En av de roliga sakerna med att besöka hifi-mässor tycker jag är att man får höra en massa rolig musik. Jag tycker det är svårt att hitta roliga inspelningar att lyssna till, men på mässa får man njuta frukterna av andras letande. Jag inser att jag verkligen är nybörjare när det gäller "hifi-musik", för jag får höra obekanta saker på varje mässa jag besöker.
Här kommer i alla fall en liten lista på guldkorn jag njöt av både musikaliskt och ljudmässigt under Arken-mässan. Flera är säkert bekanta för de flesta. Min förhoppning är givetvis att fler skribenter hakar på med tips om trevlig välinspelad musik de hörde under mässan!
Chris Jones: Roadhouse & Automobiles - "adult oriented rock" med kväljande religiöst evangeliskt-kristet budskap som står mig upp i halsen, men musikaliskt mycket trevligt och ljudmässigt roligt.
Eric Bibb & Leon Bibb: A Family Affair - amerikansk blues blandat med spirituals i vacker akustisk form. Suverän närvaro i inspelningen. Mycket njutbar stillsam musik,om man återigen kan bortse från den religiösa färgen.
Nitin Sawhney: Beyond Skin - riktigt häftig musik som jag har svårt att sätta en etikett på. Grymma trummor, brutal bas och fräna klickljud i ett medryckande tempo.
Infected Mushroom: BP Empire (spåret "dancing with Khadafi") - Fräck electronica med riktigt läckra ljudbilder. Grym motion för baselementen.
B&W: 'Very Audiophile Recordings' vol 1,2,3 - skön musikblandning med bra ljudkvalitet. I klass med ALR Jordans samlingsplatta 'Voices'.
Och så en outsider, som jag nämner med kärlek:
Peter, Paul and Mary: 'Peter, Paul and Mary' - särskilt låten 'Lemon Tree'. Lustig platta från stereoinspelningarnas barndom. Rolik inspelningsteknik där två röster ligger i varsin högtalare, och en tredje röst i mitten. Härlig musik är det också.

Det är ingenting man direkt skryter om, men så fånig är jag. Det finns en mängd plattor i min samlig där jag egentligen älskar musiken, men som jag avstår att spela för att de låter så grötigt/ljust/distat eller vad som nu är felet i det aktuella fallet.