Moderator: Redaktörer
PojkenMedTur skrev:hur bra kan det låta i bra hörlurar? Jag äger ett bar shure e4c och de är ju trevliga för mobilt lyssnande men de är inte lika trevliga som mina piPs i o-mobilt lyssnande.
Nu råkar jag äga en benchmark Dac1 som ska vara en väldigt bra hörlursförstärkare (har jag läst). Funderar på att "på skoj" köpa ett par riktigt bra hörlurar för att motivera ägandet av dacen.
Kan också vara trevligt att ha på natten då mina sömntimmar är ca 03-11.
Har ingen brådska utan tänkte be om tips efter modeller fynda utifall att det skulle dyka upp begagnat på t.ex hifi-magasinet.
Är Grado GS-1000 the best there is?
vad finns det för andra modeller?
Inköpspriset är ingen viktig faktor utan jag vill bara att det inte ska vara för stor värdeminskning utifall jag skulle tröttna och vill sälja vidare.
PojkenMedTur skrev:Finns det någon hörlursmodell som är bäst?
jockewe skrev:Jag gillar Sennheiser HD-600 men lyssnar oftast med Shure in-ear SE530 som jag VERKLIGEN vill rekommendera...
Fjonkalicious skrev:jockewe skrev:Jag gillar Sennheiser HD-600 men lyssnar oftast med Shure in-ear SE530 som jag VERKLIGEN vill rekommendera...
Huvamig... den senare var inte gratis, jag är ute efter ett par nya in-ear, men det där kanske är lite över budget
Fjonkalicious skrev:jockewe skrev:Jag gillar Sennheiser HD-600 men lyssnar oftast med Shure in-ear SE530 som jag VERKLIGEN vill rekommendera...
Huvamig... den senare var inte gratis, jag är ute efter ett par nya in-ear, men det där kanske är lite över budget
Erik_AA skrev:Fjonkalicious skrev:jockewe skrev:Jag gillar Sennheiser HD-600 men lyssnar oftast med Shure in-ear SE530 som jag VERKLIGEN vill rekommendera...
Ah, jag blev också sugen på de lurarna nu. Men det är ju lite dyrt helt klart... Är det lönt att ha så pass bra lurar till en portabel spelare? (iAudio7).
celef skrev:jag tror inte det är svårare att bygga slutna lurar, varför skulle det vara svårare än öppna?
frestr skrev: Men inte någon blöt, filtbas.
Fjonkalicious skrev:frestr skrev: Men inte någon blöt, filtbas.
Jag måste skaffa glasögon igen(tappat dom), jag läste lite snabbt och det blev fler t än l så att säga.![]()
Britt-Gunnar skrev:Laila skrev:Sk. Freudiansk "felläsning".![]()
jo jag funderade lite själv i dom banorna faktiskt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster