Moderator: Redaktörer
paa skrev:Med Perlman vid fiolen blir stycket klart mer musikaliskt förståeligt tycker jag: http://www.youtube.com/watch?v=YYiprTGxDBU
Alexi skrev:Jag skulle säga att det första klippet spelas väldigt asiatiskt och det andra mer västerländskt. Har man inte förstått känslan i stycket, spelar det ingen roll hur tekniskt skicklig man är, kvantitet framför kvalité typiskt kineser?
verdad skrev:Ja vad ska man säga om denne man..........
jockewe skrev:e ni lite rasister här inne eller? varför tror ni att det har med hur man ser ut hur man spelar??? Vakna till lite...
jockewe skrev:e ni lite rasister här inne eller? varför tror ni att det har med hur man ser ut hur man spelar??? Vakna till lite...
jockewe skrev:mer ensidig brist på smak hoppas jag att man får leta länge efter.
Trash kan aldrig bli kultur!
Just den här killen har blivit hyfsat känd, bl.a. för att han ibland spelar på skitfioler som han dänger i golvet efter att ha spelat en låt, (ungefär på samma sätt som hans Bazzinitolkning) han har fastnat i en trist image och kanske han blir annorlunda som pensionär... Hoppas bara att han får roligt nå'n gång.
verdad skrev:Varför ska alla fastna i det konservativa "rumsrena" sättet att tolka olika klassiska kompositörer på? Det är väl trevligt (inte trist) om det kan dyka upp lite variation, eller?
Dessutom så tycker jag det ser ut som han har roligt. Hur ser du ut när du spelar?
Att tro att "rumsrenhet" är något slags genmgående ideal i musik som är äldre än 30 år är löjligt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster