Moderator: Redaktörer
xeizo skrev:Eller att Peter Gabriel gillar Kate Bush så mycket att hon fått sjunga duett med honom är mycket mer kreddigt enligt mig
Jansson skrev:Det är kanske Kate Bush som gillar Peter Gabriel så mycket att han får lov att sjunga duett med henne?xeizo skrev:Eller att Peter Gabriel gillar Kate Bush så mycket att hon fått sjunga duett med honom är mycket mer kreddigt enligt mig
Bill50x skrev:Jansson skrev:Det är kanske Kate Bush som gillar Peter Gabriel så mycket att han får lov att sjunga duett med henne?xeizo skrev:Eller att Peter Gabriel gillar Kate Bush så mycket att hon fått sjunga duett med honom är mycket mer kreddigt enligt mig
+1
Å andra sidan har väl även Sinead O'Connor gjort denna duett med PG?
/ B
Jansson skrev:Bill50x skrev:Jansson skrev:Det är kanske Kate Bush som gillar Peter Gabriel så mycket att han får lov att sjunga duett med henne?xeizo skrev:Eller att Peter Gabriel gillar Kate Bush så mycket att hon fått sjunga duett med honom är mycket mer kreddigt enligt mig
+1
/ B
Billen.
Jo precis, men visst var det väl bara live?
http://www.youtube.com/watch?v=xwtX7Gk1Tms
Sen finns ju en version med Willie Nelson och Sinead O´Connor på skiva som är bra.
http://www.youtube.com/watch?v=Wv_NwsCfmUs
IngOehman skrev:Jansson skrev:Bill50x skrev:Jansson skrev:Det är kanske Kate Bush som gillar Peter Gabriel så mycket att han får lov att sjunga duett med henne?xeizo skrev:Eller att Peter Gabriel gillar Kate Bush så mycket att hon fått sjunga duett med honom är mycket mer kreddigt enligt mig
+1
/ B
Billen.
Jo precis, men visst var det väl bara live?
http://www.youtube.com/watch?v=xwtX7Gk1Tms
Sen finns ju en version med Willie Nelson och Sinead O´Connor på skiva som är bra.
http://www.youtube.com/watch?v=Wv_NwsCfmUs
Fast låten skrevs väl specifikt för KB, av PG.
Tror två gamla 10cc-are gjorde videon.
Vh, iö
hifikg skrev:Jag har inget särskilt förhållande till (eller med) Fru/Frk Bush men jag blir glad för hennes skull. Hoppas hon e glad också. En del musiker vill inte ta emot sina fina utmärkelser. Andra vill.
staxe skrev:T.o.m. John Lydon gillar Kate Bush, bara det är värt en medalj.
http://www.youtube.com/watch?v=QV25-V1cYN4
MultiMan skrev:hifikg skrev:Jag har inget särskilt förhållande till (eller med) Fru/Frk Bush men jag blir glad för hennes skull. Hoppas hon e glad också. En del musiker vill inte ta emot sina fina utmärkelser. Andra vill.
Sätt på "The Dreaming" från 1982 och försök att inte få någon form av relation till hennes musik.
MultiMan skrev:hifikg skrev:Jag har inget särskilt förhållande till (eller med) Fru/Frk Bush men jag blir glad för hennes skull. Hoppas hon e glad också. En del musiker vill inte ta emot sina fina utmärkelser. Andra vill.
Sätt på "The Dreaming" från 1982 och försök att inte få någon form av relation till hennes musik.
PerStromgren skrev:Jag provade http://www.youtube.com/watch?v=0wkkuaTvIso och fick den lilla relation jag hade till mänskan helt förstörd. Sorry, men detta är trams i mina öron. Och ögon, i detta fall.
MultiMan skrev:PerStromgren skrev:Jag provade http://www.youtube.com/watch?v=0wkkuaTvIso och fick den lilla relation jag hade till mänskan helt förstörd. Sorry, men detta är trams i mina öron. Och ögon, i detta fall.
Nu menade jag hela skivan, som ska genomlyssnas i sin helhet. Gör man det upptäcker man att det inte finns ett enda svagt spår.
PerStromgren skrev:Jag hörde Bush av till då hon slog igenom, men tyckte aldrig om det då och jag verkar inte ha ändrat mig, så jag ställer mig vid sidan av hyllningskören. Hoppas att det är OK.
shifts skrev:PerStromgren: I dina öron kan hända, men trams är det icke. The Dreaming är mitt favoritalbum med Kate Bush helt klart. Helt fantastiskt.
Bill50x skrev:PerStromgren skrev:Jag hörde Bush av till då hon slog igenom, men tyckte aldrig om det då och jag verkar inte ha ändrat mig, så jag ställer mig vid sidan av hyllningskören. Hoppas att det är OK.
Självklart är det OK. Det är väl kul att du har något bra att se fram emot när du börjar bli torr bakom öronen
phloam skrev:Stackars Kate....... snart åker hon väl på Polar Music-priset också.....
TCM skrev:phloam skrev:Stackars Kate....... snart åker hon väl på Polar Music-priset också.....
![]()
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... 13#1469313
jeff_belowski skrev:staxe skrev:T.o.m. John Lydon gillar Kate Bush, bara det är värt en medalj.
http://www.youtube.com/watch?v=QV25-V1cYN4
Jag gillar hans morsas reaktion: "Hoo Johnny! It sounds like a bag of catsss"
hifikg skrev:Kollade min busksamling och hittade bara "50 words for snow" för övrigt var det renrakat. Men jag har en del äldre som jag tydligen inte brytt mig om att digitalisera. Får ta itu med det.
(och hade någon frågat hade jag svurit på att 50 words of snow var en Björk-skiva...)
MultiMan skrev:hifikg skrev:Kollade min busksamling och hittade bara "50 words for snow" för övrigt var det renrakat. Men jag har en del äldre som jag tydligen inte brytt mig om att digitalisera. Får ta itu med det.
(och hade någon frågat hade jag svurit på att 50 words of snow var en Björk-skiva...)
Rent objektivt (om det nu finns något sådant om musik) är Hounds of Love hennes mästerverk. Ska man bara ha en skiva med henne är det den. Relativt lättillgänglig också.
PerStromgren skrev:MultiMan skrev:PerStromgren skrev:Jag provade http://www.youtube.com/watch?v=0wkkuaTvIso och fick den lilla relation jag hade till mänskan helt förstörd. Sorry, men detta är trams i mina öron. Och ögon, i detta fall.
Nu menade jag hela skivan, som ska genomlyssnas i sin helhet. Gör man det upptäcker man att det inte finns ett enda svagt spår.
Givet att man gillar genren.
Jag hörde Bush av till då hon slog igenom, men tyckte aldrig om det då och jag verkar inte ha ändrat mig, så jag ställer mig vid sidan av hyllningskören. Hoppas att det är OK.
petersteindl skrev:Har du lyssnat på the kick inside eller Never for Ever av forthcoming Dame Catherine Bush?
petersteindl skrev:Jag trodde det var just smak som kan diskuteraDet är väl det som kan vara lärorikt att diskutera, eller?
Vad är det för vits med att diskutera fakta som t.ex. U=R*I?
Vad gäller rätt eller fel så finns det väl bara fel eller rätt . . . typ![]()
![]()
petersteindl skrev:PerStromgren skrev:MultiMan skrev:PerStromgren skrev:Jag provade http://www.youtube.com/watch?v=0wkkuaTvIso och fick den lilla relation jag hade till mänskan helt förstörd. Sorry, men detta är trams i mina öron. Och ögon, i detta fall.
Jag hörde Bush av till då hon slog igenom, men tyckte aldrig om det då och jag verkar inte ha ändrat mig, så jag ställer mig vid sidan av hyllningskören. Hoppas att det är OK.
Har du lyssnat på the kick inside eller Never for Ever av forthcoming Dame Catherine Bush?
PerStromgren skrev:petersteindl skrev:PerStromgren skrev:MultiMan skrev:PerStromgren skrev:Jag provade http://www.youtube.com/watch?v=0wkkuaTvIso och fick den lilla relation jag hade till mänskan helt förstörd. Sorry, men detta är trams i mina öron. Och ögon, i detta fall.
Har du lyssnat på the kick inside eller Never for Ever av forthcoming Dame Catherine Bush?
Nej, men det kan jag göra, eftersom du frågar! Återkommer med reaktioner.
Bill50x skrev:PerStromgren skrev:Nej, men det kan jag göra, eftersom du frågar! Återkommer med reaktioner.
50 words for snow är på g till din ftp....
/ B
PerStromgren skrev:Bill50x skrev:PerStromgren skrev:Nej, men det kan jag göra, eftersom du frågar! Återkommer med reaktioner.
/ B
Tjusigt, då lyssnar jag på den också innan jag dömer!
PerStromgren skrev:OK, jag är beredd att omvärdera mänschan. Jag klarade inte de tidiga plattorna med den tillgjorda falsetten, men det här var något helt annat! Tack, B!
MultiMan skrev:PerStromgren skrev:Bill50x skrev:PerStromgren skrev:Nej, men det kan jag göra, eftersom du frågar! Återkommer med reaktioner.
/ B
Tjusigt, då lyssnar jag på den också innan jag dömer!
Låter du dig inte förföras av hennes viskande om fallande snöflingor så blir jag mäkta förvånad.![]()
PerStromgren skrev:OK, jag är beredd att omvärdera mänschan. Jag klarade inte de tidiga plattorna med den tillgjorda falsetten, men det här var något helt annat! Tack, B!
Bill50x skrev:petersteindl skrev:Har du lyssnat på the kick inside eller Never for Ever av forthcoming Dame Catherine Bush?
Om smak ska man som bekant inte diskutera och det gäller väl även här. Dvs diskutera kan man alltid men det finns inget rätt eller fel.
Personligen tycker jag det är spännande med musik som på ytan är enkel och lättlyssnad men som innehåller hur många lager som helst. Synnerligen intelligent musik enligt min mening. En syster till en före detta flickvän tyckte dock annorlunda, "vad är det för speciellt med att veva med armarna och sjunga wow wow wow?"
Visst är det bra med olika musiksmak så vi kan berika varandra?
/ B
(skrivet medan jag lyssnar på "Director's Cut" från 2011)
IngOehman skrev:Och vad menar du med tillgjorda? Att sjunga skiljer sig från att prata
och visst kan man kalla all sång för tillgjord, men menar du att vissa
register är mera tillgjorda än andra?![]()
xeizo skrev:Underlägsen? Hon briljerar väl snarare med en ovanlig och ganska svår sångstil i just "Wuthering Heights", inget underlägset i det. Däremot var hon tydligen nånstans mellan 13-15 år när hon skrev den låten så inte konstigt om det finns ett barnsligt drag i den. Och 19 när LP-versionen spelades in. Hon VAR ett barn, alltså inte en vuxen kvinna som spelar barnslig. Men trots det är det stor populärmusik.
PerStromgren skrev:IngOehman skrev:Och vad menar du med tillgjorda? Att sjunga skiljer sig från att prata
Jag menar det jag säger!![]()
När jag hör henne tänker jag på en ung dam, kanske i tonåren, som gör sin röst mer barnslig och lägger huvudet på sned för att blidka någon med en (spelad) underlägsenhet. Jag tycker väldigt illa om ett sådant beteende och kopplar det till sången som KB visar upp t.ex. i låten Wuthering Heights.
Wiki skrev:Bush released The Kick Inside when she was 19 years old, but some of the songs had been written when she was as young as 13.
PerStromgren skrev:Jag menar det jag säger!![]()
När jag hör henne tänker jag på en ung dam, kanske i tonåren, som gör sin röst mer barnslig och lägger huvudet på sned för att blidka någon med en (spelad) underlägsenhet. Jag tycker väldigt illa om ett sådant beteende och kopplar det till sången som KB visar upp t.ex. i låten Wuthering Heights.
MultiMan skrev:PerStromgren skrev:Jag menar det jag säger!![]()
En av mina andra kvinnliga favoriter är Pat Benatar, fast av helt andra (och mindre komplexa) anledningar.
Hur gillar du hennes version av Wuthering Heights?
http://open.spotify.com/track/5qEzneq8mLbYur4YWvNHpw
PerStromgren skrev:IngOehman skrev:Och vad menar du med tillgjorda? Att sjunga skiljer sig från att prata
Jag menar det jag säger!![]()
Trots att hon ju inte ens sjunger i falsett. Då måste man väl få fråga omPerStromgren skrev:,,,de tidiga plattorna med den tillgjorda falsetten...
PerStromgren skrev:När jag hör henne tänker jag på en ung dam, kanske i tonåren, som gör sin röst mer barnslig och lägger huvudet på sned för att blidka någon med en (spelad) underlägsenhet. Jag tycker väldigt illa om ett sådant beteende...
IngOehman skrev:Hon står liksom över allt och allas bedömningar.
Hon har och kräver total konstnärlig frihet - och därför också kontroll.
Önskar alla skapande människor gjorde det.
Vh, iö
IngOehman skrev:Hon står liksom över allt och allas bedömningar.
PerStromgren skrev:MultiMan skrev:PerStromgren skrev:Jag menar det jag säger!![]()
En av mina andra kvinnliga favoriter är Pat Benatar, fast av helt andra (och mindre komplexa) anledningar.
Hur gillar du hennes version av Wuthering Heights?
http://open.spotify.com/track/5qEzneq8mLbYur4YWvNHpw
Vilket fokus tråden fick på vad just jag tycker!![]()
Nåja, jag tycker att Pat Benetar alls inte ger intrycket av "tillgjordhet" som jag uppfattar hos Kate Bush. Benetar sjunger i en lägre tonart, vilket jag tycker låter mycket naturligare.
Jämför
http://open.spotify.com/track/5YSI1311X8t31PBjkBG4CZ (Bush)
med
http://open.spotify.com/track/5qEzneq8mLbYur4YWvNHpw (Benetar)
IngOehman skrev:Vad håller du på med egentligen?
phloam skrev:[Kate's röst är som ett instrument i sig, man kanske älskar eller hatar det men tillgjordhet är ungefär det sista man kan anklaga henne för
PerStromgren skrev:phloam skrev:[Kate's röst är som ett instrument i sig, man kanske älskar eller hatar det men tillgjordhet är ungefär det sista man kan anklaga henne för
Du missar min poäng. Jag säger inte att hon är tillgjord, jag säger att hon låter som en som är, vilket är stor skillnad. Hon triggar ett stort obehag.
Jag gillar inte Kate Bush som hon lät då, men tycker att hon är helt OK på snöskivan.
PerStromgren skrev:Vad handlade omröstningen om, egentligen?
Bill50x skrev:Alltså, vissa av oss gillar KB, andra inte. Svårare än så behöver det väl inte vara?
phloam skrev:IngOehman skrev:Vad håller du på med egentligen?
Det är väl en berättigad fråga i sammanhanget - om det ska vara ett "tycker jag" efteråt eller om det är nån slags allmän sanning?
I min värld står ingen artist över andras bedömningar, utan allas våra bedömningar vore de ingenting.
Bill50x skrev:PerStromgren skrev:Vad handlade omröstningen om, egentligen?
Och vad handlar diskussionen om egentligen?
Bill50x skrev:Jag menar, det står väl var och en fritt att tycka vad de vill om en artist?
Bill50x skrev:Kate Bush står lika lite som någon annan "över allt och allas bedömningar" även om jag kan hålla med om att hon har en stor konstnärlig integritet.
Bill50x skrev:Alltså, vissa av oss gillar KB, andra inte. Svårare än så behöver det väl inte vara?
IngOehman skrev:phloam skrev:IngOehman skrev:Vad håller du på med egentligen?
Det är väl en berättigad fråga i sammanhanget - om det ska vara ett "tycker jag" efteråt eller om det är nån slags allmän sanning?
I min värld står ingen artist över andras bedömningar, utan allas våra bedömningar vore de ingenting.
Inte alls.
Den som väljer att ställa sig över andras bedömningar, gör det!![]()
Och det är lätt att göra det om målet med det man skapar inte ens är
att behaga andra - utan att göra det man känner att man måste göra.
Och du (och alla andra) får förlåta mig, men jag vet vad jag talar om.
phloam skrev:IngOehman skrev:phloam skrev:IngOehman skrev:Vad håller du på med egentligen?
Inte alls.
Den som väljer att ställa sig över andras bedömningar, gör det!![]()
Och det är lätt att göra det om målet med det man skapar inte ens är
att behaga andra - utan att göra det man känner att man måste göra.
Och du (och alla andra) får förlåta mig, men jag vet vad jag talar om.
Jag tror det föreligger lite semantiska missförstånd här....
phloam skrev:"Står över" implicerar att artisten skulle vara bortom all kritik, * och så ser ju inte verkligheten utAlla har rätt att kritisera och säga sin mening om en artist och ingen artist är okänslig för vad alla andra tycker.
phloam skrev:Det är ju andras bedömingar som ger dem deras storhet.
phloam skrev:Du tycks istället avse att artisten i fråga har stor integritet och inte bryr sig om andras kritik och då är "stå över" ett ordval som fick mig och andra att missförstå vad du menar.
phloam skrev:Så istället för "X står över all kritik/allas bedömingar" är "X går sin egen väg utan att böja sig för vad andra tycker" svårare att missförstå
phloam skrev:* Stå över, i.e. vara höjd över all kritik/bedömingar,
Bill50x skrev:
Själv tycker jag hon är en fantastisk artist, en av de få som är omistliga. Jag skulle gärna se att mitt tycke om denna dam inte fördunklades av en massa ovidkommande diskussioner.
/ B
För länge sedan läste jag om att hon skulle få utveckla sin talang, inte exploateras direkt. Men jag minns inte i vilket sammanhang jag läste detta.Jansson skrev:Inte fy skam för en 17-åring. Gilmour hade insett vilken unik talang hon var.
Bill50x skrev:För länge sedan läste jag om att hon skulle få utveckla sin talang, inte exploateras direkt. Men jag minns inte i vilket sammanhang jag läste detta.Jansson skrev:Inte fy skam för en 17-åring. Gilmour hade insett vilken unik talang hon var.
/ B
Jansson skrev:Var så länge sen jag läste om detta att jag har svårt att minnas.
Om den är från -73 är det ännu mer imponerande.
15 år gammal i så fall.
Bill50x skrev:Jansson skrev:Var så länge sen jag läste om detta att jag har svårt att minnas.
15 år gammal i så fall.
Ehhh... det var väl länge sedan som det var 15 år från -73? Om jag räknar rätt är det väl snarare 40 år sedan, eller?
/ B
Bill50x skrev:Jansson skrev:Var så länge sen jag läste om detta att jag har svårt att minnas.
15 år gammal i så fall.
Ehhh... det var väl länge sedan som det var 15 år från -73? Om jag räknar rätt är det väl snarare 40 år sedan, eller?
/ B
Jansson skrev:Ser man sen till hennes debutplatta och hennes ålder vid dess tillkomst är det, som jag ser det, häpnadsväckande.
Bill50x skrev:Jansson skrev:Ser man sen till hennes debutplatta och hennes ålder vid dess tillkomst är det, som jag ser det, häpnadsväckande.
Håller med. Å andra sidan är ganska många artister rätt unga när de slog igenom. Manfred Mann för att ta ett exempel, Beatlarna och Stones var väl knappast lastgamla de heller.
/ B
phloam skrev:Jag tror att den uppfattning man har av Kate Bush kanske påverkas av när och hur man kommer in i hennes verk..!
Apropå Peter Gabriel, lite samma sak där - den som upptäcker PG via dennes senare stora hits missar kanske att han (precis som KB) är en mångbottnad artist med stor artistisk kompetens. Har man följt denne från början har nog en helt annan syn på låtar som "Sledgehammer" osv.
Jansson skrev:phloam skrev:Jag tror att den uppfattning man har av Kate Bush kanske påverkas av när och hur man kommer in i hennes verk..!
Apropå Peter Gabriel, lite samma sak där - den som upptäcker PG via dennes senare stora hits missar kanske att han (precis som KB) är en mångbottnad artist med stor artistisk kompetens. Har man följt denne från början har nog en helt annan syn på låtar som "Sledgehammer" osv.
Ja visst!
Köpte Kick inside när den var ny och gillade den skarpt.
Med the Dreaming var jag riktigt fascinerad och Hounds of love slog knock på mig. Ett Mästerverk.
Med Gabriel höll jag lite styvmoderlig inför hans debut.
Detta eftersom jag lyssnat så väldigt mycket på Genesis innan.
Skulle han fixa att stå på egna ben?
Jo då det gick ju bra.
Panelguy skrev:...men phloam, tycker du verkligen att Sylvian kan vara smörig?
Panelguy skrev:
Hounds of Love är enligt mig KB´s mästerverk precis som 3:an är Gabriel´s.
Jag köpte både "Kick" och "Car" när de kom ut men var till en början lite kallsinnig till den senare efter allt lyssnande till Genesis. Apropå "Sledgehammer" så brukar jag likna "So" vid Bowie´s "Let´s Dance", dvs inte dåligt på något sätt men magin var borta.
Kate, Gabriel (och Bowie) förtjänar alla priser de kan få![]()
phloam skrev:Jag tar till mig den kritik du har över mina formuleringar/tankegångar ovan...
phloam skrev:...och skulle vilja svara, men det känns på nåt sätt som om du som skribent "står över" den eventuella kritik jag har att delge.
Jansson skrev:phloam skrev:Jag tror att den uppfattning man har av Kate Bush kanske påverkas av när och hur man kommer in i hennes verk..!
Ja visst!
Köpte Kick inside när den var ny och gillade den skarpt.
Med the Dreaming var jag riktigt fascinerad och Hounds of love slog knock på mig. Ett Mästerverk.
Med Gabriel höll jag lite styvmoderlig inför hans debut.
Detta eftersom jag lyssnat så väldigt mycket på Genesis innan.
Skulle han fixa att stå på egna ben?
Jo då det gick ju bra.
MultiMan skrev:Angående David Sylvian så har jag nog det mesta han gett ut på CD (inklusive Japan där han började), förutom Weather Box som jag tyvärr missade när den kom ut och inte hittat för rimliga pengar sedan dess.
En artist, precis som Kate, med mycket stor integritet och som går sin egen väg. Alltid fascinerande, men om alla inte gillar det förstår jag, men en personlig favorit. Topp 10, kanske t o m 5.
phloam skrev:MultiMan skrev:Angående David Sylvian så har jag nog det mesta han gett ut på CD (inklusive Japan där han började), förutom Weather Box som jag tyvärr missade när den kom ut och inte hittat för rimliga pengar sedan dess.
En artist, precis som Kate, med mycket stor integritet och som går sin egen väg. Alltid fascinerande, men om alla inte gillar det förstår jag, men en personlig favorit. Topp 10, kanske t o m 5.
Har du nån spellista?? (Spotify) Tar gärna del av en sådan
Tänkte fixa spellistor med diverse "husgudar" men har luckor vad gäller DS.
MultiMan skrev:Tyvärr inte och när jag tittar finns ju endast väldigt få av hans alster på Spotify, men jag ska ha det i bakhuvudet och försöka göra det till mitt första försök till spellista på Spotify!
MultiMan skrev:Även efterföljaren "Secrets of the Beehive" är mästerlig.
PerStromgren skrev:Jag hörde Bush av till då hon slog igenom, men tyckte aldrig om det då och jag verkar inte ha ändrat mig, så jag ställer mig vid sidan av hyllningskören. Hoppas att det är OK.
IngOehman skrev:Just nu tycker jag den här tjejen - action Biker (aka Sarah
Nyberg Pergament) är något av det intressantare i Musik-
sverige:
http://actionbiker.bandcamp.com/track/by-myself
(Tryck på playknappen!)
Jag hittade henne genom ett program på radio om någon-
ting helt annat, där de hade användt hennes musik bara.
Vh, iö
har inte min husgud(den andre lika stora musikern av hög klass är Phil Collins), varit kär i bägge?Bill50x skrev:Jansson skrev:Det är kanske Kate Bush som gillar Peter Gabriel så mycket att han får lov att sjunga duett med henne?xeizo skrev:Eller att Peter Gabriel gillar Kate Bush så mycket att hon fått sjunga duett med honom är mycket mer kreddigt enligt mig
+1
/ B
nja det där finns impade inte på mig, för slätstruket.IngOehman skrev:Just nu tycker jag den här tjejen - action Biker (aka Sarah
Nyberg Pergament) är något av det intressantare i Musik-
sverige:
http://actionbiker.bandcamp.com/track/by-myself
(Tryck på playknappen!)
Jag hittade henne genom ett program på radio om någon-
ting helt annat, där de hade användt hennes musik bara.
Vh, iö
TCM skrev:Första spelningen på 35 år
http://www.stereogum.com/1701650/kate-b ... ears/news/
http://youtu.be/ecAIdWAigNc
Almen skrev:Har du blivit insläppt igen, MatsÅ?
mats1212 skrev:Nej jag är inte den där otrevlige superfotografen, nej usch verkligen inte. Man kan se på hans inlägg att hans IQ är väldigt lågt.Almen skrev:Har du blivit insläppt igen, MatsÅ?
Bill50x skrev:mats1212 skrev:Nej jag är inte den där otrevlige superfotografen, nej usch verkligen inte. Man kan se på hans inlägg att hans IQ är väldigt lågt.Almen skrev:Har du blivit insläppt igen, MatsÅ?
Som när han skriver lågt istället för låg?
/ B
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster