Moderator: Redaktörer
AndersJ skrev:Definiera vad du menar med hård.
Hårdaste låt? Då duger det inte med Mötorhead ens! Fast, ska det vara lyssningsbart så vill jag inte höra några arga trashkillar!
dawen skrev:Hårdaste låt? Då duger det inte med Mötorhead ens! Fast, ska det vara lyssningsbart så vill jag inte höra några arga trashkillar!
CalleE: Ska du gå och se gubbarna nu innan jul?
AndersJ skrev:dawenHårdaste låt? Då duger det inte med Mötorhead ens! Fast, ska det vara lyssningsbart så vill jag inte höra några arga trashkillar!
Nä det kan nog vara sant, ska de vara riktigt hårt så finns det ju riktiga avarter av hårdrock, där sången låter som om de stryper grisar. Men det vill man ju inte lyssna på.
AndersJ skrev:dawenHårdaste låt? Då duger det inte med Mötorhead ens! Fast, ska det vara lyssningsbart så vill jag inte höra några arga trashkillar!
Nä det kan nog vara sant, ska de vara riktigt hårt så finns det ju riktiga avarter av hårdrock, där sången låter som om de stryper grisar. Men det vill man ju inte lyssna på.
MusicMan skrev:Hårdaste låten i samma mening som Motörhead eller Maiden?
Sanny_X skrev:Hives?
CalleE skrev:Annars är Dubliners - "Paddys sicknote" ganska hård, stackars Paddy!
The Hypes menar du?
Har de gjort nått bra som går att lyssna på?
Max_Headroom skrev:Nine Inch Nails och Ministry kanske kan ha nåt hårt?
MusicMan skrev:Däremot så tycker inte jag att Black Metal-band brukar vara speciellt hårda. De är bara överdrivna. De försöker se så hårda ut att deras musik i jämförelse låter som dålig pop i mina öron.
poppop skrev:Add N to (x) heter gruppen... Jag tror låten heter little black rocks in the sun... En vinyltolva som ser ut som en slutare i en kamera... Helt underbar! Blir bara värre och värre ju längre in man kommer i låten. Till slut skrattade jag bara maniskt... Låten upplöses i rosa brus och total distorsin som klipps rakt av. Bland det bästa jag någonsin hört!!!
Magnuz skrev: Annars är ju faktiskt Kick Out the Jams med MC5 rätt hård också.
BengtO skrev:Dimmu Borgir'ss version av Twisted Sisters "Burn in Hell" e rätt härlig oxå!!
I mitt tycke är Ronnie James Dio den bästa hårdrocksångaren.
Kribban skrev:Rocker skrev: I mitt tycke är Ronnie James Dio den bästa hårdrocksångaren.
I mitt tycke så är Ozzy den bästa hårdrocksångaren![]()
/Kribban
Magnus skrev:Kribban skrev:Rocker skrev: I mitt tycke är Ronnie James Dio den bästa hårdrocksångaren.
/Kribban
Ozzy kanske har den största personligheten men han är inte så duktig på att sjunga![]()
Kribban skrev:Magnus skrev:Kribban skrev:Rocker skrev: I mitt tycke är Ronnie James Dio den bästa hårdrocksångaren.
/Kribban
Ozzy kanske har den största personligheten men han är inte så duktig på att sjunga![]()
Tycker du ja
hedjohan skrev:Ledsen att jag inte sett den här tråden tidigare, då hade ni sluppit fundera. Svaret är enkelt:
Kill the Sun med In the Collonades.
Oj vad jag saknar den låten. Någon som har den digitalt?
LypsylateX skrev:Ljudmässigt: Merzbow, Brighter Death Now, Folkstorm, eller liknande grupp.
Låtexempel...
Merzbow: "Aura"
Brighter Death Now: "I wish I was a little girl"
Folkstorm: "Haus betula"
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster