Moderator: Redaktörer
4. Mötesdeltagarnas oerhört samstämmiga intryck vid diskussionen efteråt på puben. Faktiskt-deltagare (i varje fall de specifika) tycks vara väldigt väl kalibrerade, så bra att man nästan kan använda dem som mätinstrument, uppenbart! (Eller också hade alla prexis lika fel... )
Hej Audix!Audix skrev:Så det var ett klart antiklimax att få reda på att han inte gjort Quadro-högtalarna... De var ursprungligen ett bygge av Bosse på Golden Age om jag förstod det hela rätt. Det Engelholm gjort är att ersätta baselemetet (då det utgått?) samt justera filtret pga detta.
EngelholmAudio skrev:Hej Audix!
Det är jag som gjort konstruktionen. Quadro har helt eget filter till samtliga element (inte bara basen), egen baffel med tillhörande elementplacering, egen låda med volymer avstämda för resp element, med en hel del mera. Du tänker på Golden Age's högtalare och det enda som är gemensamt är elementbestyckningen i toppen: dom 3 T&P elementen är dom samma. Inget mer.
Jag blev lite ledsen över att du tror att jag, Engelholm Audio, skulle ta in en färdig produkt, byta bas och ett filter och kalla det en egen produkt. Jag jobbar för ett seriösare intryck än så men ditt inlägg tyder på att jag inte når fram.![]()
Ang basen är det fel avstämning jämfört med orginal. Avstämningen ändrades av förra ägaren av detta par. Basen blir dessutom ett snäpp bättre med aktiv delning då avstämningen stämmer (!) bättre (iom uteslutandet av Rdc från seriespole). Aktiv delning rekommenderar jag alla 8 dagar i veckan!
Bra, men läs ditt inlägg igen så förstår du säkert min reaktion.Audix skrev:Jag tror ingenting utan det var så Philip beskrev sina högtalare. Jag har förstås ingen anledning att inte tro att det han säger är sant.
Philip och jag har suverän kommunikation och självklart är detta kommunicerat sedan lång tid tillbaka ang basporten. Oseriöst vore det annars.Audix skrev:Bra att du reder ut vad som gäller. Om inte annat för att säkerställa att Philip känner till förändringen i avstämningen hos det par han har.
philip skrev:Damn vad ni LTS:are lyssnar högt!
philip skrev:
Japp, visst är det ett slingerland trumset. Helt nyrenoverat och komplett med fina vintage hihatlock - låter kanon.
/Philip
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster