Moderator: Redaktörer
Undrar vem Robin är?Belker skrev:Gillar Send to Robin Immediately! Varför är den inte 10-15 minuter?!
...
paa skrev:Undrar vem Robin är?Belker skrev:Gillar Send to Robin Immediately! Varför är den inte 10-15 minuter?!
...
rqu skrev:Tror det tagits upp förr att hon "kollar ljudet" i bilen.
"Hennes fingrar är helt klart med i spelet.
Bilen spelar en alldeles särskild roll. Robyn och Klas Åhlund justerar ljudet live on the road efter hur de låter i bilstereon. Hon tycker att det är viktigt att anpassa ljudet efter hur det faktiskt kommer att låta som det gör i folks stereoanläggningar"
Från https://www.expressen.se/blogg/kultur/2010/03/antligen__en_artist/
Belker skrev:Gillar Send to Robin Immediately! Varför är den inte 10-15 minuter?!
Synd att skivan i övrigt är så söndermastrad som vanligt. Låten Honey är ju riktigt bra men man blir ju lätt sjösjuk av den pumpande kompressorn eller vad det kallas.
goat76 skrev:Jag vet inte om jag störs nämnvärt av kompressionen i den här typen av musik. Hade det verkligen låtit speciellt mycket bättre okomprimerat, kanske ännu sämre..?
Den hårt komprimerade basen verkar vara ett artistiskt/musikaliskt val redan i mixningsskedet eller att grundljuden lät ungefär så. Säkert har det slutgiltiga tvåkanalsspåret blivit komprimerat som vanligt men jag tror inte det har påverkat det slutgiltiga ljudet speciellt mycket.
Har någon möjlighet att göra en masvis-analys?
shifts skrev:hifikg: Tänk på hur du uttrycker du dig. Det där ser bara illa ut.
Dessutom: Hon kan på åtta år kanske ändrat sitt förfarande?
Hur det än ligger till med den saken orkade jag inte ta mig genom skivan på grund av dynamikpumpningarna. Kände bara att varför ska jag behöva genomlida detta när jag har ungefär 400 andra låtar som släppts 2018 att lyssna på. Synd då jag gillat en del tidigare Robyn-album.
hifikg skrev:shifts skrev:hifikg: Tänk på hur du uttrycker du dig. Det där ser bara illa ut.
Hur det än ligger till med den saken orkade jag inte ta mig genom skivan på grund av dynamikpumpningarna. Kände bara att varför ska jag behöva genomlida detta när jag har ungefär 400 andra låtar som släppts 2018 att lyssna på. Synd då jag gillat en del tidigare Robyn-album.
Vad såg illa ut? Oavsett så låter det värre. Kanske har hon ändrat sitt förfarande och redigerar för tvådollars hörlurar från Wish nu, för bättre har det inte blivit. Jag TROR att musiken hade varit trevlig att lyssna på om inte... Och man kan väl inte ens skylla på Sony, för hon har väl eget skivbolag, eller hur var det?
mx skrev:Jag lyssnade lite i bilen igår och där låter det väl bra så det är kanske som ni säger. Vet inte om musiken är för mig riktigt dock. Någon låt var ganska skön.
Om hennes största målgrupp är folk med standardlurar från Apple eller folk som kör bil. Då kanske det är bra att mixa och mastra för det. Iron Maidens skivor från 1980-talet låter ju inte bra i någon stereo om man inte rattar som tusan på tonkontrollern. Vilket man oftast har gjort i en bil. Det är ju dock inte avsaknad i dynamik på de skivorna i och för sig. Snarare avsaknad av bas.
paa skrev:mx skrev:Jag lyssnade lite i bilen igår och där låter det väl bra så det är kanske som ni säger. Vet inte om musiken är för mig riktigt dock. Någon låt var ganska skön.
Om hennes största målgrupp är folk med standardlurar från Apple eller folk som kör bil. Då kanske det är bra att mixa och mastra för det. Iron Maidens skivor från 1980-talet låter ju inte bra i någon stereo om man inte rattar som tusan på tonkontrollern. Vilket man oftast har gjort i en bil. Det är ju dock inte avsaknad i dynamik på de skivorna i och för sig. Snarare avsaknad av bas.
Angående Robyn och bil:
viewtopic.php?p=943214
"Basen ska vara så att man blir lätt sjösjuk, då är det bra" säger de
mx skrev:hifikg skrev:shifts skrev:hifikg: Tänk på hur du uttrycker du dig. Det där ser bara illa ut.
Vad såg illa ut? Oavsett så låter det värre. Kanske har hon ändrat sitt förfarande och redigerar för tvådollars hörlurar från Wish nu, för bättre har det inte blivit. Jag TROR att musiken hade varit trevlig att lyssna på om inte... Och man kan väl inte ens skylla på Sony, för hon har väl eget skivbolag, eller hur var det?
Att du antyder att hon är en korkad tjej som dessutom gör dålig musik.
Morello skrev:Detta album är olyssningsbart. Stängde av efter 20-30 s.
Jag förtårr inte hur någon kan stå ut att lyssna på detta skräp.![]()
DR6 0.00 dB -7.32 dB 4:57 01-Missing U
DR6 0.00 dB -8.33 dB 3:46 02-Human Being (Feat. Zhala)
DR7 0.00 dB -7.85 dB 4:34 03-Because It's In The Music
DR7 0.00 dB -7.88 dB 4:16 04-Baby Forgive Me
DR6 0.00 dB -8.20 dB 4:00 05-Send To Robin Immediately
DR4 0.00 dB -5.73 dB 4:54 06-Honey
DR7 0.00 dB -8.86 dB 4:06 07-Between The Lines
DR6 0.00 dB -9.22 dB 5:29 08-Beach2k20
DR6 0.00 dB -7.90 dB 4:24 09-Ever Again
xeizo skrev:Jag är säker på att det är bra musik för den tänkta målgruppen, hon vet vad hon gör, jag tillhör inte målgruppen så jag tänker inte lyssna
petersteindl skrev:Morello skrev:Detta album är olyssningsbart. Stängde av efter 20-30 s.
Jag förtårr inte hur någon kan stå ut att lyssna på detta skräp.![]()
DR6 0.00 dB -7.32 dB 4:57 01-Missing U
DR6 0.00 dB -8.33 dB 3:46 02-Human Being (Feat. Zhala)
DR7 0.00 dB -7.85 dB 4:34 03-Because It's In The Music
DR7 0.00 dB -7.88 dB 4:16 04-Baby Forgive Me
DR6 0.00 dB -8.20 dB 4:00 05-Send To Robin Immediately
DR4 0.00 dB -5.73 dB 4:54 06-Honey
DR7 0.00 dB -8.86 dB 4:06 07-Between The Lines
DR6 0.00 dB -9.22 dB 5:29 08-Beach2k20
DR6 0.00 dB -7.90 dB 4:24 09-Ever Again
Enkelt, lyssna i bilen! Den är mastrad i bilen.
hifikg skrev:Idag, när de flesta billjudsentusiaster kör Tesla, kan man inte gärna optimera för en skramlig V70. Nä, gör om och gör rätt.
xeizo skrev:Lexus då, som har Noise cancelling teknik, sabbar det mixen?
Morello skrev:Alternativt en ickevandaliserad master?
goat76 skrev:Ser hemsk ut den också men tror du den skulle den låta på något annat sätt utan mastringen?
hifikg skrev:goat76 skrev:Ser hemsk ut den också men tror du den skulle den låta på något annat sätt utan mastringen?
Hennes tidigare verk har låtit bättre än det här, så tja... kanske
goat76 skrev:hifikg skrev:goat76 skrev:Ser hemsk ut den också men tror du den skulle den låta på något annat sätt utan mastringen?
Hennes tidigare verk har låtit bättre än det här, så tja... kanske
Ok, men var de bättre mastrade eller föredrog du det sound hennes tidigare album hade?
PekkaJohansson skrev:Det enda som jag spelar regelbundet med Robyn är samlingsskivan ”Världens hetaste kvinnliga artister” som gavs ut av tidningen Damernas värld 2002. På den finns en version av topplåten ”Keep this fire burning” som är mindre komprimerad än motsvarande singel- och albumversioner.
Med vänlig hälsning
Pekka
goat76 skrev:Morello skrev:Alternativt en ickevandaliserad master?
Jag ställer mig tveksam till om skivan verkligen är speciellt vandaliserad vid mastringen?
Morello skrev:goat76 skrev:Morello skrev:Alternativt en ickevandaliserad master?
Jag ställer mig tveksam till om skivan verkligen är speciellt vandaliserad vid mastringen?
Skojar du med mig?
1. Toppvärdesfaktorn är åt helsike får låg
2. Histogrammet visar att vågformen är "klistrad" mot +/-1 (0dBFS)
3. Lyssna - det låter avskyvärt illa.
hifikg skrev:Robyn gillar korv och korv kan sma... eh... låta olika, för den här tycker jag låter hyfsat när jag lyssnar:
petersteindl skrev:Den kanske är mastrad i en cab på tyska autobahn.
idea skrev:Ser likadant ut på David Bowies sista, tex Blackstar. Så varför hacka på Robyn när hon bara följer branschstandard och gör som den store mästaren - är det för att hon är kvinna??
idea skrev:Ser likadant ut på David Bowies sista, tex Blackstar. Så varför hacka på Robyn när hon bara följer branschstandard och gör som den store mästaren - är det för att hon är kvinna??
idea skrev:är det för att hon är kvinna??
hifikg skrev:idea skrev:Ser likadant ut på David Bowies sista, tex Blackstar. Så varför hacka på Robyn när hon bara följer branschstandard och gör som den store mästaren - är det för att hon är kvinna??
Så gick det som det gick för honom...
hifikg skrev:Recensenterna borde yttra sig om ljudkvalitet också, det skulle kunna påverka producenterna.
Ted_B skrev:En recension där skivan gillas, men lyssnar han inte på hur produktionen låter?
https://www.svt.se/kultur/musik/musikre ... masterverk
hifikg skrev:idea skrev:Ser likadant ut på David Bowies sista, tex Blackstar. Så varför hacka på Robyn när hon bara följer branschstandard och gör som den store mästaren - är det för att hon är kvinna??
Så gick det som det gick för honom...
Ted_B skrev:Ja, som jag skrev tidigare i tråden:Ted_B skrev:En recension där skivan gillas, men lyssnar han inte på hur produktionen låter?
https://www.svt.se/kultur/musik/musikre ... masterverk
Det är ju verkligen konstigt att det inte uppmärksammas i recensionerna hur dåligt ljud det är på skivor nuförtiden.
Kanske lyssnar de i lurar eller genom datorhögtalarna bara och då maskeras det dåliga ljudet något, själv tycker jag att det faktiskt inte är lika besvärande dåligt med nivåhöjt och komprimerat material när jag lyssnar i mina inear-lurar.
ottovonkopp skrev:idea skrev:Ser likadant ut på David Bowies sista, tex Blackstar. Så varför hacka på Robyn när hon bara följer branschstandard och gör som den store mästaren - är det för att hon är kvinna??
Ren spekulation, men jag tror att artisterna bara lyssnar på den färdiga mixen (i studion?) och väldigt sällan på den master som vi musik-konsumenter "plågas" med.
jockewe skrev:Jag måste vara lite oPK. Har lyssnat ca 20 ggr på Honey (köpt på iTunes) både i bilen och i lurar (mest) och ... smaken är som baken ... Jag tycker hela albumet är rörande, en mix av allvarligt och barnsligt och jag tröttnar bara inte på det! Kan det vara så att när man fäster sig vid ljudet/soundet så kanske man inte fallit för musiken?
Mitt perspektiv var mer "fan att hon gillar de där baklänges stråkljuden på synth fortfarande" än att jag ens tänkt på ev. ljudkvalitet i stort.
Är inte det här precis Robyns sound?
jockewe skrev:Jag måste vara lite oPK. Har lyssnat ca 20 ggr på Honey (köpt på iTunes) både i bilen och i lurar (mest) och ... smaken är som baken ... Jag tycker hela albumet är rörande, en mix av allvarligt och barnsligt och jag tröttnar bara inte på det! Kan det vara så att när man fäster sig vid ljudet/soundet så kanske man inte fallit för musiken?
Mitt perspektiv var mer "fan att hon gillar de där baklänges stråkljuden på synth fortfarande" än att jag ens tänkt på ev. ljudkvalitet i stort.
Är inte det här precis Robyns sound?
Belker skrev:Till skillnad från 99% av Faktiskt.![]()
Obs, ingen värdering där, bara ett konstaterande. När skivan skulle släppas skulle Robyn ha en hemlig releasefestspelning. Jag ville väldigt, väldigt gärna gå på den. Sen visade det sig att enda sättet att få biljetter som vanlig dödlig var att lägga sjukt mycket tid på ett larvigt mobilspel. Då tänkte jag att, ok, jag är inte målgruppen, de vill inte ha mig där. Tråkigt men begripligt, hon behöver väl en ny fan base efter alla år som gått. Lite surt sen att det ända bara var medelålders branschfolk på spelningen, men jag är inte bitter, nä....Får bli Israel Nash på Debaser ikväll. Där är jag målgrupp! Förhoppningsvis är ljudet bättre än på hans korvmastrade skivor.
Morello skrev:Ni som lyssnat, hur står ni ut med ljudkvaliteten - det är ju rent skräp i det avseendet?
Morello skrev:Ni som lyssnat, hur står ni ut med ljudkvaliteten - det är ju rent skräp i det avseendet?
ottovonkopp skrev:Morello skrev:Ni som lyssnat, hur står ni ut med ljudkvaliteten - det är ju rent skräp i det avseendet?
Ja, det gör ont ända in i själen. Just nu spelar frugan någon duett med Lady Gaga och nån till. Bra musik men ljudet får mig att rysa. Obegripligt att någon kan tycka att det låter bra.
By manipulating the modern pop palette to craft a complex heartbreak album, Robyn shows her imitators how it’s done.
Tell skrev:Iofs tror jag som goat76 att iaf pumpandet vi hör i iaf Honey är en del av mixningen. Det är ju rätt populärt att göra så för att kicken ska få ta mer plats o verkligen höras. Varför dom gör så vet jag inte, för det är fan inte snyggt. Dock har jag tyvärr fått acceptera det för vissa låtar som jag i övrigt gillar väldigt mycket..
goat76 skrev:Tell skrev:Iofs tror jag som goat76 att iaf pumpandet vi hör i iaf Honey är en del av mixningen. Det är ju rätt populärt att göra så för att kicken ska få ta mer plats o verkligen höras. Varför dom gör så vet jag inte, för det är fan inte snyggt. Dock har jag tyvärr fått acceptera det för vissa låtar som jag i övrigt gillar väldigt mycket..
Det där pumpandet de flesta av oss ogillar orsakas av sidechain compression och det kan endast göras i mixnings-stadiet då man har tillgång till alla de enskilda kanalerna.
Det går till som så att man lägger en kompressor på bas-spåret som triggas av kicken, så vid varje beat kicken gör så duckar basspåret för att lämna plats åt kicken.
Om man ställer in attack och release på kompressorn felaktigt så grävs det ett för stort hål för kicken och då får man det där pumpande ljudet.
Tell skrev:goat76 skrev:Tell skrev:Iofs tror jag som goat76 att iaf pumpandet vi hör i iaf Honey är en del av mixningen. Det är ju rätt populärt att göra så för att kicken ska få ta mer plats o verkligen höras. Varför dom gör så vet jag inte, för det är fan inte snyggt. Dock har jag tyvärr fått acceptera det för vissa låtar som jag i övrigt gillar väldigt mycket..
Det där pumpandet de flesta av oss ogillar orsakas av sidechain compression och det kan endast göras i mixnings-stadiet då man har tillgång till alla de enskilda kanalerna.
Det går till som så att man lägger en kompressor på bas-spåret som triggas av kicken, så vid varje beat kicken gör så duckar basspåret för att lämna plats åt kicken.
Om man ställer in attack och release på kompressorn felaktigt så grävs det ett för stort hål för kicken och då får man det där pumpande ljudet.
Jorå, vet hur det går till, gör det själv ibland men betydligt subtilare
O det går ju alldeles utmärkt att få till under mastering också så länge kicken spelar tillräckligt högt. Har till och med hört hihats få till pumpande ljud, fifan!
goat76 skrev:Tell skrev:goat76 skrev:
O det går ju alldeles utmärkt att få till under mastering också så länge kicken spelar tillräckligt högt. Har till och med hört hihats få till pumpande ljud, fifan!
Du blandar ihop sidechain compression med något annat nu för det går inte att använda vid mastring. Det är omöjligt för en kompressor att urskilja vad som är kicken och vad som är basen när dom ligger i ett och samma 2-kanalspår.
Jag tror du menar vanlig komprimering av ett stereospår kanske, bara att kompressorn var inställd så pass hårt att den även påverkade hihat-ljudet.
Tell skrev:goat76 skrev:Tell skrev:
Du blandar ihop sidechain compression med något annat nu för det går inte att använda vid mastring. Det är omöjligt för en kompressor att urskilja vad som är kicken och vad som är basen när dom ligger i ett och samma 2-kanalspår.
Jag tror du menar vanlig komprimering av ett stereospår kanske, bara att kompressorn var inställd så pass hårt att den även påverkade hihat-ljudet.
Njnä jag blandar inte ihop med nåt. Du påstod att pumpandet enbart går att göra med en sidechainad kompressor, medans jag påstår att det räcker med en kick som ligger högt och en vanlig kompressor på det. Då kommer allting att ducka när kicken slår. Men visst, ska man bara ha att just basen ska pumpa så måste den sidechainas under mixning, men många exempel av pumpande låtar så är det gitarrer, sång, pads o allt möjligt också som duckar när kicken eller annat slår, o det görs antagligen oftast i mastering.
Njnä jag blandar inte ihop med nåt. Du påstod att pumpandet enbart går att göra med en sidechainad kompressor, medans jag påstår att det räcker med en kick som ligger högt och en vanlig kompressor på det. Då kommer allting att ducka när kicken slår. Men visst, ska man bara ha att just basen ska pumpa så måste den sidechainas under mixning, men många exempel av pumpande låtar så är det gitarrer, sång, pads o allt möjligt också som duckar när kicken eller annat slår, o det görs antagligen oftast i mastering.
Om vanlig kompression används på ett 2-kanalsspår så höjs de svagare ljuden relativt de starkare ljuden i ljudstyrka och dynamiken i spåret minskar. Det är ju inte så att kicken går igenom kompressionen oberörd så hur menar du att det skulle skapa det där pumpande ljudet? Det blir snarare tvärtom, de svaga och starka ljuden blir mer lika i ljudstyrka.
Jag pratar hela tiden specifikt om Robyns nya skiva som den här tråden handlar om. Om man tar låten Honey som exempel så är det definitivt sidechain compression som används.
Man kan naturligtvis även låta flera spår ducka för kicken, inte bara basen. Det är bara att lägga kompressorer på alla spår (utom kanske sången) och låta dem triggas av kicken.
hifikg skrev:Okej, hon får en chans till. Sätter på Robyn nu o ser hur länge jag orkar. Eh... ja...
goat76 skrev:hifikg skrev:Okej, hon får en chans till. Sätter på Robyn nu o ser hur länge jag orkar. Eh... ja...
Jag är lite osäker på om du tillhör hennes ”målgrupp”.
Tell skrev:goat76 skrev:Tell skrev:
Om vanlig kompression används på ett 2-kanalsspår så höjs de svagare ljuden relativt de starkare ljuden i ljudstyrka och dynamiken i spåret minskar. Det är ju inte så att kicken går igenom kompressionen oberörd så hur menar du att det skulle skapa det där pumpande ljudet? Det blir snarare tvärtom, de svaga och starka ljuden blir mer lika i ljudstyrka.
Jag pratar hela tiden specifikt om Robyns nya skiva som den här tråden handlar om. Om man tar låten Honey som exempel så är det definitivt sidechain compression som används.
Man kan naturligtvis även låta flera spår ducka för kicken, inte bara basen. Det är bara att lägga kompressorer på alla spår (utom kanske sången) och låta dem triggas av kicken.
Här får du ett ljudexempel jag slängde ihop precis. Det är vanligt brus och en kick, första halvan är utan kompressor och andra halvan är med en kompressor på allt med en attack på 10ms, release på 100ms och en ratio som är satt på inf. Det pumpar väldigt mycket, o det helt utan något sidechainandeLägger man en kompressor på hela spåret kommer det oundvikligen bli nåt slags pumpandet, men hur tydligt det blir om det faktiskt hörs öht beror helt o hållet på hur det ställs in.
Vet inte hur bra du har koll på bild, men det är precis som när man göra en sk HDR-bild, alltså att man klämmer in mer dynamik i en bild än vad som egentligen får plats i en vanlig 8-bit-bild. Det man egentligen gör där är att dra ner den globala kontrasten över hela bilden och sen drar upp en lokala kontrasten (typ drar i Clarity-slidern i photoshop) för att det inte ska bli för platt o grått. Man lyckas då alltså plats få mer dynamik o att det ser rätt bra ut, men med risk för att det blir halos, eller "glöd" på vissa ställen. Det är bildvärldens exakta motsvarighet till pumpande musik.
Men visst, Robins musik är har antagligen mycket sidechainande, men även sången pumpar ju, så det kanske är masteringen också? I dunno, spelar inte såå stor roll egentligen för det låter störigt oavsett.
Här får du ett ljudexempel jag slängde ihop precis. Det är vanligt brus och en kick, första halvan är utan kompressor och andra halvan är med en kompressor på allt med en attack på 10ms, release på 100ms och en ratio som är satt på inf. Det pumpar väldigt mycket, o det helt utan något sidechainandeLägger man en kompressor på hela spåret kommer det oundvikligen bli nåt slags pumpandet, men hur tydligt det blir om det faktiskt hörs öht beror helt o hållet på hur det ställs in.
Vet inte hur bra du har koll på bild, men det är precis som när man göra en sk HDR-bild, alltså att man klämmer in mer dynamik i en bild än vad som egentligen får plats i en vanlig 8-bit-bild. Det man egentligen gör där är att dra ner den globala kontrasten över hela bilden och sen drar upp en lokala kontrasten (typ drar i Clarity-slidern i photoshop) för att det inte ska bli för platt o grått. Man lyckas då alltså plats få mer dynamik o att det ser rätt bra ut, men med risk för att det blir halos, eller "glöd" på vissa ställen. Det är bildvärldens exakta motsvarighet till pumpande musik.
Men visst, Robins musik är har antagligen mycket sidechainande, men även sången pumpar ju, så det kanske är masteringen också? I dunno, spelar inte såå stor roll egentligen för det låter störigt oavsett.
Jag hoppas du kan ge oss ditt ljudexempel så att vi får lyssna med egna öron, kan du lägga upp det på dropbox?
Man kan lätt få uppfattningen att Robyns röst pumpar i låten Honey men lyssna noga där hon drar ut på orden över flera beats, då hör man att den är opåverkad av pumpningarna.
Ditt bildexempel påminner mer om en dynamisk kompressor med inbyggd equalizer där man kan välja vad som ska påverkas, men det förklarar fortfarande inte varför ljud som delar samma frekvenser som kicken bara lämnar plats och dyker under den.
goat76 skrev:Japp, du har rätt, det blir ett tydligt pumpande ljud där i ditt exempel.
Då kan vi konstatera följande med det pumpande ljudet i Robyns låt.
Antingen har man lagt en kompressor på en effektkanal och sedan valt vilka spår som gått genom den eller så har man använt sidechain på dessa spår då inte alla ljud har påverkats.
Eftersom hennes sång är opåverkad av pumpandet så kan vi iallafall dra slutsatsen att den pumpande effekten inte skett under mastringsskedet eftersom det där jobbas med ett stereospår.
Jag trodde aldrig jag skulle prata så här mycket om Robyn, hennes musik intresserar mig inte alls.
solhaga skrev:Jag tycker att Robyns album Honey är en kandidat till årets bästa svenska album.
nuffe skrev:Så hifikg du menar att Solhaga är en ungdom??
Eftersom jag träffat Solhaga irl vid flera tillfällen kan jag säga att det stämmer, i vart till sinnet![]()
Henrik
WhereNextColumbus skrev:Har förstått det, men är det så illa? Tycker du hör värre mastrad musik så fort du sätter på radio
sprudel skrev:Rankas som nr 4 av årets 50 bästa album av Pitchfork, vad det nu är.
sprudel skrev:... Ni sitter på för pissiga anläggningar tror jag. Spela demojazz istället och låtsas att det är bra.
sprudel skrev:Äh! Gnäller ni på rätt saker här? Ni sitter på för pissiga anläggningar tror jag. Spela demojazz istället och låtsas att det är bra.
hifikg skrev:Har hela tiden hävdat att det är bra musik, ehuru totalförstörd, men det bryr sig ingen om längre. Tur att jag har Jazz at the Pawnshop som tröst
jonaz81a skrev:hifikg skrev:Har hela tiden hävdat att det är bra musik, ehuru totalförstörd, men det bryr sig ingen om längre. Tur att jag har Jazz at the Pawnshop som tröst
Jag har sån tur att jag inte kan lyssna på Robyns musik så kompressionen stör mig inte det minsta.
Låten "Skvallerbytta bing bång" från Robyns första album är för mig ren tortyr och vid tiden gick den inte att undvika eftersom den spelades överallt HELA TIDEN. Allt sedan dess hör jag den låten i huvudet så fort jag hör Robyns musik. Hennes musik kanske är mindre hemsk nu men det är som sagt inte vad som spelas inne i mitt huvud när jag hör den. Spelas en Robyn låt på radion så byter jag kanal direkt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster