(ursäkta webkameran)
Hur har ni möblerat vid datorn?
Det här får gärna bli en kombination av bildtråd och diskussion om hur man får till hyggligt ljud vid datorn.
Moderator: Redaktörer
Svante skrev:Jag tror jag måste bygga en sub också.
(ursäkta webkameran)
EA_73 skrev:Den ligger på hyllan ser jag
Jocke skrev:Vore det inte vits att placera skärmarna över varann i stället?![]()
/Jocke
m_persson79 skrev:3st skärmar, kör du "Sli/CF" - fast utan bryggan?
Vad har du för dator?
shifts skrev:Jag har bara en bärbar, så den hamnar i min vanliga sweet spot.
phloam skrev:Vad jag skulle säga var att det ideala datorljudet skulle egentligen (för mig) vara ett par hörlurar som är totalt öppna för ljud omkring. "Headpeakers"...? Vad kostar ett par beggade Jecklin Float förresten?

-Martin- skrev:Svante, du har för lite grejer på bordet.
Slartibartfast skrev:Jag tycker du ska ha högtalarna mellan skärmarna. Går säkert att fixa till så det blir bra, tror du inte?shifts skrev:Jag har bara en bärbar, så den hamnar i min vanliga sweet spot.
Same.
[slrt]
guldfisk skrev:Svante, har du Samsung 205bw?
Om ja, är de också lite sneda/glappa i stativen?
Om nej, kan de vridas 90 grader och ställas tätare (åtminstone två av dem)?
-distortion- skrev:Mina datorhögtalare..
Svante skrev:Samsung Syncmaster 204B. De har lite svårt att hålla höjden, de åker gärna ner och vill inte stanna högst upp. De kan vridas, men jag gillar inte bilden då. Skärmen ger lite olika färger i riktningen upp/ner och vrider man skärmen blir det skillnad mellan vänster och höger öga.
jag gillar när det är någorlunda städat, resten av lgh är stökig med mkt stereogrejor. Då är det skönt att ha ett ställe utan för mkt grejor. Dessutom är det svårt att fylla ett skrivbord på 2,5 kvm yta.Svante skrev:-Martin- skrev:Svante, du har för lite grejer på bordet.
Tänkte just skriva detsamma om Fjonkalicious.
Fjonkalicious skrev:Dessutom är det svårt att fylla ett skrivbord på 2,5 kvm yta.
guldfisk skrev:Svante skrev:Samsung Syncmaster 204B. De har lite svårt att hålla höjden, de åker gärna ner och vill inte stanna högst upp. De kan vridas, men jag gillar inte bilden då. Skärmen ger lite olika färger i riktningen upp/ner och vrider man skärmen blir det skillnad mellan vänster och höger öga.
Typiskt för TN-panel... Med pivot vill man alltså ha MVA/PVA/IPS-panel.
Mitt stativ håller höjd och tilt, men det finns en vickmån i sidled. I ena läget är det något centimeter höjdskillnad mellan kanterna och i andra 0,5-1 mm. Jag svär på att jag kan se den millimetern, men ids inte reklamera.
Svante skrev:Fjonkalicious skrev:Dessutom är det svårt att fylla ett skrivbord på 2,5 kvm yta.
Haha... Du skulle ha sett hur min datorplats såg ut innan den var städad (den är faktiskt nystädad på bilden).
Jag har kommit till det stadiet att jag inser att större skrivbord inte ger mig fri yta, det ger mig bara mer skräp. Hade jag 10 skrivbord skulle de alla vara fulla.

Svante skrev:m_persson79 skrev:3st skärmar, kör du "Sli/CF" - fast utan bryggan?
Vad har du för dator?
slicf? Vad är det? Det är en vanlig Dell Vostro nånting med Vista och ett extra grafikkort. Jag har ett uttag till en fjärde skärm som jag inte använder. Nån måtta får det vara.
m_persson79 skrev:Svante skrev:m_persson79 skrev:3st skärmar, kör du "Sli/CF" - fast utan bryggan?
Vad har du för dator?
slicf? Vad är det? Det är en vanlig Dell Vostro nånting med Vista och ett extra grafikkort. Jag har ett uttag till en fjärde skärm som jag inte använder. Nån måtta får det vara.
OT
SLi/CF innebär att man har 2st nVidia eller ATI grafikkort och att att kraft riktas till en port (idagsläget, av oftast 4st).
Men i en vanlig PC kan man väl inte köra 2+ skärmar? Eller är det så att du kopplat in ett extra grafikkort via en vanlig PCI-port (inte PCe16) ?
Eller det vet du kanske inte.
TCM skrev:#Svante
Amanda?
Fan, jag vågar inte skicka in en bild - ni har så "cleana" skrivbord. Mitt ser liiiite stökigare ut.

lennartj skrev:Som vanligt spelar jag med gamla prylar, i det här fallet Sony SRS-77G som jag köpte i Frankrike för 18 år sedan.
2,5" fullregister plus slavbas.
Diskant finns "on axis" därför har jag små ställ för att få optimal vinkel.
Återgivningen är betydligt mer HiFi-lik än de flesta datorhögtalare jag hört, men priset - motsvarande 1.300 SEK då var ju också på en annan nivå (de har aldrig sålts i Sverige).
Svante skrev:m_persson79 skrev:Svante skrev:m_persson79 skrev:3st skärmar, kör du "Sli/CF" - fast utan bryggan?
Vad har du för dator?
OT
SLi/CF innebär att man har 2st nVidia eller ATI grafikkort och att att kraft riktas till en port (idagsläget, av oftast 4st).
Men i en vanlig PC kan man väl inte köra 2+ skärmar? Eller är det så att du kopplat in ett extra grafikkort via en vanlig PCI-port (inte PCe16) ?
Eller det vet du kanske inte.
Jo, det var nog i en PCI-port jag stoppade extrakortet. Fast jag fick lov att köpa ett nytt när jag bytte till Vista eftersom Vista är kinkigt med att det ska vara samma drivrutiner till båda korten.
Jag kör ingenting som är särskilt grafikintensivt, så jag märker inte om det går långsamt.
Men nu vill vi se fler foton!
Mermermermermer!
Piotr skrev:Britt Gunnar,
är det Lyngdorfs dipoler på din bild?
Tell me more!
/Peter
m_persson79 skrev:Berätta om dina PC-speakers!![]()
Element, låda, filter, (mätningar?) samt förstås:
Varför?
D.v.s. istället för piP/piM/Logitech/Creative/JaddaJADDA
Kalejdokom skrev:Bump!Piotr skrev:Britt Gunnar,
är det Lyngdorfs dipoler på din bild?
Tell me more!
/Peter
Svante skrev:Men kan vi inte få se några fler normalstökiga skrivbord nu?
Kalejdokom skrev:
tan skrev:Svante skrev:Men kan vi inte få se några fler normalstökiga skrivbord nu?
så stökigt har jag inte men trivs bra här i källaren, rummet är på 24 kvadratmeter, så ombyggnads planer finns
Svante skrev:Det är lustigt det här med stöket. Det verkar finnas två kategorier; antingen är det stökigt, eller så är det städat. Undrar om det går att uttrycka som en diffekvation? Alltså, en del producerar mer skräp än de plockar undan, medan andra plockar undan mer än de producerar. Över tid så hamnar man i endera extremen.
Svante skrev:Ni som har möblerat ljudet brett, vad tycker ni om det?
Möblerat ljudet vaddå sa du ....brett???? Som i brett mackor - utsmetat???? Mina högtalare är absolut inte utsmetade - Hummern lackade dem åt mig.Svante skrev:Ni som har möblerat ljudet brett, vad tycker ni om det?
Koffe skrev:Möbleringen vid skrivbordet:
(Nja... Jag har ett par billiga M-Audio monitorer oxå)

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster