Moderator: Redaktörer

niklas skrev:Framtidssäker och hemmabioreceiver är en svår (omöjlig?) kombo. Det leder till att de fetare modellerna sjunker så löjligt mycket i pris på kort tid. Tror du får mest för pengarna i den prisklass LTS brukar testa i, dvs 5-10k. Fast det är klart, vet man inte var man ska göra av stålarna så kan det säkert vara en kul pryl. Onkyon som Alexi länkade till är dock ett försteg så den blir jobbig att driva bakkanaler med.
Conan skrev:Jag har bra förtroende för Yamahas Aventage-receivrar och köpte själv ett skyltex RX-A1030 i somras. Jag & en kompis lyssnade på förstegsdelen i en enklare Yamaha-receiver och kunde inte höra att den färgade jämfört med en på papperet "rakare" analog signalväg. Yamahas receivrar har ju också gott rykte vad gäller kvalitet och driftsäkerhet.
I samma prisklass som den där Denonen finns RX-A3050. Den skulle jag kika på om jag letade.
Rydberg skrev:Ett annat alternativ kan ju vara att skita i HDCP 2.2 och köpa en Marantz SR7009 (999€), en Denon AVR-X5200W (1099€) eller en Denon AVR-X4100W (769€)
MagnusÖstberg skrev:Rydberg skrev:Ett annat alternativ kan ju vara att skita i HDCP 2.2 och köpa en Marantz SR7009 (999€), en Denon AVR-X5200W (1099€) eller en Denon AVR-X4100W (769€)
Eller vänta liiite tills det är standard. Marantz borde uppdatera snart.

Alexi skrev:Onkyo PR-SC5530 är jag hyggligt säker på är riktigt bra och snygg.
http://www.se.onkyo.com/en/products/pr-sc5530-117878.html
Pionners reciver har dock massa funktioner jag gillar jättemycket, mobilappen är överlägsen alla andras. De har en fest funktion där alla kan lägga in låtar i spellistan enkelt från sina egna telefoner osv. De är långt före alla andra i användarvänlighet, trotts det fortfarande för svåra att ställa in. Men SC-LX89 skulle vara med på min short list.
Edit: Glömde säga att nu när Onkyo köpt Pioneer så har jag stora hopp för en best of both apparat innom två år.
Alexi skrev:Edit: Glömde säga att nu när Onkyo köpt Pioneer så har jag stora hopp för en best of both apparat innom två år.
Rydberg skrev:En polare hade 5000-hembioförsteget från Yamaha och han var inte nöjd med det i sin Ino-källare, så känner mig lite osäker inför Yamaha måste jag säga.
Rydberg skrev:Alexi skrev:Onkyo PR-SC5530 är jag hyggligt säker på är riktigt bra och snygg.
http://www.se.onkyo.com/en/products/pr-sc5530-117878.html
Pionners reciver har dock massa funktioner jag gillar jättemycket, mobilappen är överlägsen alla andras. De har en fest funktion där alla kan lägga in låtar i spellistan enkelt från sina egna telefoner osv. De är långt före alla andra i användarvänlighet, trotts det fortfarande för svåra att ställa in. Men SC-LX89 skulle vara med på min short list.
Edit: Glömde säga att nu när Onkyo köpt Pioneer så har jag stora hopp för en best of both apparat innom två år.
Har du eller LTS testat det där försteget?
shifts skrev:Av alla hifipryttlar man kan köpa måste hemmabioreciever vara den absolut tristaste. Alla andra är mer eller mindre roliga att läsa in sig på samt skaffa.
shifts skrev:Av alla hifipryttlar man kan köpa måste hemmabioreciever vara den absolut tristaste. Alla andra är mer eller mindre roliga att läsa in sig på samt skaffa.
Tumme skrev:Rydberg skrev:En polare hade 5000-hembioförsteget från Yamaha och han var inte nöjd med det i sin Ino-källare, så känner mig lite osäker inför Yamaha måste jag säga.
Vad var det han inte gillade? Har blivit lite sugen på ersättaren 5100
FBK skrev:Har för egen del inte vågat att köpa annat än Denon (3e modellen nu)
Men jag har försökt få info här om hur andra märken låter i jämförelse då alla märken brukar ha en röd tråd i sin ljudkaraktär,genom modell serierna. Men det har varit i stort omöjligt att få fram inlägg om hur olika märken upplevs.
ChristianAndersson skrev:http://www.avsforum.com/forum/90-receivers-amps-processors/2856602-denon-x7400-marantz-av8804.html
Rydberg skrev:shifts skrev:Av alla hifipryttlar man kan köpa måste hemmabioreciever vara den absolut tristaste. Alla andra är mer eller mindre roliga att läsa in sig på samt skaffa.
+1
Harryup skrev:Rydberg skrev:shifts skrev:Av alla hifipryttlar man kan köpa måste hemmabioreciever vara den absolut tristaste. Alla andra är mer eller mindre roliga att läsa in sig på samt skaffa.
+1
Precis, tror många här skulle tycka att det vore lite roligt att testa sin gamla receiver mot ett nytt riktigt försteg. Köpte en Denon 4308 för en massa år sedan och trodde att den skulle stå sig bättre mot ett försteg än vad den gjorde. För 2-kanalåtergivning så kör jag alla källor i försteget och min nya Marantz kör framkanalerna genom försteget för film.
/Harryup
MorganM skrev:Harryup skrev:Rydberg skrev:+1
Precis, tror många här skulle tycka att det vore lite roligt att testa sin gamla receiver mot ett nytt riktigt försteg. Köpte en Denon 4308 för en massa år sedan och trodde att den skulle stå sig bättre mot ett försteg än vad den gjorde. För 2-kanalåtergivning så kör jag alla källor i försteget och min nya Marantz kör framkanalerna genom försteget för film.
/Harryup
Vad har du för Marantz?Vad tycker du om den ljudmässigt?Är lite inne på en SR 7011 att ha som försteg.och använda enbart 2 kanaler i recivern till Atmos högtalare.
Harryup skrev:MorganM skrev:Harryup skrev:Precis, tror många här skulle tycka att det vore lite roligt att testa sin gamla receiver mot ett nytt riktigt försteg. Köpte en Denon 4308 för en massa år sedan och trodde att den skulle stå sig bättre mot ett försteg än vad den gjorde. För 2-kanalåtergivning så kör jag alla källor i försteget och min nya Marantz kör framkanalerna genom försteget för film.
/Harryup
Vad har du för Marantz?Vad tycker du om den ljudmässigt?Är lite inne på en SR 7011 att ha som försteg.och använda enbart 2 kanaler i recivern till Atmos högtalare.
Jag har en 7010 och misstänker att en 7011 är ganska identisk ljudmässigt möjligen inte mätmässigt i något avseende då jag har hört dom på olika ställen men egentligen blivit mest imponerad av bildförbättringen mot en äldre Denon direkt. Den ljudmässiga skillnaden finns klart till det bättre i synnerhet i surroundkanalerna.
Äldre receivers låter rätt ofta metalliskt med lite swisch och surr som inte finns ett uns av i Marantzen. Men däremot så tycker jag att det är trevligare med ett "riktigt" 2-kanal försteg efter receivern där man kan ansluta 2 kanalskällor.
/Harryup
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 17 gäster