Dom har en hemsida som inte är klar än men som man kan hamna på en mejl lista för veta vad som händer. http://becausesoundmatters.com/
Att säga jag är extremt sugen och glad över denna nyhet är en underskattning.
Moderator: Redaktörer
Pinnick skrev:(jag har iofs aldrig sett någon dvd-a torrent eller nåt flytande omkring på stället med båten t.ex. Bara dts-spår från dvd-a discar..)
Almen skrev:Vore trevligt också om folk i allmänhet köper riktiga utgåvor och inte laddar ned, så att skivbolagen märker att vi musikälskare är intresserade av bra utgåvor.
Men snålheten bedrar ju ofta visheten...
IngOehman skrev:Jag håller tummarna, tack för att du håller oss underrättade!
Vh, iö
this release sounds hissy, thin, compressed, and just plain old
Almen skrev:Joni Mitchell verkar inte ha fallit för frestelsen att remastra så mycket. Hon har några enstaka på DVD-Audio, tror jag, men Blue är nog originalutgåvan från början på 80-talet någon gång.
subjektivisten: Vi tar det på PM.
Min är original, tror jag.Hade du eller Pekka original CDn?
Almen skrev:Yowza. Har gjort en snabbjämförelse bara (ny spelare kom emellan...), och det är inte stora skillnader. Jag skall sätta mig ned ordentligt på söndag.
Fick ju ytterligare fil från Audix precis.
Gahhh... Det är på g.subjektivisten skrev:Almen skrev:Yowza. Har gjort en snabbjämförelse bara (ny spelare kom emellan...), och det är inte stora skillnader. Jag skall sätta mig ned ordentligt på söndag.
Fick ju ytterligare fil från Audix precis.
Kan du posta ca 1 min från din Blue CD?
subjektivisten skrev:Ja, läste att Warner kommer satsa ganska rejält på släppa vinyl och DVD-A på nya och återsläppta skivor. Och dessa kommer att göras rätt. Vi har ju redan fått Steve Hoffmans vinyl version av Red Hot Chili Pepers senaste (som krossar CD version) och vad jag förstår så kommer det komma massa mer!
Dom har en hemsida som inte är klar än men som man kan hamna på en mejl lista för veta vad som händer. http://becausesoundmatters.com/
Att säga jag är extremt sugen och glad över denna nyhet är en underskattning.
I must say in advance that the DVD audio portion remains challenging for numerous reasons but as time permits I will continue to work on that aspect. For those of you that are so passionate about the format, please bare with the site and we will do our best.... but in general DVD audio will be on the back burner and I wanted to say that up front so there isn't any confusion. If vinyl is your thing, you are going to be in heaven!!!! I will be announcing more cool news on the site very soon.
subjektivisten skrev:Anledningen är att för vinyl så finns det oftast redan kontrakt kvar sedan tidigare medans det inte finns för DVD-A och det kan bli en DYR affär, vilket inte betalar sig.
Bill50x skrev:Så återigen en inskränkt mediabolag som inte släpper till så marknaden får de produkter som man vill betala för...
/ B
subjektivisten skrev:Almen, Dax för en skivspelare. En sådan och ett bra ljudkort så är du klar.
subjektivisten skrev:Bill50x skrev:Så återigen en inskränkt mediabolag som inte släpper till så marknaden får de produkter som man vill betala för...
/ B
Hur tänker du nu? Ska dom släppa DVD-A skivor med förlust?
subjektivisten skrev:Detta sa Steve Hoffman om det förra året:
In order to do a DVD a record company has to renegotiate with the artist and their legal team. Then, the original producer will want to get involved and remix the stuff for 5:1. Another 100k out the door. For most, this is the kiss of death. I'm sure some will approve but it's a slow process that is constantly a money losing one. I'm sure there will be some DVD's but not the exact same titles as the vinyl.
An out of print vinyl LP can be brought back in print at any time with little or no fuss as long as the song order and artwork remains the same. Big difference.
PekkaJohansson skrev:Man kan förstås också fråga sig varför man ska använda tid och pengar på att göra femkanalsmixningar av gamla stereoplattor.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster