Moderator: Redaktörer
peterh skrev:Verkligen inte. Jag tycker om musik!
petersteindl skrev:peterh skrev:Verkligen inte. Jag tycker om musik!
Aha, så du stänger av bilden för att kunna njuta extra mycket av musiken.
petersteindl skrev:peterh skrev:Verkligen inte. Jag tycker om musik!
darkg skrev:Att blunda till Eurovision är som att stänga munnen till surströmming.
paa skrev:Sverige först ut i kväll.
Nattlorden skrev:petersteindl skrev:peterh skrev:Verkligen inte. Jag tycker om musik!
Nej varför då? Du lyssnar väl inte på musik med öppna ögon?
Tell skrev:Men det finns väl ingen som tar den där programmet seriöst?
hifikg skrev:Nog är väl kvaliteten högre än på länge? Flera av artisterna sjunger både rent och välartikulerat. Bl a Belgien, Grekland och just nu Polen.
Nattlorden skrev:Ett sådant scenbygge som skett här får du bara i Eurovision.
Svante skrev:hifikg skrev:Nog är väl kvaliteten högre än på länge? Flera av artisterna sjunger både rent och välartikulerat. Bl a Belgien, Grekland och just nu Polen.
Eh, va? Det var väl bara en som jag tyckte sjöng rent, och hen hade en så dålig låt att jag inte kommer ihåg vem det var.
Jag gillade steppnumret annars. Det finns tydligen nya sätt att lägga högerfoten på golvet fortfarande.
petersteindl skrev:Svante skrev:hifikg skrev:Nog är väl kvaliteten högre än på länge? Flera av artisterna sjunger både rent och välartikulerat. Bl a Belgien, Grekland och just nu Polen.
Eh, va? Det var väl bara en som jag tyckte sjöng rent, och hen hade en så dålig låt att jag inte kommer ihåg vem det var.
Jag gillade steppnumret annars. Det finns tydligen nya sätt att lägga högerfoten på golvet fortfarande.
En kompis kunde lyssna på Festivalen tagen från mikarna före tuning-programmen som fixar falsk sång. Han sa att han trodde först det var en parodi. Sedan insåg han att det var på riktigt. I princip samtliga artister sjunger falskt från första ton till sista och det som går ut till publik och TV är tillrättalagt.
shifts skrev:Vet inte, kanske. Har hört flera missa toner rätt kraftigt, så den verkar inte göra sitt jobb så bra.

matssvensson skrev:Jag fick Astrud Gilberto vibbar på segeruppträdandet. Så rättvist. Värdigt Europa.
petersteindl skrev:matssvensson skrev:Jag fick Astrud Gilberto vibbar på segeruppträdandet. Så rättvist. Värdigt Europa.
+1
Sista uppträdandet var det finaste.
petersteindl skrev:Svante skrev:hifikg skrev:Nog är väl kvaliteten högre än på länge? Flera av artisterna sjunger både rent och välartikulerat. Bl a Belgien, Grekland och just nu Polen.
En kompis kunde lyssna på Festivalen tagen från mikarna före tuning-programmen som fixar falsk sång. Han sa att han trodde först det var en parodi. Sedan insåg han att det var på riktigt. I princip samtliga artister sjunger falskt från första ton till sista och det som går ut till publik och TV är tillrättalagt.
BORIS skrev:petersteindl skrev:Svante skrev:
Som vanligt när någon hört “en kompis“ påstå något bör det tas med en nypa salt, eller som här en hel skopa.
Vilken sändning skulle detta gälla?
petersteindl skrev:BORIS skrev:petersteindl skrev:
Som vanligt när någon hört “en kompis“ påstå något bör det tas med en nypa salt, eller som här en hel skopa.
Vilken sändning skulle detta gälla?
Sändningen var från den uttagning som det svenska bidraget fanns i och gick vidare från. Sändningen var via radion.
Med vänlig hälsning
Peter
PerStromgren skrev:Är det inte dags att sluta se på detta som en tävling? Det är ju bara en gigantisk underhållningsproduktion!
paa skrev:Dessutom så brukar ju autotune ge lite konstiga artefakter, vilket inte hördes i sändningen.
darkg skrev:PerStromgren skrev:Är det inte dags att sluta se på detta som en tävling? Det är ju bara en gigantisk underhållningsproduktion!
Tävlingsmomentet är ändå svårt underhållande, tycks det. Men jag vet! Ordna det så att det blir en myriad av olika priser. Specialpriser, tröstpriser, kalkoner, kartoffler, kanoner och kristallenhörningar; publikens special, jurygruppen forna deltagares statyett, förra årets vinnares glob, bästa framförande, mest glam, största trumman, lägsta nivån och årets oj oj oj, att dela ut! Med semi, kvarts, kvint och elementarfinaler, grupptalan och robinsonråd. Vetoknappar, mentometerpaneler och petimäterbås.
Inför varje tävling kan dessutom olika jurymedlemmar tävlas fram. Publikum kan rösta på vilka kategorier och kriterier som ska lyftas.

paa skrev:Jag tror att om man lyssnar på ljudet direkt från sångarens mick, utan kör och musik, så kommer eventuella tillkortakommanden att höras väldigt mycket tydligare än när mixen är klar, även om det inte är någon autotune inblandad.
När det gäller vinnarbidraget så har Alexander Ryback skrivit en fritt tolkad egen text på engelska, och spelat in och lagt upp låten på Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=FNd3tyY7CcA
Tell skrev:Fjanten som dansade under omröstningen? Ja det var bara en del av produktionen som kändes pinsamt dåligt. Men "fjanten" gjorde åtminstone den här låten som för ~tio år sen nääästan vann. Jag tror det tillomed är enda gången jag röstat på nåt i den där tävlingen. Jag gillar när nån kommer med nåt sådär lagom ironiskt oseriöst till den där fjanttävlingen som tar sig själv alldeles för seriöst ;P[ YouTube ]

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster