Moderator: Redaktörer
ta alla rekommendationer med en stor nypa salt
Hotspur skrev:ta alla rekommendationer med en stor nypa salt
Jepp, särskilt de som går ut på att en moped duger gott för den som söker en MC...
Schneewittchen skrev:Min budget är runt 20 000 SEK och för de pengarna behöver det inte vara oanvända grejer, bättre begagnade fungerar säkert bra.
Det hade varit trevligt om systemet klarat av att spela DVD-A och/eller SACD. Då jag inte har, eller planerar att flytta in i något större palats tror jag att två bra stativare (plus ev senare subbas) räcker för mig. Inget flerkanalsystem, stereo är det som gäller, jag tror nämligen inte att det går att få ett bra stereo/hemmabiosystem för 20 000 kronor, eller har jag fel?
Det är respektlöst att rekommendera den som vill lämna stormarknadsträsket att avstå från rumsakustiska åtgärder och att använda en dryg fjärdedel av budgeten (8 000-3 500=4 500 kr) till kablar och stativ.
PekkaJohansson skrev:... och enda anledningen till att vi måste dras med alla dessa fula apparater...
Morello skrev:För 20 000 kr skulle jag köpa allt begagnat.
Så här skulle det kunna se ut:
Högtalare: B&W 802 matrix, cirka 12 000 kr
Morello skrev: kan bytas mot ett beg Sentec SC9. Nu har vi kanske 2 500 kr kvar, vilket räcker till en stegad volymkontroll från TKD med 41 steg.
Max_Headroom skrev:Morello skrev: kan bytas mot ett beg Sentec SC9. Nu har vi kanske 2 500 kr kvar, vilket räcker till en stegad volymkontroll från TKD med 41 steg.
Eller varför inte ett sånt där litet norskt? Då får man fjärris också!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster