Carola, hon kan sjunga hon... NOT

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Affald

Carola, hon kan sjunga hon... NOT

Inläggav Affald » 2006-03-30 18:07

http://media.putfile.com/Carola-talar-i-tungor63

Ärligt talat kan jag inte rekomendera eländet men det är en skrämmande kontrast hon visar upp :evil:

Hallelulija,
//JB
- THE DEAD END -
http://www.minhembio.com/användarnamn
Kan man inte mäta det kan man heller inte höra det, skillnaden alltså!

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2006-03-30 18:37

Undra hur hon fick sina röstproblem... Skrämmande människa, onekligen.

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2006-03-30 19:47

Låter mer som om hon håller på med något trevligt i sovrummet! :P 8)
Mitt minne är blott ett minne numera.

Användarvisningsbild
Matix

Inläggav Matix » 2006-03-31 10:18

Det lät inte trevligt men det var väl inte sång heller.
Sjunga kan hon när hon väl gör det, ~10^12 ggr bättre än mig i alla fall.

/Mattias

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2006-03-31 11:27

Har aldrig hört en kvinna som låter trevligt under dessa omständigheter! :wink:
Mitt minne är blott ett minne numera.

Grismannen

Inläggav Grismannen » 2006-03-31 14:33

Redigt skadad människa. :twisted:

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2006-03-31 14:59

Tur att hon inte spelar över iallafall :lol:
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2006-03-31 15:13

Bara jag som tycker mig höra hur bristen på uppfinningsrikedom infinner sig på slutet? :lol:
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
mapem

Inläggav mapem » 2006-04-01 09:21

The horror, the horror! Jag stod ut bara ett par sekunder. Trodde något så överspänt inte kunde existera. Bekräftar beklagligtvis min bild av henne.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2006-04-05 11:27

aa jag kände hur gud kom in i min kropp och han hjälpte mig att slänga ut Satan från min kropp. Jag skriker som en galning och ser ni någon Satan här på forumet?
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-04-05 13:00

Tja, jag vet inte om det var så farligt.

Tycker att det är helt ok att folk är lite spontana.

Vem drabbar det? De som tycker om att döma andra borde bli glada för de kan får lite material som de kan uttala sig negativt om, och de som inte tycker om att döma andra kanske tycker att det är underhållande bara?
De som inte tycker att det är underhållande (säger dom) behöver ju inte lyssna, eller?

I mina öron lät det som en "självframkallad släng av Tourettes". I en tolerantare värld där det vore tillåtet och accepterat att ha Tourettes kanske alla skulle ha det? :o Fast antagligen inte riktigt alla.

Hur många håller inte med i sakfrågan: Att självömkan är något som främst drabbar de som ägnar sig åt det?

Vh, iö

- - - - -

PS. AAAaaaaAÄÄRRRRHHHHHHSJSJSJSJSJSJSPPPPKKKKKKKrrrschschsc!
Ville också prova lite. :wink:

Någon annan som vill testa?

PPS. Jag känner en tjej som har Tourettes, och en intressant grej är att hon inte för-projicerar sina yttringar över sina egna värderingar och känsla för vad som är skamfullt - utan på sin uppfattning om andras värderingar. Konsekvensen av det hela är att hennes Tourettes yttrar sig på engelska i en engelskspråkig miljö. :o
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2006-04-05 14:01

Hur som helst är hon ingen föredöme för folk och hon kallar ju de som har en homosexuell läggning för sjuka människor. Jepp trevlig människa. Fullt friskt att en människa beter sig så? Hon är väldigt omtyckt att småtjejer (åtminstonde var hon det för) och att de brukar ju göra som den stora idolen gör. Skall de få samma värderingar och hålla på som en dåre som hon??
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Affald

Inläggav Affald » 2006-04-05 15:23

Lite O.T. men jag kan inte slppa synen på Carola & hennes pappa när hon uppträtt på Skara sommarland & sedan sålde sin autograf till barnen för 20:-, hon klottrade & pappa tog betalt... Det ÄR lägre än Glocalnet ,)

En annan bild som etsatsigfast på min näthinna är när hon skickar iväg en hel blomma med fuktig jord/rötter på en tjej i publiken från förra årets Allsång på Skansen!

//JB
- THE DEAD END -
http://www.minhembio.com/användarnamn
Kan man inte mäta det kan man heller inte höra det, skillnaden alltså!

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-04-05 15:26

Mats skrev:Hur som helst är hon ingen föredöme för folk och hon kallar ju de som har en homosexuell läggning för sjuka människor...

...Hon är väldigt omtyckt att småtjejer (åtminstonde var hon det för) och att de brukar ju göra som den stora idolen gör. Skall de få samma värderingar och hålla på som en dåre som hon??

Bara så ingen misstolkar mig nu: jag menar att homofili är helt normalt. Det förekommer bland de flesta djurarter och gäller en del av populationen.

Rent Darwinistisk får man förmoda att det är en effekt av att det måste finnas en viss naturlig variation för att en art skall kunna överleva och anpassa sig när omgivningen förändrar sig. Vissa delar av den naturliga variationen blir i för överlevnaden gynnsam riktning, vissa blir det inte - men alla är naturliga! :P Vissa blir långa, vissa blir korta, vissa får ont i ryggen, vissa blir flintskalliga, vissa blir rejält närsynta, och andra blir kraftigt översynta, och beroende på omständigheterna är vissa egenskaper bättre (för arten) än andra, medan vissa andra egenskaper aldrig är direkt bra (för artens överlevnad) men ändå en viktig del av att mekanismen som säkerställer att en tillräcklig variation förekommer. Att vara kraftigt närsynt kan vara bra, i synnerhet om man i hög ålder behöver kunna titta på saker nära. Att vara kraftigt översynt är nog aldrig bra däremot, men jag tror (och hoppas) ingen ser ned på någon som är det ändå.

Frågan jag vill ställa (som gjorde den ovanstående upptakten nödvändig tyckte jag, för att inte någon skulle läsa in något annat än det jag skriver) är:

Är det verkligen ovänligt att kalla någon sjuk?

Jag vet inte.

Däremot tror jag inte att Carola ogillar människor på grund av deras läggning, jag tror hon ser dem som "drabbade" snarare.
Så: Hon må ha en vanföreställning om att det som är helt naturligt - istället är ett sjukdomstillstånd. Men jag tror inte hon menar något ont med det. Jag kan ha fel dock.

Mats skrev:Jepp trevlig människa. Fullt friskt att en människa beter sig så?

Så nu kallar du Carola för icke "fullt frisk" (det vill säga sjuk)... Och argumentet för detta är alltså att hon kallar andra för sjuka, vilket du därmed också gör Mats. 8O

Oavsett vilket förstår jag att folk blir provocerade av henne, även om jag tror att vissa av dem läser in andra saker i det hon säger än det hon menar.

Vh, iö

- - - - -

PS. Jag kan tänka mig att vissa lider av att vara översynta, och att vissa lider av att vara homo. Men jag skulle inte kalla någon av dem för sjuka, men jag kan tänka mig att det finns de, ur båda grupperna, som hellre skulle vara annorlunda om de fick välja. Jag kan till och med tänka mig att det förekommer fall där både tunnhåriga, fikusar och översynta vänt sig till läkarvetenskapen för att få hjälp.

Det viktigaste måste väl ändå vara att man inte dömer och ser ned på någon på grund av deras egenskaper, utan låter var och en själv ta ställning till vem de är? Jag tror ingen behöver hjälp utifrån för att bli bättre på att nedvärdera sig själv. :?
Senast redigerad av IngOehman 2006-04-08 00:58, redigerad totalt 1 gång.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
E

Inläggav E » 2006-04-05 16:19

IngOehman skrev:Jag tror ingen behöver hjälp utifrån för att bli bättre på att nedvärdera sig
själv. :?

Verkligen inte. Självförtroende är en bristvara, och de som brister i det
brukar väl "hjälpa" andra att också nedvärdera sig själva.

Brister nog ganska rejält i det själv :(, men försöker att inte överföra det
på andra.

Någon mer som tyckte att Carolas blå klänning var utsökt fin, förresten?
Precis rätt blå färg.

(Har inte lyssnat på klippet som länkas till här, ska jag kanske tillägga. Är
det MP3 eller vad?)

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2006-04-05 17:59

Affald skrev:Lite O.T. men jag kan inte slppa synen på Carola & hennes pappa när hon uppträtt på Skara sommarland & sedan sålde sin autograf till barnen för 20:-, hon klottrade & pappa tog betalt... Det ÄR lägre än Glocalnet ,)

En annan bild som etsatsigfast på min näthinna är när hon skickar iväg en hel blomma med fuktig jord/rötter på en tjej i publiken från förra årets Allsång på Skansen!

//JB

Du glömde nämna om när hon piskade skiten ... f'låt Satan ... ur sin väninna.
Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.
Bo Rothstein, professor i statsvetenskap

WuXian

Inläggav WuXian » 2006-04-05 21:01

Karåla subjektivt:

*låter komprimerat; eller är det mastrat så, endast en volym finns!

*kan inte hålla tonen, kör ett hysteriskt vibrato på allt; inbyggt dither?

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2006-04-06 07:38

soundbrigade skrev:
Affald skrev:Lite O.T. men jag kan inte slppa synen på Carola & hennes pappa när hon uppträtt på Skara sommarland & sedan sålde sin autograf till barnen för 20:-, hon klottrade & pappa tog betalt... Det ÄR lägre än Glocalnet ,)

//JB

Du glömde nämna om när hon piskade skiten ... f'låt Satan ... ur sin väninna.

va sjutton så intressant. Det är sådant här som jag vill läsa om. Har du någon länk som berättar om piskandet :P

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2006-04-07 23:15

mats skrev:va sjutton så intressant berättar om piskandet :P

Hade det på känn. :D

Carola är Sveriges proffsigaste sångartist, utan tvekan.
Snacka om att använda rösten dynamiskt, verkar som ingen annan upptäckt den möjligheten, att höja rösten i ytterligare en dimension.
Beundransvärt.

Grismannen

Inläggav Grismannen » 2006-04-07 23:22

Helt sämst.

hajen1

Inläggav hajen1 » 2006-04-08 08:27

Svårt för religösa hysteriker men hon har egentligen en bra röst. Problemet tycker jag är att hon använder den till skitmusik. Hon tillhör dem som man tyckt att med rätt material så kan det bli riktigt bra. Så blir det aldrig. Hon är fast i schlagereländet.
McIntoshnörd!

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2006-04-13 08:16

hajen1 skrev:Svårt för religösa hysteriker men hon har egentligen en bra röst. Problemet tycker jag är att hon använder den till skitmusik. Hon tillhör dem som man tyckt att med rätt material så kan det bli riktigt bra. Så blir det aldrig. Hon är fast i schlagereländet.

Håller med till 100%

Användarvisningsbild
Frutti
Inte cool men villig

Inläggav Frutti » 2006-04-13 12:23

Jag har nog aldrig hört henne så bra som här ärlig talat! Inte hört henne så mycket alls iofs.

Angående att göra sig till tycker jag att jag ser värre exempel på det i vardagen nästan varje dag.

Låg för övrigt på samma båt som en som var aktiv i livets ord under lumpartiden.

Återgå till Musikstugan