Moderator: Redaktörer
Hotspur skrev:Tack Morello!Var köper man RG59 och vad kostar den?
Hotspur skrev:Jaha du, men om jag vill ha en färdigterminerad kabel?
Varför inte köra RG59 rakt av?
Hotspur skrev:Varför inte köra RG59 rakt av?
Jovisst, tala bara om var jag kan köpa tre färdiga 1-metare och hur mkt de kostar så...![]()
Kanske det, BNC är ju att föredra men WBT har tydligen lyckats att göra 75 ohms RCA. De är ju dock för dyrajonasp skrev:Är det inte mycket ovanligt med 75 ohm RCA?
Det är väl bara BNC som egentligen är helt lämplig för digital överföring via koax?
mvh
J.P.
Rydberg skrev:impedans på 75 ohm mer än Nexgen från WBT

Morello skrev:Impedansen i kontakdonen bör man verkligen inte överdriva betydelsen av. Dessa är avsevärt kortare än våglängden för de signaler vi talar omDessutom dikteras dimpedansen väsentligen av chassie-honan, eftersom dielektrikat finns där, snarae än kabel-hanen
Trevlig "undertext", lite aggresiv kanske....Om du inte tål mina åsikter, vad jag tycker och står för, så kan du ignorera det jag skriver (eller byta forum).
Medlem i LTS av egen fri vilja.
Morello skrev:Impedansen i kontakdonen bör man verkligen inte överdriva betydelsen av. Dessa är avsevärt kortare än våglängden för de signaler vi talar om
Morello skrev:Dessutom dikteras dimpedansen väsentligen av chassie-honan, eftersom dielektrikat finns där, snarae än kabel-hanen
mikke_musik skrev:Morello skrev:Impedansen i kontakdonen bör man verkligen inte överdriva betydelsen av. Dessa är avsevärt kortare än våglängden för de signaler vi talar om
Har det med längden av kontaktdonet att göra? Jag trodde att varje övergång i impedans (75 Ohm kabel till XX Ohm kontakt) gav upphov till reflektioner och försämrad överföring? (Huruvida denna försämring är hörbar eller inte kan säkert diskuteras länge...)
Hotspur skrev:Härligt Nagref, tack!![]()
Rydberg, fixar du till två RG59:or med dessa kontakter då? När du ändå är igång får du gärna tillverka två signalkabelpar åt mig oxå (RG62?)...PM:a mig för förskottsbetalning...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster