Jag jag erkænner, jag ær lite JBL-frælst. Jag har ænda sedan førsta gången jag såg JBL 250Ti drømt om att få æga ett par av dessa bjæssar. Har stått och dreglat på dem i butik många gånger, men då kunde man inte ens drømma om att har råd med dem. Har før mig att de kostade runt 50-60 000 kr eller nåt sånt?
Men nu, nu jædrar finns ekonomin att kunna køpa dem nya om så vore, men nu har de fulingarna lagt ner tillverkningen før længe sedan...

Så, då får man væl glutta runt efter ett par riktigt fina friska och vælvårdade beggade då, men inte fan verkar de væxa på træd heller.
Jag skulle helst vilja ha ett par 250Ti Limited Edition, pianosvarta, det kanske ær enda valet på dem?
Vet någon om ett par sådana som kan tænkas vara till salu før en vettig peng så att alla inblandade blir nøjda?
Har førsøkt att søka på nætet men det verkar lite knepigt att hitta sæljsidor på nætet och objekt som ligger i nærheten av Sverige, helst inom Sverige.
Har någon hær på forumet några erfarenheter av dessa høgtalare, førdelar nackdelar m.m.?
Hade tænkt driva dem med ett par Denon POA 6600A monoblock. Inte det bæsta och biffigaste, med de borde kunna gøra rætt bra ifrån sig æven på dessa bjæssar tills man ev. graderar upp till nåt kraftigare.
Dessa JBL borde det væl gå att få servade och nya element m.m. på av t ex. Septon? Ær det svindyrt tro?
En annan gammal goding som kanske kunde vara ett allternativ ær væl Infinity Kappa 9. Några åsikter om den kontra 250 Ti?
Dr Tinnitus