdriven historia, men någon frekvensmässigt rak ortofonpickup passar bättre, gummimatta förstås,men detta låter dock snarlikt cd.![]()
V. H. Richard.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster