Moderator: Redaktörer
phon skrev:Det snurrar en del Pugh här nu, blandat med Miss Li från TV4play. Bra var hon.
Dom har trixat till det så att det inte går att ladda hem med StreamTransport längre ... får väl filma av det med mobilkameran ...![]()
niclas skrev:Miss Li är svinbra, såg henne live på en liten klubb för ett tag sedan. Publiken "gick bananas".
Riktigt svängigt och bra band har hon med sig också!
http://www.youtube.com/watch?v=4KLayaFy2wo
Svante skrev:En sak som jag reflekterade över var hur mycket mer levande det blev med Linda (heter hon väl) jämfört med Darin som körde förinspelade saker. Så mycket mer musikaliskt och äkta.
robin_bockman skrev:Jag har träffat trummisen några gånger och han berättade att musikerna och artisterna sågs vi 3 tillfällen, först ett allmänt rep, sedan inspelning nere i tamburine studios och sen en vecka på Gotland, dvs det man ser i TV...
Panelguy skrev:robin_bockman skrev:Jag har träffat trummisen några gånger och han berättade att musikerna och artisterna sågs vi 3 tillfällen, först ett allmänt rep, sedan inspelning nere i tamburine studios och sen en vecka på Gotland, dvs det man ser i TV...
Det är alltså inspelningarna från Tamburine man hör?
robin_bockman skrev:Panelguy skrev:robin_bockman skrev:Jag har träffat trummisen några gånger och han berättade att musikerna och artisterna sågs vi 3 tillfällen, först ett allmänt rep, sedan inspelning nere i tamburine studios och sen en vecka på Gotland, dvs det man ser i TV...
Det är alltså inspelningarna från Tamburine man hör?
Det var i och för sig förra året, dom kan ju ha bytt studio i år, men jag tror absolut det är live på gotland, det mesta...
hifikg skrev:Ja, programformen är verkligen bra. Den positiva stämning som råder genomgående är upplyftande. Klar skillnad mot "Stjärnorna på Slottet" eller vad serien hette, där någon hela tiden mest var sur. Trodde inte de skulle lyckas upprepa det när de drog igång säsong två, men den blev ju nästan ännu bättre och trean har börjat lovande.
Bill50x skrev:hifikg skrev:Ja, programformen är verkligen bra. Den positiva stämning som råder genomgående är upplyftande. Klar skillnad mot "Stjärnorna på Slottet" eller vad serien hette, där någon hela tiden mest var sur. Trodde inte de skulle lyckas upprepa det när de drog igång säsong två, men den blev ju nästan ännu bättre och trean har börjat lovande.
Fast det hela är lite för regisserat och förutsägbart. Inför varje sång är artisten nervös, hoppas att kvällens värd gillar tolkningen. Under sången får värden en liten tår i ögat och sedan utbrister "fantastiskt" (eller något liknande) - å så ska det kramas. Efteråt förklarar artisten att denne tyckte det gick bra, att det verkade som om värden gillade framförandet.
Det hindrar ju inte att en del av framförandena är riktigt bra och ofta bättre än upphovsmannens.
/ B
KarlXII skrev:Vi får väl hoppas att det kommer någon känslokall jävel och gör ett praktfiasko då. Och får skäll som sjutton.
Så det blir lite faktisktstämning.
Bill50x skrev:hifikg skrev:Ja, programformen är verkligen bra. Den positiva stämning som råder genomgående är upplyftande. Klar skillnad mot "Stjärnorna på Slottet" eller vad serien hette, där någon hela tiden mest var sur. Trodde inte de skulle lyckas upprepa det när de drog igång säsong två, men den blev ju nästan ännu bättre och trean har börjat lovande.
Fast det hela är lite för regisserat och förutsägbart. Inför varje sång är artisten nervös, hoppas att kvällens värd gillar tolkningen. Under sången får värden en liten tår i ögat och sedan utbrister "fantastiskt" (eller något liknande) - å så ska det kramas. Efteråt förklarar artisten att denne tyckte det gick bra, att det verkade som om värden gillade framförandet.
Det hindrar ju inte att en del av framförandena är riktigt bra och ofta bättre än upphovsmannens.
/ B
Jag påstår inte att allt är fejk och oäkta känslor. Men programformatet är hårt regisserat och innehåller inga överraskningar. Och är det någon som fäller en tår (vilken helt säkert är äkta) så måste den absolut klippas in i programmet. Så var det ju också med programmet som handlade om ett gäng amerikaner på besök i Sverige som letade efter avlägsna släktingar, för att ta ett exempel ur högen.IngOehman skrev:Jag tittar inte mycket på TV, så om jag gör det någon gång så tar jag ju mycket hellre fasta på något som jag gillar än något som jag ogillar. Finns det inget att gilla så tycker jag det känns rimligare att sluta titta.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster