Ingen rekomendation - varning!

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Ingen rekomendation - varning!

Inläggav Max_Headroom » 2006-10-16 12:04

Artist: Christian Falk
Album: Hans senaste, minns inte vad det heter.

Jag var i min skivbutik för att köpa en annan skiva. Jag blev då rekomenderad denna. Och jag har ju Swedish Open-skivorna tidigare och dom är ju bra. Så jag köpte denna, ohörd. Big misstake.

Det här låter inte nytt och frächt på något sätt (vilket swedish open plattorna gjort när dom kom), snarast som ett plagiat på något amerikaskt house/soul/pop från 90-talat, fast sämre. ända fram till spår 7, som räddar Falk från att totalt förnedra sig offentligt. Spår 7 och vidare har en helt annan karraktär, mycket bättre. Men nytt låter det inte! Det låter som en kopia av sen 80-tals musik. Fast det gjordes bättre sådan då, för 15-20 år sedan. En av låtarna är kraftigt inspererad av Inner City. Kanske hade det varot bättre om Falk gjort något eget istället när Inner City gjorde sig själva bättre än vad han gör? Nåja, dom sista 3 låterna på denna skiva får godkänt, inte mer. Resten är underkänt, gör om, gör rätt!

Skivan är bara typ 32 minuter lång, så inte bara kvaliteten är i underkant, utan även kvantiteten, för dom som till äventyrs skulle vilja haft mer av detta...
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2006-10-16 12:13

"It's not a distress signal.... it's a warning" [Alien] :D

Användarvisningsbild
petern

Inläggav petern » 2006-10-21 20:59

Får nog, tyvärr, lägga till Bo K:s senaste oxå. Kanske behöver den lång inlyssning - men första intrycken: låter som alla andra nuförtiden...

Användarvisningsbild
RichardJ

Inläggav RichardJ » 2006-10-21 22:33

Bo Kaspers ORKESTER verkar ha glömt att de faktiskt är en orkester och inte någon förprogrammerad synthslinga som loopas låtarna igenom, och dessutom knappt går att höra någon skillnad på från låt till låt.

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2006-11-06 00:46

Äh! BKO's nya är ju fräck ju. Kul att han Teddybears-snubben varit med och producerat! Spår 6, En dag att bli kär på, tycker jag är klart bra.
Common sense is not that common.

Användarvisningsbild
torbod

Inläggav torbod » 2006-11-06 10:36

BKO's nya är ju ganska intressant musikmässigt tycker jag eftersom de har skaffat ett nytt sound. Men attans vad trist producerad skivan är. De gamla BKO skivorna var ju ganska njutbara att lyssna till. Den nya skivan är dock förpassad till PC-högtalarna, olyssningsbar på "finstereon", vilket är en väldigt trist utveckling.

/Tobbe

Återgå till Skivrekommendationer