Jag vill inte ha stativare. Har ägt ett par qrs luna au som jag var grymt nöjd med när det gällde allt förutom möjligheten att kunna spela högt med mycket djupbas. Jag ångrar lite att jag sålde dom men samtidigt så behövde jag lägga pengarna på körkortet.
Dom högtalarna jag sneglat på är.
Infinity primus 360
Infinity beta 50
Proson reality 63mk2
Dynavoice df-5
Och som sagt min referens är qrs merkurius 2. Men som sagt 34000 kr är mkt pengar och det är pengar jag aldrig kommer ha till en sådan sak hehe.
Jag lyssnar på all musik. Men det blir ganska mycket rock och pop även en del infected mushroom. Det jag vill ha är ett par högtalare som låter rent och behagligt med lite värme dom ska klara att man vrider på lite och disktanten ska inte vara vass utan bara vällupplöst.
Jag har ett par basmoduler som jag även kommer köra ihop med en delning runt 50hz och dessa kommer ge lite mer djupbas till helheten.
Dom enda högtalarna jag hört är dynavoicen och prosonen. Dynavoicen imponerade stort på mig på en mässa men uppe hos fynda så lät det sådär. Prosonen lät också sådär upp hos fynda lite bättre än dynavoicen men dock vass i diskanten. Nu var dessa helt nya så det kan vara därför också.
Men alla tipps och ideer är välkommna