Sanny-> Tackar! Lådorna har standardvolym men andrade mått anpassade för att kunna ha prof. P som stativ åt piP. Måtten är 30, 50, 32(b, h, d).
Det är faktiskt väldigt stor skillnad mot piP ensamma. Dels kan man ju spela mycket högre utan att piP bottnar(har inte hänt ännu) och dels spelar dom ju några hz lägre(-3db@24hz enl. spec).
Samtidigt tycker jag att det låter som om piP mår bra av att inte behöva ta hand om lågbasen. Det låter givetvis mindre ansträngt vid högre ljudtryck, men även vid normala ljudnivåer tycker jag det låter lite mer oansträngt.
Bamsefar-> Ska nog investera i ett cr8 när jag har råd, just nu är studentbudgeten något ansträngd. Det är den ju iofs som oftast...
Dock tycker jag att det låter kanonbra trots 2105:ans delningsfilter.
Måtten är, som jag skrev lite längre upp, (30, 50, 32). Ingvar var snäll nog att rita upp en fin, måttanapassad, byggbeskrivning åt mig.
Morello-> Slartibarftast har minsann berättat om det hembesök han gjort hos dig. Det låt inte som om han var det minsta besviken över ljudet från dina skapelser
<20hz???
Mvh / Christian
Edit: Jag är rätt förvånad över hur pass lättdrivna dom är(faktauppgifterna till trots). Jag använder ju som sagt ett Zachry d-250 vilket har en egen volymkontroll. Den står nu på 2 av 10 samtidigt som utsignalen från 2105:an är sänkt 6db jmfrt. med frontarna. Steget har hittils inte ens blivt ljummet trots en del ljudtryckstester