Hej
Kul. Min närmsta granne som är relativt nyinflyttad och som verkar vara en trevlig prick har ett gammalt Linnsystem med dessa högtalare. Det låter helt ok med hans system men då har han iofs rätt dyr skivspelare och dyr elektronik. Allt Linn.
Högtalarna upplevde jag som rätt "varma" i ljudet med bra snärt och lättlyssnade. Det kändes som om mellanregistret var lite prio mot övrigt men om det var pga högtalarna eller övrig utrustning vet jag inte. Grannen har en tung fot till med spikes men spikarna går att skruva bort om jag förstått rätt. Jag rekommenderade honom att testa mina SD fötter. Jag har ett gäng extra

.
Jag tror nog Marantzen passar bra då högtalarna verkar lättdrivna. Köp inte högtalarna för dyrt bara. Grannen påstod att hans kostat över 10000:- och det kanske är sant nya men värdet nu är nog mer 2-4000:- med 4 som absolut max. Jag kanske har helt fel men det finns Linnkännare i forumet så dom vet bergis mer

. Jag ska även snacka lite med min granne om vad han tycker då han är en Linnfantast. Lycka till.