Har du något liknande, eller har haft? Eller exempel på sådana??
Jag har ett par exempel:
[/url]
Länk
TDS
Nu menar jag elektroniska apparater!
Moderator: Redaktörer
[/url]
Nefilim skrev:CD-spelare, förstärkare, högtalare + kablar är inte onödiga! Men det tycker jag de ovan nämnda är!! Ex. rörbuffertsteg för att få ett "rörljud" i sin anläggning?? Varför inte köpa rörförstärkare i stället då??
phon skrev:
Rörbuffertsteg är ju helt nödvändiga. Det sitter just ett sånt inbyggt i Opera Audio Droplet, kopplat efter en bra OP-driver.
Man får sämre drivförmåga och krokigare frekvensgång efter röret mot före, och det är ju exakt det man vill ha ur en sån pjäs.
Kaffekoppen skrev:Är meningen med den här tråden att håna utrustning?
Om du säger det så...Nefilim skrev:Kaffekoppen skrev:Är meningen med den här tråden att håna utrustning?
Nej det är inte meningen med att håna utrustning!! Vad jag menar är precis som rubriken var skriven! Onödiga prylar!!![]()
Nefilim skrev:Nils skrev:
komplett skräp! gå in på Feature Demo om ni inte tror mig
Har sett den tidigare!
Kaffekoppen skrev:Om du säger det så...Nefilim skrev:Kaffekoppen skrev:Är meningen med den här tråden att håna utrustning?
Nej det är inte meningen med att håna utrustning!! Vad jag menar är precis som rubriken var skriven! Onödiga prylar!!
Nefilim skrev:Nils skrev:
komplett skräp! gå in på Feature Demo om ni inte tror mig
Har sett den tidigare!
Nils skrev:det var ett hån! men tack för att du tog min rygg iallafall Nefilim
Nils skrev:"snakeoil" är väl per definition dåligt? den produkten jag postade är ju dock uppenbart meningslös om demon är rättvisande...
RJohan skrev:- Skilda bussar för lyssning och inspelning. Om musiken man kopierar till band (eller någon modernare apparat) är så ointresant att man inte vill höra den då, varför skulle man vilja höra den senare?
Nefilim skrev:Ex. rörbuffertsteg för att få ett "rörljud" i sin anläggning?? Varför inte köpa rörförstärkare i stället då??
MP skrev:Typ de som Meanmachine har köpt ?
MP skrev:har snott ??
MP skrev:Oavsett om du har köpt dem billigt eller fått dem gratis så är väl prylarna högst onödiga både för dem som avyttrade dem, och för dig som inte använder dem.
meanmachine skrev:MP skrev:Oavsett om du har köpt dem billigt eller fått dem gratis så är väl prylarna högst onödiga både för dem som avyttrade dem, och för dig som inte använder dem.
Tack MP för svaret.![]()
Jo du har kanske rätt men nödvändigt för min klena snopplängd.
Subjektivisten skrev:MM; har du någon gång tänkt att alla pengar du lagt på alla apparater, om du hade lagt dom på en uppsättning, så kanske du kunde köpt något du själv längtar efter, men som kostar mycket? Eller är det inte lika kul som köpa massa olika apparater?
Njord skrev:En Wallbox Rock-Ola kanske är onödig. Eller så är den absolut livsnödvändig. Vad är det för något?![]()
http://www.tradera.com/Wallbox_Rock_Ola ... n-44172481
Mayro skrev:onödiga hifiprylar.. Hmm. Det jag kommer att tänka på direkt är dom kassa skivor man köper ljudligt kvalitetsmässigt.. DOM är totalt onödiga..
subjektivisten skrev:Mayro skrev:onödiga hifiprylar.. Hmm. Det jag kommer att tänka på direkt är dom kassa skivor man köper ljudligt kvalitetsmässigt.. DOM är totalt onödiga..
Du får börja med vinyl såklart
Mayro skrev:Problemet är att det inte enligt mig låter bättre om man inte erlägger svinstora pengar på en vinylspelare och än mer på nålen sedan som man ändå snabbt har brytit av..
Och hur dyr den än är så är den inte okänslig för damm. Den knastrar då det blivit repor.. Och den kan inte byta spår med fjärr...
tror inte jag blir vinylare igen,,,nej..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster