Jisses säger jag

Moderator: Redaktörer
FBK skrev:Dem som såg på, De kallar oss artister på SVT, avsnittet med Robyn fick nog en mindre chock. Hon och hennes producent brukar efter en dag i studion ta med laptopen ut i hennes Prius, koppla in datorn till bilstereon, köra omkring och lyssna i bilen och mastra direkt i bilen. "Basen ska vara så att man blir lätt sjösjuk, då är det bra" säger de, "Man måste ju lyssna som folk kommer lyssna på musiken", säger Robyn.
Jisses säger jagNu har jag inte samma utgångspunkt som en del andra att det som finns på skivan alltid ska återges "exakt så som det är inspelat" då det finns allt för mycket dåligt bakom spakarna när det spelas in i en del fall, och med denna utveckling så kan det bli en EQ i riggen i framtiden för att kunna mixtra med ljudet så att inte öronen ramlar av när en del plattor ska spelas.
Stranne skrev:FBK skrev:Dem som såg på, De kallar oss artister på SVT, avsnittet med Robyn fick nog en mindre chock. Hon och hennes producent brukar efter en dag i studion ta med laptopen ut i hennes Prius, koppla in datorn till bilstereon, köra omkring och lyssna i bilen och mastra direkt i bilen. "Basen ska vara så att man blir lätt sjösjuk, då är det bra" säger de, "Man måste ju lyssna som folk kommer lyssna på musiken", säger Robyn.
Jisses säger jagNu har jag inte samma utgångspunkt som en del andra att det som finns på skivan alltid ska återges "exakt så som det är inspelat" då det finns allt för mycket dåligt bakom spakarna när det spelas in i en del fall, och med denna utveckling så kan det bli en EQ i riggen i framtiden för att kunna mixtra med ljudet så att inte öronen ramlar av när en del plattor ska spelas.
Jag såg också detta och ville kräkas av hennes uttalande. Men det var
väl mixingen de skötte i bilen, och inte mastringen eller? Skit samma.
Jo, Åhlund sa väl tillochmed att basen ska slå igenom så att man
blir lätt sjösjuk. Herrejävlar. Inte konstigt att det inte går att spela
moderna plattor på allt som är bättre än en originalstereo i en Prius.
Blä.
UrSv skrev:henrikwiklund skrev:Var det någon som såg musikministeriet när de intervjuvade den svenska tjejen som "dubbar" allt som britney spears sjunger på skiva?
Emma Nilsdotter? En utmärkt platta hon har släppt. Jag väntar ivrigt på nästa.
phloam skrev:Det är väl postivt att de tar hänsyn till slutanvändaren och dennes miljö?
FBK skrev:Dem som såg på, De kallar oss artister på SVT, avsnittet med Robyn fick nog en mindre chock. Hon och hennes producent brukar efter en dag i studion ta med laptopen ut i hennes Prius, koppla in datorn till bilstereon, köra omkring och lyssna i bilen och mastra direkt i bilen. "Basen ska vara så att man blir lätt sjösjuk, då är det bra" säger de, "Man måste ju lyssna som folk kommer lyssna på musiken", säger Robyn.
petersteindl skrev:Det där låter ju rent ut sagt farligt. Tänk om bilen skenar
Morello skrev:Robyn är ju radio/disk/skvalmusik så det kanske inte spelar så stor roll?
Morello skrev:Robyn är ju radio/disk/skvalmusik så det kanske inte spelar så stor roll?
Nefilim skrev:Det är ju bara att lyssna på de kommersiella radiokanalerna, där allt är
maxkomprimerat, så denna musik kanske är mixad i bilar också.![]()
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 97 gäster