Moderator: Redaktörer
Samtidigt aktar jag mig numera för att döma ut saker eftersom jag faktiskt blivit ”överbevisad” om att både Shakti stones, Bybees och ECO3 spray gör en klart hörbar skillnad.
StefanB skrev:Har någon av dessa lustiga herrar själv LYSSNAT på en anläggning med Shakti eller Bybees?
marbrink skrev:Vad jag än hade lyssnat på blint tror jag att jag skulle ha svårt att pricka rätt pga stress, förvirring,
nervositet och osäkerhet....
Audiomanikern skrev:Hej!StefanB skrev:Har någon av dessa lustiga herrar själv LYSSNAT på en anläggning med Shakti eller Bybees?
Jo men A*bsolut ja! (BehövA* säga att det var... ingen skillnad överhuvudtaget!)
Mvh A*
Nattlorden skrev:mats - jo, men ett negativt resultat är inget resultat. Så det spelar ju ingen roll. Det är bara statistiskt säkerställda positiva test som har någon betydelse.
mats skrev:Audiomanikern skrev:Hej!StefanB skrev:Har någon av dessa lustiga herrar själv LYSSNAT på en anläggning med Shakti eller Bybees?
Jo men A*bsolut ja! (BehövA* säga att det var... ingen skillnad överhuvudtaget!)
Mvh A*
Kan ju bero på en fanatiskt inställning (vilket kan vara tvärtom också) att har man bestämt
sig innan man hör något, ja då hör man ingen skillnad!
marbrink skrev:Detta j#vla tjat om blint hela tiden!Bara för man inte klarar ett blindtest betyder inte att det inte är någon skillnad. Jag tror jag skulle kunna missa att höra skillnader på olika akustikprylar eller förstärkare i blindtest...
Vad jag än hade lyssnat på blint tror jag att jag skulle ha svårt att pricka rätt pga stress, förvirring, nervositet och osäkerhet....
gromit skrev: Om man inte hör skillnad så betyder det ju ingenting. Det betyder definitivt inte att en skillnad inte finns!
/Gr.
gromit skrev:Åtminstone inte jämfört med Il Tempo Gigante som ju har 3500 hk och däck armerade med hönsnät!
Johan_Lindroos skrev:"Kan vi inte prata lite om Shakti och Bybees?"
Nu igen? Nej det tycker inte jag.
Johan_Lindroos skrev:Tjatigt.
Style, du tror att man kan DIYa Shakti med en sten. Det kan man inte. Bara genom att läsa vad en Shaktiklump är för något ser du enkelt att den inte är en sten.
Style skrev:Johan L, tror du på allvar att en shakti ger ett mer hörbart resultat än en sten?
Style skrev:då hävdar jag bestämt att man kan DYIa en shakti med en sten, gärna inköpt i en new-age-affär
gromit skrev:Style skrev:då hävdar jag bestämt att man kan DYIa en shakti med en sten, gärna inköpt i en new-age-affär
Det beror ju på hur nära originalet man vill komma. Med ditt resonemang skulle man kunna DIY:a ett par högtalare med en lastpall, den kommer varken likna originalprodukten till utseende eller funktion. Dock kan den inbitne hävda att den är en bra kopia.
/Gr.
Style skrev:gromit skrev:Style skrev:då hävdar jag bestämt att man kan DYIa en shakti med en sten, gärna inköpt i en new-age-affär
Det beror ju på hur nära originalet man vill komma. Med ditt resonemang skulle man kunna DIY:a ett par högtalare med en lastpall, den kommer varken likna originalprodukten till utseende eller funktion. Dock kan den inbitne hävda att den är en bra kopia.
/Gr.
Tycker jag inte. Man kan DYIa en shakti med en new-age-sten och få samma funktion (eftersom funktionen är strikt psykologisk). Däremot kan man inte DYIa en högtalare med en lastpall då man inte ens kommer i närheten av funktionen (då den faktiskt är fysikalisk)
Style skrev:Tycker jag inte. Man kan DYIa en shakti med en new-age-sten och få samma funktion (eftersom funktionen är strikt psykologisk). Däremot kan man inte DYIa en högtalare med en lastpall då man inte ens kommer i närheten av funktionen (då den faktiskt är fysikalisk)
Style skrev:Shakti har en psykologisk funktion ja, den bestäms av utseende, pris och inköpsställe.
gromit skrev:Trots att jag inte tror på produkten är jag inte så rabiat så att jag vägrar inse att den faktiskt kan göra skillnad
StefanB skrev:Svårt att sätta fingret på vad som hänt men det var inte lika roligt/trevligt som det varit med "stenarna" på plats. Det var bara att ringa Jorma och be honom skicka tillbaks stenarna så att gklädjen i musiklyssnandet kunde komma tillbaka.
StefanB skrev:Åhå, är det DÄR skon klämmer, någon kan tjäna pengar på tweaks, kablar och liknande. Är det missunsamhet som gör att ni är så anti?
Nattlorden skrev:Tänk... då borde ingen vettig människa gett sig upp med ett flygplan under hela den tiden man hade felaktig uppfattning om varför ett flygplan flyger...
Tänk... då borde ingen vettig människa gett sig upp med ett flygplan under hela den tiden man hade felaktig uppfattning om varför ett flygplan flyger..
Nattlorden skrev:Att vara kategoriskt mot någonting är aldrig vettigt, nån minimal lucka får man alltid lämna även mot det befängda.
AndersJ skrev:NattlordenTänk... då borde ingen vettig människa gett sig upp med ett flygplan under hela den tiden man hade felaktig uppfattning om varför ett flygplan flyger..
Som tur är så visste de som designade vingprofiler hur det fungerade. Att piloten och de bak i lastutrummet inte vet är inte lika viktigt.
Nattlorden skrev:AndersJ skrev:NattlordenTänk... då borde ingen vettig människa gett sig upp med ett flygplan under hela den tiden man hade felaktig uppfattning om varför ett flygplan flyger..
Som tur är så visste de som designade vingprofiler hur det fungerade. Att piloten och de bak i lastutrummet inte vet är inte lika viktigt.
Nej, de gjorde ju inte det. De trodde de visste det och det funkade bra, men det som de var ute efter att åtstadkomma hade inte så mycket med hur det verkligen fungerar att göra. Det har flugits med vingprofiler som enligt den teorin vore verkningslösa.
Nattlorden skrev:Martin - du missar poängen!
Om man säger till folk - flygplan flyger beroende på X, kolla själv! Och så flyger flygplanet beroende på Y, inte på X... Så säger ju folk... "Ja - det flyger ju", alltså måste X vara sant.
Nattlorden skrev:Martin - du missar poängen!
Om man säger till folk - flygplan flyger beroende på X, kolla själv! Och så flyger flygplanet beroende på Y, inte på X... Så säger ju folk... "Ja - det flyger ju", alltså måste X vara sant.
Nej, de gjorde ju inte det. De trodde de visste det och det funkade bra, men det som de var ute efter att åtstadkomma hade inte så mycket med hur det verkligen fungerar att göra. Det har flugits med vingprofiler som enligt den teorin vore verkningslösa.
Att säga att någon ljuger är inte samma sak som att säga att den vetenskapliga förklaringen till lyssningsintrycken kan ligga helt utanför testobjektets påverkan på ljudet. Eller ufot, om man så vill. Man säger kanske inte att: "Du såg ingenting" utan "det du såg behöver inte alls vara ett ufo som du trodde."Nattlorden skrev:Det finns väl visst observationer- det läste vi ju om längre upp. Problemet är att än så länge är det samma sort som observationer av UFO. Än så länge är det lättare att säga att folk ljuger, eftersom vi inte har någa hårda vetenskapliga bevis av att UFO finns.
AndersJ - så vitt jag fått höra korrigerades teorin ganska rejält bara för några år sedan. Fast det är möjligt att de flesta använder den gamla felaktiga av ohejdad vana.
Martin skrev:Nattlorden skrev:"Du såg ingenting" = Shakti funkar inte!
"det du såg behöver inte alls vara ett ufo som du trodde" = Skillnaden du hörde behöver inte bero på shaktin
Nja, jag håller inte med om den likställningen.
Nattlorden skrev:Martin skrev:Nattlorden skrev:"Du såg ingenting" = Shakti funkar inte!
"det du såg behöver inte alls vara ett ufo som du trodde" = Skillnaden du hörde behöver inte bero på shaktin
Nja, jag håller inte med om den likställningen.
Okej, men det var du som sade så.
AndersJ skrev:Korrekta teorier har funnits längre än de felaktiga, men troligtvis har någon felöversättning ifrån tyska till engelska skett av någon som inte förstod vad han läste och sedan har det spridit sig.
Men den felaktiga teorin har inget med verkligheten att göra då det varken går att räkna eller mäta fram något som skulle kunna stödja den. Skulle vi försöka oss på att beräkna hastighetsprofilen för en vinge på det felaktiga sättet och sedan göra mätningar i vindtunnel så kommer det inte att stämma överrens.
Då förstår jag inte vad det var för hallå i teknik pressen över den där amerikanen som skrotade gamla formler efter simulationskörningar för några år sedan om det bara skulle vara en bekräftelse av en av två gamla teorier.
StefanB skrev:Åhå, är det DÄR skon klämmer, någon kan tjäna pengar på tweaks, kablar och liknande. Är det missunsamhet som gör att ni är så anti?
Har testat och lyssnat med och utan Shakti. Ingen större skillnad även om viss skillnad uppfattades finnas. I mina ögon och öron för liten fördel/vinst i jämförelse med priset.
General?dimitri skrev:EA skrev:Har testat och lyssnat med och utan Shakti. Ingen större skillnad även om viss skillnad uppfattades finnas. I mina ögon och öron för liten fördel/vinst i jämförelse med priset.
Du är en försiktig general.
Jag tycker om det. Du säger (egentligen) vad du tycker men lämnar alla dörrar öppna. Men egentligen: varför?
Dimitri
EngelholmAudio skrev:Jag har själv svårt för människor som ser allt i svart/vitt. Världen är mer komplex än så. Enligt nån reporter var detta Kerry's fall. Han målade gärna upp flera olika scenarios och beskrev komplexiteten. Det verkar inte gå hem. Folk vill ha bra eller dåligt, svart eller vitt, ett eller noll, snygg eller ful. Så fort det kommer in ens en doft av mångfacetterad ter sig många darra av fasa och skräck.
Jag har för mig att Jorma berättade om en kille som beställde shaktistenar och som inte märkte någon skillnad förrän han hade lämnat tillbaka stenarna. Det var något som fattades. Men han kanske också är insyltat i branschen som vissa säger.
Svante skrev:EngelholmAudio skrev:Jag har själv svårt för människor som ser allt i svart/vitt. Världen är mer komplex än så. Enligt nån reporter var detta Kerry's fall. Han målade gärna upp flera olika scenarios och beskrev komplexiteten. Det verkar inte gå hem. Folk vill ha bra eller dåligt, svart eller vitt, ett eller noll, snygg eller ful. Så fort det kommer in ens en doft av mångfacetterad ter sig många darra av fasa och skräck.
Det finns nog ett gott skäl till att det är så. Förenklingar och förmågan att gissa resultatet av ett försök/göromål baserat på tidigare erfarenheter är väldigt effektivt. Tex behöver man inte prova att köra ner i just det här diket med bilen, bara för att man inte provat det förut. Det räcker med att ha provat ett dike eller alternativt sett bilder på TV om vad som händer om man kör ner i ett dike, vilket som helst.
Det ger inte alltid rätt, men ganska ofta. Ibland blir det förstås fel om inte kunskapen man har räcker till. Skillnaden mellan kunskap och fördomar är på ett sätt hårfin, tex om man tänker på rasism etc. Det kan ju vara fel i kunskapen, det måste man vara öppen för, men alla behöver inte prova alla tossigheter som dyker upp. Då skulle man inte hinna med något annat.
Japp. Fast här förenklar du. Vad är ett dike, då? Vad är ett tweak? Är ett dike ett icke asfaltsbelagt område i närheten av asfaltsbelagda vägen? Isf skulle jag inte komma fram till mina kompisars sommarstuga - där är en grusväg (dvs "dike") sista 5 km'arna.Svante skrev:EngelholmAudio skrev:Jag har själv svårt för människor som ser allt i svart/vitt. Världen är mer komplex än så. Enligt nån reporter var detta Kerry's fall. Han målade gärna upp flera olika scenarios och beskrev komplexiteten. Det verkar inte gå hem. Folk vill ha bra eller dåligt, svart eller vitt, ett eller noll, snygg eller ful. Så fort det kommer in ens en doft av mångfacetterad ter sig många darra av fasa och skräck.
Det finns nog ett gott skäl till att det är så. Förenklingar och förmågan att gissa resultatet av ett försök/göromål baserat på tidigare erfarenheter är väldigt effektivt. Tex behöver man inte prova att köra ner i just det här diket med bilen, bara för att man inte provat det förut. Det räcker med att ha provat ett dike eller alternativt sett bilder på TV om vad som händer om man kör ner i ett dike, vilket som helst.
Det ger inte alltid rätt, men ganska ofta. Ibland blir det förstås fel om inte kunskapen man har räcker till. Skillnaden mellan kunskap och fördomar är på ett sätt hårfin, tex om man tänker på rasism etc. Det kan ju vara fel i kunskapen, det måste man vara öppen för, men alla behöver inte prova alla tossigheter som dyker upp. Då skulle man inte hinna med något annat.
Rydberg skrev:Svante> Du är m a o lika säker på att det skulle göra ont att köra ner i ett i 200 km/h som du är säker på att en shakti eller ECO-3 inte fungerar?
EngelholmAudio skrev:Självklart skall man använda sig av tidigare erfarenheter. Jag tycker mig ändå skönja, att du Svante, menar att man KAN nyttja tidigare erfarenheter och gissningar men att man ändå inte vet säkert. Alltså finns det nått mellan svart och vitt. Alltså är det inte läge att vara tvärsäker, om man önskar vara seriös och ärlig.
Nattlorden skrev:En annan intressant fråga är.... kan man detektera någon skillnad mellan en trasig Shakti och en vanlig.
Svante skrev:Rydberg skrev:Svante> Du är m a o lika säker på att det skulle göra ont att köra ner i ett i 200 km/h som du är säker på att en shakti eller ECO-3 inte fungerar?
Ja. Konsekvensen av att prova är dock lite olika.
AndersJ skrev:matsJag har för mig att Jorma berättade om en kille som beställde shaktistenar och som inte märkte någon skillnad förrän han hade lämnat tillbaka stenarna. Det var något som fattades. Men han kanske också är insyltat i branschen som vissa säger.
Troligtvis var det bara rädslan för att de kanske hade funnits någon skillnad som nu började besvära. Dvs hörde egentligen ingen skillnad, men sitter sedan och oroar sig över att det kanske var skillnad.
Så det är få vanliga konsumenter som köper dessa placebotweaks alltså? Det är mest säljare som står och vurmar för dom samt deras polare!?? Vilka är då förlorarna?Skiier skrev:De som OFTAST förespråkar placebotweaks är försäljare eller människor som är polare med försäljare.
De som OFTAST är emot placebotweaks är vanliga konsumenter
som har blivit välsignade med en klump med celler mellan
tinningarna. De hör ingen skillnad, och kan samtidigt visa att
de ihopdiktade lögnerna om produktens förträfflighet inte har
någon som helst vetenskaplig förankring. Dock får man inte säga
sanningen, för då respekterar man inte folks åsikter.
You do the math...
mats skrev:I fallet diket och bilen så vet alla resultatet, där är det ingen som säger sig uppleva att bilen blir bättre eller något annat positivt, men i fallet shakti så vet vi ju att det finns folk som säger sig ha upplevt skillnader som ex Timbre.
EngelholmAudio skrev:Så det är få vanliga konsumenter som köper dessa placebotweaks alltså? Det är mest säljare som står och vurmar för dom samt deras polare!?? Vilka är då förlorarna?Skiier skrev:De som OFTAST förespråkar placebotweaks är försäljare eller människor som är polare med försäljare.
De som OFTAST är emot placebotweaks är vanliga konsumenter
som har blivit välsignade med en klump med celler mellan
tinningarna. De hör ingen skillnad, och kan samtidigt visa att
de ihopdiktade lögnerna om produktens förträfflighet inte har
någon som helst vetenskaplig förankring. Dock får man inte säga
sanningen, för då respekterar man inte folks åsikter.
You do the math...
Ok då vet jag vad du menar.Skiier skrev:Förlorarna är den samling människor som tyvärr går på "snacket" och köper sakerna. Ofta kanske de har någon människa med en sexellersjusiffrigtbeloppsanläggning som förebild och om då denne har använt produkten, ja då funkar den...
Shakti är jag iof rätt skeptisk till själv men jag avskriver inte effekten ändå, och visst en ölburk kanske fungerar lika bra den med men det är ju en annan diskussion, det gör ju inte shaktin mer ofungerbar, dock kanske aningen mindre prisvärd.
AndersJ skrev:RydbergShakti är jag iof rätt skeptisk till själv men jag avskriver inte effekten ändå, och visst en ölburk kanske fungerar lika bra den med men det är ju en annan diskussion, det gör ju inte shaktin mer ofungerbar, dock kanske aningen mindre prisvärd.
Shakti eller ölburk, så länge som man har kvar sitt "lock" på stereon så lär väl ingen av dem ha någon verkan?
Fattar inte att inte fler nappade på Bill50x erbjudande om gratis antistat spray
Men sitt inte här och diskutera det heller då!Martin skrev:Fattar inte att inte fler nappade på Bill50x erbjudande om gratis antistat spray
Rydberg, den kan bero på att många inte ser det som särskillt lockande att spraya sina CD-skivor innan man lyssnar på dem. Det spelar alltså ingen roll ifall det skulle göra en liten skillnad eller inte, det blir meningslöst att testa iaf för att man helt enkelt inte är intresserad av att hålla på med det ändå.
Fanken, du undrade ju varför så få ville testa. Men ok, du kan få sitta här och diskutera det själv om du vill.Rydberg skrev:Men sitt inte här och diskutera det heller då!Martin skrev:Fattar inte att inte fler nappade på Bill50x erbjudande om gratis antistat spray
Rydberg, den kan bero på att många inte ser det som särskillt lockande att spraya sina CD-skivor innan man lyssnar på dem. Det spelar alltså ingen roll ifall det skulle göra en liten skillnad eller inte, det blir meningslöst att testa iaf för att man helt enkelt inte är intresserad av att hålla på med det ändå.
EngelholmAudio skrev:Självklart skall man använda sig av tidigare erfarenheter. Jag tycker mig ändå skönja, att du Svante, menar att man KAN nyttja tidigare erfarenheter och gissningar men att man ändå inte vet säkert. Alltså finns det nått mellan svart och vitt. Alltså är det inte läge att vara tvärsäker, om man önskar vara seriös och ärlig.
Martin skrev:Fanken, du undrade ju varför så få ville testa. Men ok, du kan få sitta här och diskutera det själv om du vill.Rydberg skrev:Men sitt inte här och diskutera det heller då!Martin skrev:Fattar inte att inte fler nappade på Bill50x erbjudande om gratis antistat spray
Rydberg skrev:Sen behöver man ju inte hålla på att spraya varje gång man ska lyssna för det! Det är ju bara ett test, en kul grej, inget annat!
Klart vettigaste inlägget på detta forum på länge! Till och med bättre än mina egna
Förnuftigt så det nästa luktar! Jag håller med dig och jag tror du håller med även mig!??
Men det jag reagerar mot är att det är en del som säger "nej det funkar inte, för jag har rätt och ni har fel (mentaliteten)" istället så kunde de ju sagt "jag tror inte ett endaste dugg på det , men å andra sidan har jag inte testat det"
(Tar du inte dig själv på liiite för stort allvar när du jämställer dig själv med VietnamVeteran Kerry bara förEngelholmAudio skrev:Jag har själv svårt för människor som ser allt i svart/vitt. Världen är mer komplex än så.
Enligt nån reporter var detta Kerry's fall. Han målade gärna upp flera olika scenarios och
beskrev komplexiteten. Det verkar inte gå hem. Folk vill ha bra eller dåligt, svart eller vitt,
ett eller noll, snygg eller ful. Så fort det kommer in ens en doft av mångfacetterad ter sig
många darra av fasa och skräck.
Nattlorden skrev:Du köper inget du tycker är ormolja, men du köper tveksam kvalitets ljudåtergivning för att det stoppats i ett snyggt hölje?
Tycker B&O's marknadsföring är minns lika tvivelsam som det mesta som här kallas snake-oil.
Style skrev:för det första är det min fru som gör det, jag köper Linn.
För det andra är deras marknadsföring rätt ok, de kommer inte med konstiga pseudovetenskapliga förklaringar eller teknik-mumbo-jumbo. Vad baserar du snake-oil påståendet på NL?
För det tredje har de rätt sunda lösningar t ex levererar de sin sub med dämpfötter och inte spikes, semibalanserade kablar med ferritringar som signalkablar skickas med och kan köpas i andra längder för en spottstyver etc etc.
För det fjärde låter deras grejer rätt bra, jag har en Linn-anläggning att jämföra med. Pris/prestande är väl inte på topp dock.
För det femte tycker jag personligen att design, materialval etc är ett värde väl värt att betala för, precis som teknisk prestanda.
Men som sagt, personligen tycker jag att Linn är mer min grej.
Fast BL3 kan jag verkligen rekomendera, efter att ha lyssnat på den ett tag nu skulle jag köpa den själv om den inte redan fanns i huset. Och BV3 som TV har jag köpt själv och inte ångrat en enda gång.
Sanoj skrev::lol:![]()
![]()
// Jonas
Nattlorden skrev:A* - jag tror Shakti tror sin pryl funkar, medan B&O vet att de inte är bäst. Så på det viset kan jag faktiskt tycka B&O uppför sig värre än Shakti. (De ställde så vitt jag förstår upp på blindprovning med Ö och det hade man definitivt inte gjort om man inte trodde sin pryl funkar.)
Style skrev:NL, jag orkar inte citera hela ditt inlägg men
- suben är inte inköpt från Sunfire. Var har du fått det ifrån? ICE-power är en B&O-upppfinning, komplett med patent.
- deras säljare må vara idioter i vissa butiker, det innebär inte att deras marknadföring är snake-oil.
- att inte använda plast utan riktig massiv aluminium, komplicerade mekaniska lucköppningar etc kostar en slant
- BL3 och BL5 är knappast ingångsnivå på B&W eller NAD. T ex har B&Ws senaste sub licensierat B&Os ICE-steg.
Jag har lyssnat på de flesta av deras modeller. BL6000 låter tunnt och tråkigt - inte prisvärd alls. BL1 är också rätt kass i förhållande till pris. BL8000 låter inte vad den kostar, dock är den den i särklass snyggaste högtalare jag sett. BL4000 är helt ok, BL3 och BL5 skulle jag påstå är prisvärda och riktigt bra.
När det gäller TV-apparater är deras CRT i en klass för sig. Plasmorna är våldsamt överprissatta. LCDerna är väl ok men inga LCDer är värda sitt pris just nu.
Men du verkar ju inte gilla Linn heller
jannemannen skrev:Det löjligaste med Shaktis är ju att tillverkaren påstår att dom skall kunna höja effekten på bilmotorer ! Det säger ju allt om tillverkaren tycker jag !
Förmodligen har du rätt. Men dagens motorer styrs i huvudsak med elektronik och skillnaden mellan en 110-hästarsmotor och en 150-hästars dito ligger ofta i elektronikdelen. Jag har själv adderat 40 hästar i min bil med utbyte av chip i motorstyrningen. Tanken att något som får elektroniken att fungera bättre skulle kunna addera bättre prestanda till bilen är då inte helt främmande....
Säger inte att Shakti åstadkommer prestandahöjning, bara att det teoretiskt skulle kunna vara möjligt...
Style skrev:jag tror at tnäst agej är mikrovågsshakti. Lägg en sten på ugnen och potatisen är klar på 4 minuter istället för 15!
För mikrovåger är ju oxp elektroniskt styrda och då borde det väl funka
Tack!MichaelG skrev:EngelholmAudio skrevFörnuftigt så det nästa luktar! Jag håller med dig och jag tror du håller med även mig!??
Tackar för detta också. Jodå, jag tycker ofta du har både en och flera poänger i dina inlägg. Trots att inte alltid A* tycks älska varje stavelse du skriver. (Även om du ibland har en ängels tålamod med hans påhopp) Och honom gillar jag - inte för att jag alltid håller med - utan för att han är helt knäpp. Och sådant gillar jag!
![]()
Nej. Jag jämställer mig inte alls med Kerry eller någon annan. Menar bara, som vanligt, det som står.Audiomanikern skrev:Tar du inte dig själv på liiite för stort allvar när du jämställer dig själv med VietnamVeteran Kerry bara förEngelholmAudio skrev:Jag har själv svårt för människor som ser allt i svart/vitt. Världen är mer komplex än så. Enligt nån reporter var detta Kerry's fall. Han målade gärna upp flera olika scenarios och beskrev komplexiteten. Det verkar inte gå hem. Folk vill ha bra eller dåligt, svart eller vitt,
ett eller noll, snygg eller ful. Så fort det kommer in ens en doft av mångfacetterad ter sig många darra av fasa och skräck.
du säger att HifiStenen Shakti både är bra samt dålig o därmed anser dig själv vara mångfacetterad, elle?)
A skrev: - A* skulle köpa ditt skriv... om det s.a.s. var gratis men nu vill du ju ha betalt! Du (liksom dem du ständigt försvarar) säljer ju faktiskt.se esoteriska hifitillbehör...... eller hur!Mvh A*
EngelholmAudio skrev:Att jag är icke omtyckt, hatad eller irriterande för dig, beroende på att jag säljer produkter du ej gillar, är något jag helt enkelt får leva med.
EngelholmAudio skrev:Folk vill ha bra eller dåligt, svart eller vitt, ett eller noll, snygg eller ful.
Så fort det kommer in ens en doft av mångfacetterad ter sig många darra av fasa och skräck.
EngelholmAudio skrev:Att jag är icke omtyckt, hatad eller irriterande för dig, beroende på att jag säljer produkter du ej gillar,
Jag bestämmer inte. Skriver bara vad jag tror. En generalisering eller kalla det fördom, om du vill.Audiomanikern skrev:Hej igen!EngelholmAudio skrev:Folk vill ha bra eller dåligt, svart eller vitt, ett eller noll, snygg eller ful.
Så fort det kommer in ens en doft av mångfacetterad ter sig många darra av fasa och skräck.
- Istället för att EA bestämmer vad Folk (& Fä? ("pöbeln"... på faktiskt.se)) vill eller inte vill ha kan inte Folk själva få bestämma vad dem själva vill eller inte vill ha, bara en idé?
Jag bestämmer fortfarande inte åt andra. Men sure - byt ut "Att" mot "Om" så är det kanske lugnt för dig?!?A skrev:EngelholmAudio skrev:Att jag är icke omtyckt, hatad eller irriterande för dig, beroende på att jag säljer produkter du ej gillar,
- Återigen, vore det inte betydligt enklare ifall Folk självA* fick bestämma vilka dom hatar o vilka
produkter dom gillar, o.s.v.? MenA* bestämmA* ju faktiskt.se inte för EA vad EA hatA*, eller hur?
TyckA*llt denna s.k. Ängel är s.a.s. hmmmindre snäll för o inneha en ängels tålamod lite vääl mkt
med darra av fasa, hat, pöbel & Co och A*lllldeles för lite med kramar & kärlek, eller var det mer...
... ironiskt menat?
Mvh A*
Nej men du har tydligen fri tolkningsrätt på vad jag skriver, så då kan jag väl få bestämma vad du hatar??!A skrev:MenA* bestämmA* ju faktiskt.se inte för EA vad EA hatA*, eller hur?
EngelholmAudio skrev:Jag bestämmer fortfarande inte åt andra.
Jag förstår nu inte ens vad du "inseminerar"...Audiomanikern skrev:Hej!
(Ändrar detta, han spelar väl inte då!)
Folk vill ha bra eller dåligt, svart eller vitt, ett eller noll, snygg eller ful.Jag upplever att folk vill ha bra eller dåligt, svart eller vitt, ett eller noll, snygg eller ful.
- Dessa 2st påståenden är inte identiska och A* (upplever att honom) vet att du är vääl medveten om detta!
Dom flesta deltagarna på faktiskt.se är en skock med får... en pöbel!Jag tycker att dom flesta deltagarna på faktiskt.se uppför sig som om de vore en skock med får... en pöbel!
- Dessa två påståenden är ej heller dem identiska o A* (tror att han) vet du är vääl medveten även om detta!
Detta om dettA*!
Mvh A*(lltid sista ordet...?)
...vilket jag svarar på.A skrev:Tar du inte dig själv på liiite för stort allvar när du jämställer dig själv med VietnamVeteran Kerry bara för du säger att HifiStenen Shakti både är bra samt dålig o därmed anser dig själv vara mångfacetterad, elle ?)
...vilket jag också bemöter.- Istället för att EA bestämmer vad Folk (& Fä? ("pöbeln"... på faktiskt.se)) vill eller inte vill ha kan inte Folk själva få bestämma vad dem själva vill eller inte vill ha, bara en idé?
...vilket bemöts.- Återigen, vore det inte betydligt enklare ifall Folk självA* fick bestämma vilka dom hatar o vilka produkter dom gillar, o.s.v.? MenA* bestämmA* ju faktiskt.se inte för EA vad EA hatA*, eller hur? TyckA*llt denna s.k. Ängel är s.a.s. hmmmindre snäll för o inneha en ängels tålamod lite vääl mkt med darra av fasa, hat, pöbel & Co och A*lllldeles för lite med kramar & kärlek, eller var det mer... ... ironiskt menat ?
Vilket jag svarar på.Hej!
(Ändrar detta, han spelar väl inte då!)
Folk vill ha bra eller dåligt, svart eller vitt, ett eller noll, snygg eller ful. Jag upplever att folk vill ha bra eller dåligt, svart eller vitt, ett eller noll, snygg eller ful.
- Dessa 2st påståenden är inte identiska och A* (upplever att honom) vet att du är vääl medveten om detta!
Dom flesta deltagarna på faktiskt.se är en skock med får... en pöbel! Jag tycker att dom flesta deltagarna på faktiskt.se uppför sig som om de vore en skock med får... en pöbel!
- Dessa två påståenden är ej heller dem identiska o A* (tror att han) vet du är vääl medveten även om detta!
Detta om dettA*!
EngelholmAudio skrev: Min långsamma reaktion är - spelar det nån roll vad jag svarar, så länge jag svarar?
Alla frågor gås ifrån så fort jag svarat på dom...
.... GodA*g Herr Yxskaft, svar: Nej! Dessa "svar" saknar mening samt slösar bådas våran tid!EngelholmAudio skrev:Menar bara, som vanligt, det som står. //
Jag förstår nu inte ens vad du "inseminerar"... Confused Men jag har säkert gjort fel.
On topic? Vem tror du att du är?!?Harryup skrev:Någon som sågat itu en sten?
Ursäkta att jag håller mig till ämnet.
Morello skrev:A*, nu är du faktiskt lite bjäbbig!
EngelholmAudio skrev:On topic? Vem tror du att du är?!?Harryup skrev:Någon som sågat itu en sten?
Ursäkta att jag håller mig till ämnet.Skojjar!
Jorma har pratat om att några på KTH håller på och undersöker dessa...eller var det ByBees'arna?
Johan_Lindroos skrev:EngelholmAudio skrev:On topic? Vem tror du att du är?!?Harryup skrev:Någon som sågat itu en sten?
Jorma har pratat om att några på KTH håller på och undersöker dessa...eller var det ByBees'arna?
En snubbe på Chalmers var det! (han stora killen som brukar synas med Jorma och Mårten Design) OCH, det var mer än två år sedan som "projektet" påbörjades!![]()
Kanske är svåra att såga itu? Skämt å sido - jag fattade det som att detta skulle gå som projekt (utan "") vid sidan av det "normala". Själv önskar jag självklart att dom redan var klara...Johan_Lindroos skrev:EngelholmAudio skrev:On topic? Vem tror du att du är?!?Harryup skrev:Någon som sågat itu en sten?
En snubbe på Chalmers var det! (han stora killen som brukar synas med Jorma och Mårten Design) OCH, det var mer än två år sedan som "projektet" påbörjades!![]()
Audiomanikern skrev:Hej M!Morello skrev:A*, nu är du faktiskt lite bjäbbig!
- Förstår nu inte ens vad du "inseminerar"... Confused Men jag har säkert gjort fel. - efter cirkus...
... 200st utav ovan, vem blifva ej... bjäbbig? Dock faktiskt.se hållA* med dig M! A*llt nog bjäbbig är!
Lägga därav ned detta här... NU!
Skabara skriva en sak till eller - nej, okejrå... NU!
Mvh A*
EngelholmAudio skrev:Kanske är svåra att såga itu? Skämt å sido - jag fattade det som att detta skulle gå som projekt (utan "") vid sidan av det "normala". Själv önskar jag självklart att dom redan var klara...Johan_Lindroos skrev:EngelholmAudio skrev:On topic? Vem tror du att du är?!?Harryup skrev:Någon som sågat itu en sten?
Rydberg skrev:PÅ tal om Snakeoil, denna var rätt festlig![]()
Mailsvar på frågan vad denna tingest gör:
The ROOM-ANIMATOR rebuilds the structure of the air. The LED radiates
the information of the contained quartz into air.
The result: Increased dynamics, high resolution, more detail and
improved spatial definition, a more accurate bass rendition, and a more
live feel to the musical rendition. You can hear it clearly but it is
not measurable. One ANIMATOR is for rooms up to 60 square meters.
You only have to place the ANIMATOR free on the floor, that´s all.
Please understand that the exact princip of function is the secret of
the developer.
The price is 760,- Euro.
http://www.phonosophie.de/International ... mator.html
Birger skrev:Åhh just en sån där har jag alltid önskat mig![]()
![]()
...."herregud".....![]()
Hifinördar och panikbantare måste vara dom mest lättlurade kreaturen på denna jord.
Johan_Lindroos skrev:"Kan vi inte prata lite om Shakti och Bybees?"
mn12 skrev:"The improvement and impact on the sound system, as well as the rest of the car’s driving performance, is distinct and obvious."
Bill50x skrev:mn12 skrev:"The improvement and impact on the sound system, as well as the rest of the car’s driving performance, is distinct and obvious."
Tunga grejor som sänker tyngdpunkten?
/ B
Morello skrev:Johan_Lindroos skrev:"Kan vi inte prata lite om Shakti och Bybees?"
Nu är det väl Entreq som tagit stafettpinnen?
Imperial-Blomman skrev:Peter Belt var en festlig snubbe me sina ideer när d begav sej.
Den enda grejjen ja sett som funkade va den gröna pennan
man målade cd skivkanter med.
Men i de fallet så funkade de lika bra m svart whiteboard penna.
Imperial-Blomman skrev:Peter Belt var en festlig snubbe me sina ideer när d begav sej.
Almen skrev:Imperial-Blomman skrev:Peter Belt var en festlig snubbe me sina ideer när d begav sej.
Det funkar med röd penna också. Och med vattenfärg och äggoljetempera.
Imperial-Blomman skrev:Åh faan!
Svarta cd har ja inte sett tidigare.
steven33 skrev:Imperial-Blomman skrev:Åh faan!
Dom här har jag använt liknar en mini lp-skiva.
https://alina.se/produkter/verbatim-cd- ... nyl-43426/
mn12 skrev:steven33 skrev:Imperial-Blomman skrev:Åh faan!
Dom här har jag använt liknar en mini lp-skiva.
Dom var ju coola (utan att lova bättre ljud) så dom är för bra för den här tråden
Almen skrev:mn12 skrev:steven33 skrev:Dom här har jag använt liknar en mini lp-skiva.
Dom var ju coola (utan att lova bättre ljud) så dom är för bra för den här tråden
Svarta CD-skivor ger faktiskt potentiellt sämre ljud, så de passar väl utmärkt i tråden? I alla fall enligt en studiotekniker som helt enkelt testade och räknade C1- och C2-fel på svarta CD-R. Inga C2, men fler C1 än vanliga blanka CD-skivor.
Generellt kan man nog tänka som såsom följer:
1. En vanlig CD-skiva fungerar utan problem
2. En annan sorts CD-skiva låter annorlunda.
3. Den andra CD-skivan är sämre på att överföra information.
4. Man får tycka att den andra CD-skivan låter bättre.
Morello skrev:Ja, kompaktskivan torde vara den viktigaste milstolpen i återgivningens historia. Att det än idag finns vinylbögar som på allvar hävdar att vinylen är överlägsen får sägas vara märkligt.
Morello skrev:Ja, kompaktskivan torde vara den viktigaste milstolpen i återgivningens historia. Att det än idag finns vinylbögar som på allvar hävdar att vinylen är överlägsen får sägas vara märkligt.
hifikg skrev:Morello skrev:Ja, kompaktskivan torde vara den viktigaste milstolpen i återgivningens historia. Att det än idag finns vinylbögar som på allvar hävdar att vinylen är överlägsen får sägas vara märkligt.
Ha, ha, jag mötte en häromdagen som hävdade att allt från sjuttiotalet var åttahundra gånger bättre än dagens mög... jag protesterade vilt, lite vildare än jag hade gjort om jag inte felhört. Jag tolkade det som att han talade om fyrtiotaletDagen efter backade jag liiiite o medgav att mycket fint producerades på 70-80-talet.
Almen skrev:mn12 skrev:steven33 skrev:
Svarta CD-skivor ger faktiskt potentiellt sämre ljud, så de passar väl utmärkt i tråden? I alla fall enligt en studiotekniker som helt enkelt testade och räknade C1- och C2-fel på svarta CD-R. Inga C2, men fler C1 än vanliga blanka CD-skivor.
Generellt kan man nog tänka som såsom följer:
1. En vanlig CD-skiva fungerar utan problem
2. En annan sorts CD-skiva låter annorlunda.
3. Den andra CD-skivan är sämre på att överföra information.
4. Man får tycka att den andra CD-skivan låter bättre.
I-or skrev:Ja, så var det förstås, men jag tyckte att det krävdes lite mer kött på benen eftersom priset ovan på något magiskt sätt ansågs kunna dölja vinylavspelningens inneboende brister. Faktum är att en bättre direktdriven Kenwood-spelare med en Ortofon MC20 Super presterade ungefär likvärdigt med en del mer namnkunniga och någon tiopotens dyrare produkter.
Koetsu är ett rent audiofilbolag med allt vad detta innebär. Dyrt, men inte speciellt bra.
Morello skrev:LP 12 (liksom originalet Ariston) och ERA 444 är högst konventionella spelare, utan märkvärdiga tekniska lösningar.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 22 gäster