Moderator: Redaktörer
Johan_Lindroos skrev:Gissa var min f.d. försvunna 208:a har huserat!
MP skrev:Hos Repsam ?
mats skrev:Då hade den åkt i soptippen, direkt
Haakan_W skrev:mats skrev:mike34 skrev::lol:Nu vet jag !! Du fann den hemma hos Mats ?????
Då hade den åkt i soptippen, direkt
brukar du normalt sett kasta bort din årslön
mats skrev:Haakan_W skrev:mats skrev:mike34 skrev::lol:Nu vet jag !! Du fann den hemma hos Mats ?????
Vad har det med min årslön att göra![]()
mats skrev:Haakan_W skrev:mats skrev:mike34 skrev::lol:Nu vet jag !! Du fann den hemma hos Mats ?????
Nefilim skrev:mats skrev:Haakan_W skrev:mats skrev:mike34 skrev::lol:Nu vet jag !! Du fann den hemma hos Mats ?????
Som jag läser det var detta inte ett påstående från Haakan, utan en fråga!
Nattlorden skrev:Aha... du har alltså mer i årslön än 10,000:- ??
mats skrev:Jepp och Tio tusen vem vill betala så mycket? Måste vara en dumming
mats skrev:Nattlorden skrev:Aha... du har alltså mer i årslön än 10,000:- ??
Jepp och Tio tusen vem vill betala så mycket? Måste vara en dumming
The_Man skrev:aha...varför hade du ställt den uppe på vinden för?
Nattlorden skrev:Ovanpå en av högtalarna?
Inte på någon baslåda.Kaffekoppen skrev:Du kan rimmligtvis inte ställt den ovanpå ett bastorn... eller på vinden....
Nefilim skrev:Du hjar använt den till grill!!!
manger skrev:Uppe på bokhyllan?
MP skrev:På en väldigt hög garderob ?
torbod skrev:hmm, fågel:
Mes-- Du blev rädd för den eftersom den agerade "monstret under sängen"
Trut-- Du blev plötsligt hungrig och fixade en nattmacka, i mörkret råkade du stoppade in den i kylskåpet i stället för Bregottet.
Dopping-- Du slog vad med en kille att den var vattentät och glömde den nedsänkt i badkaret.
Skarv-- Den trillade ner mellan de glesa golvplankorna.
Skrika-- Du gillade plötsligt inte diskanljudet och ställde undan den på vinden i väntan på renovering.
Tärna-- Du gav bort den i dricks till kvartersdagisets luciatåg.
Eller kan du månne ha hissat upp den i flaggsången!?
Almen skrev:Tänkte först att den stod ute i garaget efter litet svetsjobb på bilen. Men fågel...?
UrSv skrev:Korp är en fågel. Korp heter Raven på engelska. Alltså hade du lånat ut den till Rinkeby ungdomsgård till sista ravefesten de hade där?
The_Man skrev:UrSv skrev:Korp är en fågel. Korp heter Raven på engelska. Alltså hade du lånat ut den till Rinkeby ungdomsgård till sista ravefesten de hade där?
Nä det finns det ingen möjlighet att han har gjort, han har ju hittat steget sa han ju
The_Man skrev:...det finns ju steg som säkert är lika bra(nästan i alla fall) som kostade betydligt mer som nytt, men är betydligt billigare som begagnad...
The_Man skrev:...visst har det med tillgång och efterfrågan att köra....därför så får man ju ta det lungt med efterfrågan delen och inte lovprisa gamla saker alltför mycket som man är intresserad av att köpa
Har inte läst allas inlägg vilket kanske gör att min gissnin blir en repetering på nån annans gissning...Johan_Lindroos skrev:Jag kan ju ge en liten ledtråd:
- Fågel!
Och det är ändå väldigt billigt för en högpresterande 2*600W-förstärkare... Enda egentliga alternativet är ju Rotel 1090, och en sådan levererar bara 450 W per kanal, och kostar väsentligt mera.
hifirocker skrev:Men NAD 208 färgar väl ljudet hörbart när effektuttag över ca 280 watt utnyttjas?
Rotel 1090 ger väl icke hörbart färgad ljudåtergivning ändå upp till 450 watt?
Viss skillnad, väl? Fast kanske oväsentlig i praktiken?![]()
Är Rotel 1090 icke hörbart färgande även i bryggat läge föresten (med rimliga laster) ?
Bamsefar skrev:Sedan tycker jag att 1090 brusar....
Mina 2 NAD208or, och de andra 3 som jag också ägt, har alla varit knäpptysta !
Margaux skrev:Bamsefar - inlägg 6.13 lördagmorgon. F1 kval kanske?![]()
Johan - Bränns det inte för nån?
W201 skrev:42 ?
Eller hur Slartibartfast...![]()
/W201
xeizo skrev:Att NAD inte återupptar produktionen, alla som har 208 verkar ju köpa ett knippe av dom!
Det måste vara en riktigt bra affärside att sälja 4-5 slusteg till varje kund istället för bara ett, särskilt som dom ofta tappas bort också
xeizo skrev:Att NAD inte återupptar produktionen, alla som har 208 verkar ju köpa ett knippe av dom!
Det måste vara en riktigt bra affärside att sälja 4-5 slusteg till varje kund istället för bara ett, särskilt som dom ofta tappas bort också
a) Kostnadsfråga. Kundens kostnad för en produktion av slutsteget kanske skulle vara så hög att produktionsnivån blev så liten att prsieet skulle behöva höjjas
b) Enligt Ingvar Öhmna är det bara vi i Sverige, och möjligen norden som insett stegets förträfflighet (ja, jag har det inte eftersom jag aldrig ägt det) och således borde kundpotentialen vara begränsad.
c) Steget är "fult" och din tjej vägrar ha det hemma.
d) Det är inte fem-,6-, eller 7-kanals och din flickvän vägrar låta dig ha 4 steg hemma.
e) NAD tycker alla skall skylla sig själva som inte köpte 4 steg när det var i produktion
OlA-68 skrev:inpackad i sin tomkartong som du trodde var en tomkartong tills du lyfte på den
Tomkartongen = orginalemballaget
logiskt naturligt
används den inte så mår den bäst inpackad
Det var mycket trevligt, och man undrar vad det kan komma sig att nästan varenda 78-varvare innehåller bra musik, när inte en modern CD plockan på slump hos fonogramhandlaren gör det...)
MP skrev:Jag tror att Ola har fått inside information.
Nefilim skrev:Trodde denna tråd var färdig nu när 208:an var återfunnen? Eller den kanske kommit bort igen?
Men det går ju att fortsätta med denna tråden i evighet, eftersom det tycks vara ett kärt ämne!
Händer det ännu en gång, får nog en fjärrskådare anlitas!
OlA-68 skrev:MP skrev:Jag tror att Ola har fått inside information.
konspirationsteoretiker existerar alltid pga missunsamhet .när det självklara lyser som en ledstjärna för dem skall de utropa sig själva som bättre vetande och ta brilliansen av tanken som upplyst dem
mats skrev:tror knappas tråden hade blivit lika lång om det gällde andra märken än Nad 208. Möjligtvis då några billiga Denon maskiner, Sentec, 668 eftersom dom också är väldigt heliga för vissa här.
Nattlorden skrev:mats skrev:tror knappas tråden hade blivit lika lång om det gällde andra märken än Nad 208. Möjligtvis då några billiga Denon maskiner, Sentec, 668 eftersom dom också är väldigt heliga för vissa här.
...och du är lika avundsjuk som alltid...
Semesterdags?mats skrev:tror knappas tråden hade blivit lika lång om det gällde andra märken än Nad 208. Möjligtvis då några billiga Denon maskiner, Sentec, 668 eftersom dom också är väldigt heliga för vissa här.
Johan_Lindroos skrev:Mats, du ska hålla dig undan min egen tråd med ditt tröttsamma religiösa O.T.-skitsnack!
mats skrev:Johan_Lindroos skrev:Mats, du ska hålla dig undan min egen tråd med ditt tröttsamma religiösa O.T.-skitsnack!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ni får snacka om den heliga apparaten hur mycket ni vill. Skall inte störa mer. Fortsätt tillbe
![]()
OlA-68 skrev:mats skrev:Johan_Lindroos skrev:Mats, du ska hålla dig undan min egen tråd med ditt tröttsamma religiösa O.T.-skitsnack!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ni får snacka om den heliga apparaten hur mycket ni vill. Skall inte störa mer. Fortsätt tillbe
![]()
Baltazar skrev:Det är väl skillnad på att man råkar glida OffTopic mot att ständigt, i varenda tråd göra inlägg med några av orden: tillbe, helig, Nad, LTS, massa, gud, 668, etc. sammansatta i några hyffsat obegripliga meningar?
Det är otroligt tröttsamt och jag tycker faktiskt att majoriteten av de inlägg jag läst av dig har varit av liknade karaktär. Nonsens alltså.
När dessutom trådskaparen ber dig att lägga av så respekterar du dessutom det inte utan bara fortsätter. Du verkar bara vilja jävlas(?).
Baltazar skrev:Nu vet ju inte jag vad du menar med "bevis", eller vad du tackar för.
Hursomhelst är det trevligt att du inte ska störa mer.
mats skrev:Baltazar skrev:Nu vet ju inte jag vad du menar med "bevis", eller vad du tackar för.
eeh glöm det. det viktigaste är ju att JOhan hittade sin nad och han tillber den nog dåligt för i så fall hade han ju inte gjort av med den.
Morello skrev:mats skrev:Baltazar skrev:Nu vet ju inte jag vad du menar med "bevis", eller vad du tackar för.
eeh glöm det. det viktigaste är ju att JOhan hittade sin nad och han tillber den nog dåligt för i så fall hade han ju inte gjort av med den.
Tröttnar du aldrig?
Nefilim skrev:Tycker fortfarande att denna tråd har gjort sitt nu!
208:an är ju återfunnen!
Johan_Lindroos skrev:Bra Mats, nu gillar jag dig igen!
Bra när du skriver utan att använda orden "tilbe", "helig", etc.
Visst FÅR du göra det för min del, det är bara det att när du gör det i var och varannan mening som det blir tröttsamt.
Förra veckan tappade jag bort en annan småviktig grej som sedermera även den har återfunnits. Men det är väl ingen mening att fråga forumet om det kanske...?
MP skrev:Sånt tappar man inte bort
Johan_Lindroos skrev:Min Sentec SC9 är inte borta, ännu i varje fall. Som tur är är den inkopplad och har då lite svårare att få fötter av sig själv.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 5 gäster