Moderator: Redaktörer
Haakan_W skrev:Flint skrev:Lustigt. Så mycket snack om NAD208 och ingen som har röstat "förstärkare", än.
alla är väl medvetna om att en förstärkare mäter kraftigt mycket bättre än ett par talare väl
Floyd skrev:Saknar den absolut viktigaste faktorn i ekvationen, nämligen RUMMET.
Skulle lätt rösta på akustiken, men eftersom det alternativet saknas så blir det högtalarna,
Jag röstar på alternativ 12: "Allt är lika viktigt och det finns inte en anläggning på hela vårt runda jordklot som kommer att få mig att lyssna på Bo Kaspers med mindre än att jag är hög på crack och har genomgått kinesisk vattentortyr."
Laila skrev:frestr skrev:Jag röstar på alternativ 12: "Allt är lika viktigt och det finns inte en anläggning på hela vårt runda jordklot som kommer att få mig att lyssna på Bo Kaspers med mindre än att jag är hög på crack och har genomgått kinesisk vattentortyr."
Ytterligare en med permanent inneboende vaxproppar ?
Morello skrev:Får vi gissa att källan är stampa-takten-källa från Skottland?
Morello skrev:Får vi gissa att källan är stampa-takten-källa från Skottland?
mapem skrev:Svår fråga.... Det jag har retat mig mest på är dåliga CD-spelare, men jag har inte riktigt kunnat peka på vad som har varit felet. Det är subtila skillnader som ändå kan vara oerhört irriterande.
Däremot är det lätt att höra vad som är fel på en högtalare, men betydligt lättare att stå ut med dessa fel. Oftast ojämn frekvensgång. Sådana fel är våra öron mer vana att hantera eftersom alla rum vi vistas i påverkar alla ljud på det sättet.
Piotr skrev:mapem skrev:Svår fråga.... Det jag har retat mig mest på är dåliga CD-spelare, men jag har inte riktigt kunnat peka på vad som har varit felet. Det är subtila skillnader som ändå kan vara oerhört irriterande.
Däremot är det lätt att höra vad som är fel på en högtalare, men betydligt lättare att stå ut med dessa fel. Oftast ojämn frekvensgång. Sådana fel är våra öron mer vana att hantera eftersom alla rum vi vistas i påverkar alla ljud på det sättet.
Håller med. Har haft cd spelare som haft något konstigt i återgivningen som jag inte stått ut med.. känns skönt att trycka på paus. Efter klockbyte så lirade det hela skön musik och opampar utbytta till LC audios Zapfilter i motkopplingsfri klass A blev pricken över i't.
Sen har jag haft hembyggen till högtalare som haft stora dippar vid delningsfrekvens samt ojämn frekvensgång överlag men dom har ändå lirat skön musik mycket tack vare bra element och bra rum/anpassning till rum.
/Peter
Kaffekoppen skrev:Vilka fel gör en riktigt sunkig förstärkare enliogt dig?
Piotr skrev:mapem skrev:Svår fråga.... Det jag har retat mig mest på är dåliga CD-spelare, men jag har inte riktigt kunnat peka på vad som har varit felet. Det är subtila skillnader som ändå kan vara oerhört irriterande.
Håller med. Har haft cd spelare som haft något konstigt i återgivningen som jag inte stått ut med.. känns skönt att trycka på paus. Efter klockbyte så lirade det hela skön musik och opampar utbytta till LC audios Zapfilter i motkopplingsfri klass A blev pricken över i't.
Sen har jag haft hembyggen till högtalare som haft stora dippar vid delningsfrekvens samt ojämn frekvensgång överlag men dom har ändå lirat skön musik mycket tack vare bra element och bra rum/anpassning till rum.
/Peter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster