Moderator: Redaktörer
tiaz skrev:jag skippar betygsättningen, då jag tycker det är löjligt att poängbedömma musik... hursomhelst gillar jag äldre och "nya" sabbath med den störste rock/metal legenden genom tiderna, R.J Dio såklarthar dock svårt för osbourne och ja känns inte som något speciellt detta?
Richard skrev:Objektivisten skrev:Ska lyssna på den ikväll, finns på spotten.
Gillar du ozzy och gamla sabbath så kommer du att tycka om den tror jag.
verdad skrev:Har lyssnat som hastigast.
En sak står i alla fall klar. Oj vad det låter tidiga Sabbath.......
Kanske var det syftet med denna skiva. Blytunga riff från Iommi som vanligt.
Låtarna låter kanske lite likadant allihop, kan jag tycka.
Zeeall skrev:jag tyckte den var bedrövligt tråkig att lyssna på.
Minns inga av riffen, trummorna var tråkiga å allt i snigelfart.
Ozzy låter pro-toolad till döds.
Richard skrev:verdad skrev:Har lyssnat som hastigast.
Ja, precis som det gjorde på tidiga sabbath....
Bandet var ju stilbildande för genren och Rick Rubin som producerat har gjort likadant som han nyss gjorde med metallica:
"Grabbar, lyssna till eran första skiva, glöm allt ni lärt er efter den och försök göra en 2: a skiva som är en bättre uppföljare än den första."
tiaz skrev:Richard skrev:verdad skrev:Har lyssnat som hastigast.
Ja, precis som det gjorde på tidiga sabbath....
Bandet var ju stilbildande för genren och Rick Rubin som producerat har gjort likadant som han nyss gjorde med metallica:
"Grabbar, lyssna till eran första skiva, glöm allt ni lärt er efter den och försök göra en 2: a skiva som är en bättre uppföljare än den första."
men gudmetallica, top 10 världens mest överskattade band? sellout är bara förnamnet. nu när du säger det så finns det kanske en anledning varför jag (och andra) inte gillar nya sabbath och kanske är det just pga att denna b producent har fått bestämma lite för mycket... hoppas du inte tar illa upp men var bara tvungen o vara helt ärlig
VladDrac skrev:Jag är verkligen positivt överraskad. Det mesta är rätt på denna tycker jag: feta riff, Ozzy gör sin bästa sånginsats sen Sabotage och spelar munspel igen!, bra sound och grymma basgångar. Jag är väldigt glad att de blickar bakåt, att försöka göra en modern metalplatta hade säkerligen blivit riktigt dåligt. Skönt också att de vågar göra långa och växlande låtar som när det begav sig och inte bara försöker få till låtar som Paranoid och Iron man.
Det enda jag egentligen saknar är originalets svängiga trummspel. Sen kan skivan såklart inte mäta sig med plattorna från 70-talet men det hade väl ingen väntat sig heller?
VladDrac skrev:Jag är verkligen positivt överraskad. Det mesta är rätt på denna tycker jag: feta riff, Ozzy gör sin bästa sånginsats sen Sabotage och spelar munspel igen!, bra sound och grymma basgångar. Jag är väldigt glad att de blickar bakåt, att försöka göra en modern metalplatta hade säkerligen blivit riktigt dåligt. Skönt också att de vågar göra långa och växlande låtar som när det begav sig och inte bara försöker få till låtar som Paranoid och Iron man.
Det enda jag egentligen saknar är originalets svängiga trummspel. Sen kan skivan såklart inte mäta sig med plattorna från 70-talet men det hade väl ingen väntat sig heller?
DL skrev:Man behöver kanske inte gilla allt han gör, men en B producent är då inte Rick Rubin. Han står som bidragande (ibland nästan ensam) faktor till mången stor artists karriär. 7 grammys har han lyckats lura till sig också.
tiaz skrev:DL skrev:Man behöver kanske inte gilla allt han gör, men en B producent är då inte Rick Rubin. Han står som bidragande (ibland nästan ensam) faktor till mången stor artists karriär. 7 grammys har han lyckats lura till sig också.
efter att ha tittat lite på hans historia och diskografi - så tar jag tillbaks mitt föregående uttalande... om man nu får göra så
DL skrev:tiaz skrev:DL skrev:Man behöver kanske inte gilla allt han gör, men en B producent är då inte Rick Rubin. Han står som bidragande (ibland nästan ensam) faktor till mången stor artists karriär. 7 grammys har han lyckats lura till sig också.
efter att ha tittat lite på hans historia och diskografi - så tar jag tillbaks mitt föregående uttalande... om man nu får göra så
Njae, är det inte lite emot forumets anda? Vi borde älta det här tills tråden blir låst
Att han jobbar med "B artister", meh, det är ju liksom hans jobb. Skulle vara bra jäkla fånigt av honom att vägra jobba med artister som inte uppfyllde någon viss "artistisk anda" typ. Det är säkert de som betalar hans lön i slutändan.
EDIT: Blev visst lite OT där![]()
Lovar att lyssna ikväll och återkomma med en On Topic post
Zeeall skrev:VladDrac skrev:Det Rubin gett världen i form av Johnny Cash-skivor tycker jag med råge väger upp eventuella snedsteg.
Glöm inte Slayer och Beastie Boys också.
DL skrev:Du har aldrig förstått dig på att det finns folk med annan musiksmak än dig?
tiaz skrev:DL skrev:Du har aldrig förstått dig på att det finns folk med annan musiksmak än dig?
jo det har jag och det respekterar jag, men har svårt att glömma de trångsinta trashmetal människor jag stött på under senaste seklet... känner du inte igen det lite?folk som bara lyssnar på metallica och tror att det är det enda "hårda" bandet som finns...
Du nämnde Slayer och Beastie Boys i samma mening, du är okZeeall skrev:tiaz skrev:DL skrev:Du har aldrig förstått dig på att det finns folk med annan musiksmak än dig?
jo det har jag och det respekterar jag, men har svårt att glömma de trångsinta trashmetal människor jag stött på under senaste seklet... känner du inte igen det lite?folk som bara lyssnar på metallica och tror att det är det enda "hårda" bandet som finns...
Jag hoppas du inte placerar mig i det facket...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster