Någon som lyssnat på QUAD z4 ? Bra öppningserbjudande på Hififreaks! Eller wharfedales hifi sortiment? De gör ju rätt bra PA grejor så dom borde ju veta hur man konstruerar en högtalare som spelar högt tryck iallafall
19999;- paret (nypris 43k)
http://hifi-freaks.se/tilbud/quad-z-4.htmlsnygga var dom ju iallafall men namnet är helt okänt för mig, rent spontant känns det som att jag letar efter högtalare med minst 2st 8" basar av bra kvallité.
Emanuelgbg skrev:Skulle ta mig tid att lyssna på System Audio om det är lite mer attack du vill ha.
Nu har jag inte lyssnat så mycket på de senaste modellerna men tidigare hört Expolorer, Mantra 60 samt Ranger. De förstnämnda är lite mjukare i karaktären och den sistnämnda lite stramare, dock inga stora skillnader.
JBL LS80 kanske också vore något (Även denna finns bara som beg)
tack för tipsen! JBL LS80 har jag faktiskt varit och kollat lite på tidigare, dock lite svåra att få tag i som nämnt, så det har aldrig blivit något med det.
Elfsberg skrev:Nä. Jag har haft en 99.36 och såhär i efterhand är jag inte imponerad. piP framför XTZ alla dagar om året..
Det är en riktigt elak diskant i högtalaren och mellanregisterelementet fungerar ö h t inte bra i området det används.
Tack för input men jag kan inte tänka mig att jag blir mer nöjd med ett par bokhylle-högtalare med 4" bas (rent punch-mässigt) Deras stora modeller är dock intressanta, lite för dyra nya bara.
Synd att ingen audiobutik har precis allt man önskar till provlyssning