Vee-Eight skrev:matereo skrev:Jeff Lynne och ELO... samt allt Lynne producerat.
PROTEST!![]()
Avslås!
Moderator: Redaktörer
Vee-Eight skrev:matereo skrev:Jeff Lynne och ELO... samt allt Lynne producerat.
PROTEST!![]()
boyafraid skrev:vee-eight jag har en dvd med elo som jag fick av någon, och även om den ser fräsch ut har jag misstankar om att han också fick den av någon, som också fick den av någon
om du vill kan du få den av mig
Bongo skrev:Vee-Eight skrev:Håkan Hellström
Högjudd protest!!!!
PekkaJohansson skrev:En mycket märklig tråd, denna. Hur kan artister som knappast har hyllats bland seriöst musikintresserade (Dr Bombay och Anna Book) anses vara överskattade? Hur kan artister som haft avgörande betydelse för de senaste fyrtio årens popmusik (Beatles) anses vara överskattade? Hur kan man å ena sidan anse att en artist är bra eller väldigt bra och å andra sidan anse den vara överskattad? Jag misstänker viss begreppsförvirring. Överskattad är den som hyllats i orimlig proportion till sina insatser.
Med vänlig hälsning
Pekka, som gillar både Dr Bombay och Beatles och upplever att båda fått den uppskattning de förtjänar
Magnuz skrev:TCM skrev:Allvarligt - vem överskattar Anna Book?
Den som är ansvarig för att det fortfarande skrivs spaltkilometer om henne i kvällspressen kanske?
Magnuz skrev:Bill50x skrev:
Som musiker? Det skrivs väl mest om henne om hur hon dansar. Vilket hon gjorde djäkligt bra. Hon dansar lika bra som hon sjunger dåligt
Fast hon fick väl ändå dansjobbet i egenskap av ö-kändis?
Vee-Eight skrev:Bongo skrev:Vee-Eight skrev:Håkan Hellström
Högjudd protest!!!!
Kom med argument, din kverulant!![]()
screen skrev:Eilert Pilarm
Bongo skrev:Vee-Eight skrev:Bongo skrev:Vee-Eight skrev:Håkan Hellström
Högjudd protest!!!!
Kom med argument, din kverulant!![]()
Håkan Hellström är ett fint exempel på en artist som sjunger hellre än bra. han har något att säga, men kanske inte världens bästa sångröst, men han gör det ändå. Sen att han lyckas fånga så många känslor man känner igen sig i, i sina låtar är ju bara positivt. (även om ganska många låtar är snodda av andra artister, som t.ex. Björn Olsson, som f.ö. också är en bra artist.)
Bill50x skrev:Vaknat på fel sida idag?
Bill50x skrev:Hela den här tråden verkar ha hamnat i spåret "dissa de kända som vi kommer ihåg namnet på".
Bill50x skrev:Naturligtvis är inte 100 % av tex Jimi Hendrix produktion världsbäst. Men att säga att han har fått för mycket cred för det lilla bra han har gjort är en grov underskattning av hans storhet. Om man gillar hans musik eller inte är en annan sak. Men han var en nydanare inom musiken och det räcker med ett par toner från en låt så känns han igen. Vilken artist kan man säga det om? Det är bara några få som har ett så eget signum.
Bill50x skrev:Samma sak med The Beatles. Man kan gilla deras musik, eller inte. Men man kan knappast förringa deras storhet, deras påverkan inte bara på den musikaliska scenen utan även på hela ungdomskulturen. Allt var givevis inte deras förtjänst, dom hade också turen att komma i rätt tid.
Bill50x skrev:Slarten, vilka av dagens artister tror du att du kommer att försvara när ungdomarna om 20 år dissar dom som grovt överskattade? Jag gissar att du då kommer förstå skillnaden mellan att vara med när en banbrytande artist slår igenom och att bara kliva in 20 år senare och tycka att musiken inte är speciellt märkvärdig.
Bill50x skrev:/ B
Slartibartfast skrev:Allt Hendrix har gjort är bättre än allt AC/DC gjort. Sådetså!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster