Artist: Christian Falk
Album: Hans senaste, minns inte vad det heter.
Jag var i min skivbutik för att köpa en annan skiva. Jag blev då rekomenderad denna. Och jag har ju Swedish Open-skivorna tidigare och dom är ju bra. Så jag köpte denna, ohörd. Big misstake.
Det här låter inte nytt och frächt på något sätt (vilket swedish open plattorna gjort när dom kom), snarast som ett plagiat på något amerikaskt house/soul/pop från 90-talat, fast sämre. ända fram till spår 7, som räddar Falk från att totalt förnedra sig offentligt. Spår 7 och vidare har en helt annan karraktär, mycket bättre. Men nytt låter det inte! Det låter som en kopia av sen 80-tals musik. Fast det gjordes bättre sådan då, för 15-20 år sedan. En av låtarna är kraftigt inspererad av Inner City. Kanske hade det varot bättre om Falk gjort något eget istället när Inner City gjorde sig själva bättre än vad han gör? Nåja, dom sista 3 låterna på denna skiva får godkänt, inte mer. Resten är underkänt, gör om, gör rätt!
Skivan är bara typ 32 minuter lång, så inte bara kvaliteten är i underkant, utan även kvantiteten, för dom som till äventyrs skulle vilja haft mer av detta...