Moderator: Redaktörer
Hotspur skrev:Tack Morello!Var köper man RG59 och vad kostar den?
Hotspur skrev:Jaha du, men om jag vill ha en färdigterminerad kabel?
Varför inte köra RG59 rakt av?
Hotspur skrev:Varför inte köra RG59 rakt av?
Jovisst, tala bara om var jag kan köpa tre färdiga 1-metare och hur mkt de kostar så...![]()
Kanske det, BNC är ju att föredra men WBT har tydligen lyckats att göra 75 ohms RCA. De är ju dock för dyrajonasp skrev:Är det inte mycket ovanligt med 75 ohm RCA?
Det är väl bara BNC som egentligen är helt lämplig för digital överföring via koax?
mvh
J.P.
Rydberg skrev:impedans på 75 ohm mer än Nexgen från WBT

Morello skrev:Impedansen i kontakdonen bör man verkligen inte överdriva betydelsen av. Dessa är avsevärt kortare än våglängden för de signaler vi talar omDessutom dikteras dimpedansen väsentligen av chassie-honan, eftersom dielektrikat finns där, snarae än kabel-hanen
Trevlig "undertext", lite aggresiv kanske....Om du inte tål mina åsikter, vad jag tycker och står för, så kan du ignorera det jag skriver (eller byta forum).
Medlem i LTS av egen fri vilja.
Morello skrev:Impedansen i kontakdonen bör man verkligen inte överdriva betydelsen av. Dessa är avsevärt kortare än våglängden för de signaler vi talar om
Morello skrev:Dessutom dikteras dimpedansen väsentligen av chassie-honan, eftersom dielektrikat finns där, snarae än kabel-hanen
Användare som besöker denna kategori: smorgar och 26 gäster