Moderator: Redaktörer

phloam skrev:Roligt att så många inte tycker att anläggningen stör musikupplevelsen och ska gömmas bakom draperier etc
DVD-ai skrev:Roligt föresten att Ino's är överrepresenterade i tråden såhär långt, är det bara vi på Faktiskt som tycker att dom är snygga, alla andra brukar ju tycka dom är fula som stryk...![]()
subjektivisten skrev:DTHv2 galet snygga i56
paa skrev:OA51 i vitt med svarta detaljer och den vinklade svarta absorbentpanelen är slående i sin enkla eleganta grafiska form, här Dynamic's högtalare:

adzer skrev:DVD-ai skrev:Roligt föresten att Ino's är överrepresenterade i tråden såhär långt, är det bara vi på Faktiskt som tycker att dom är snygga, alla andra brukar ju tycka dom är fula som stryk...![]()
Jo men det är väl samma personer som anser att högtalare skall vara så små och osynliga som möjligt. och att elektroniken får absolut inte synas.
Bara kala vita väggar och tak.
Ino högtalare drar till sig uppmärksamhet och har en viss pondus i rummet.
celef skrev:]
shit pommefrite, vad är det där?
celef skrev:nadifierad skrev:
Tack!
![]()
Själv så tycker jag att Kalejdokoms byggen är extremt fina.

nadifierad skrev:celef skrev:]
Det är hans hemmasnickrade surrounder, utan fronttyget ditsatt.![]()
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... ic&t=30126
paa skrev:Lite lika formspråk som OA60:
phloam skrev:celef skrev:nadifierad skrev:
Tack!
![]()
Själv så tycker jag att Kalejdokoms byggen är extremt fina.
Vacker kubism imho![]()
Komorok skrev:Focal Grande Utopia EM är de snyggaste jag sett. Är det ingen som ha dem?
Jag gillar proportionerna, de uppdelade kaviteterna och de enkla linjerna.
Ragnwald skrev:Komorok skrev:Focal Grande Utopia EM är de snyggaste jag sett. Är det ingen som ha dem?
Jag gillar proportionerna, de uppdelade kaviteterna och de enkla linjerna.
Det var ju precis så jag menade att du skulle bygga dina nya. Lyssna med IÖ.
Nej, jag vet inte, men några av dom här OA60 ur förserien, som alltså inte alls är samma som OA58-högtalarna, och lades ner innan dom började säljas, såldes väl till några på forumet?celef skrev:carlssonplanet hade på sin storhetstid en bild på vad jag tror var lallerstedt-ritade oa60, den försvann snabbt och jag har aldrig fått tag på den igen, inte ens mr. carlssonplanet ville dela med sig, vet du vilken modell jag menar, jag tror den hade en hel täckstrumpa på sig, har du bild?
1947 skrev:Rubriken var väl vem har de snyggaste högtalarna. Hittils har väl bara de fulaste visats utom möjligen Focal. Den där i56 slår nog alla rekord. Skulle det gå att sälja något så fult i en affär?
celef skrev:
jag tycker dom är coolast utan fronttyg, med tyg ser dom ut att vara något dom inte är, utan tyg så är det högtalarkonst, dom bruna delarna skulle dock ha kunnat vara svarta för extra stilpoäng
celef skrev:tråkigt att ino ska dras in i vareviga tråd
lennartj skrev:Jag uppfattade att frågan gällde våra egna högtalare.
lennartj skrev:I all enkelhet
Ursäkta stöket, det borde sitta kåpor på förstärkarna och galler över baselementen, som nu, men kameran står på laddning.
bjorn55 skrev:Känner mig rätt så nöjd med dessa![]()
//Björn
Fjonkalicious skrev:Ragwald: Sitter inte loggan snett på båda högtalarna?
shifts skrev:Svarade inte förut vilka på forumet jag gillar bäst, men kan ju göra det:
lennartj:s OA52:or, särskilt med tillhörande basmoduler. subjektivistens Ino
Audio i32s i 70-tals jakaranda. Sen de där pK-talarna, som kommer i
lilaskimrande utförande, kanonsnygga! grannilssons piP är makalöst fina också.
Fjonkalicious skrev:Ragwald: Sitter inte loggan snett på båda högtalarna?
Nattlorden skrev:Finns mycket snyggt... pingmang-piP, Komoroks sten...
men för att inte behöva rösta på egna högtalare, så vill jag framhålla dessa rena, enkla och nordiskt vackra:
(Som jag antar tillhör forumsmedlem...)
//Björn
//Björn
steveo1234 skrev:bjorn55 skrev:Känner mig rätt så nöjd med dessa![]()
*Bild på högtalarna*
//Björn
Snygga! Och de första högtalarna som inte ser ut som ett träslöjdsarbete från högstadiet i denna tråden...
phon skrev:Komorok skrev:
Den högra högtalaren på väg in ser väldigt fin ut, men den skivade till vänster ....
sprudel skrev:Mina i16s!
För att de spelar underbart och är mina.
mitt huvud har jag fantiserat om att de är vitpigmenterade eller vitlaserade med en lite matt och sval känsla och hur fint de skulle kunna smälta in. Nu funderar jag dock på om det är min kassa bildskärm som har lurat mig, är de naturfärgade eller något vitfärgade?
steveo1234 skrev:Snygga! Och de första högtalarna som inte ser ut som ett träslöjdsarbete från högstadiet i denna tråden...
faema skrev:Hmm, påminner lite om Gammas marmorhögtalare på 70-talet. Någon som har några i garderoben?
Bill50x skrev:adzer skrev:Varför har man trä,sy och metallslöjd i skolan men inte stenslöjd?
Därför att det blir för tungt att släpa hem grejorna man gjort
/ B
Bamsefar skrev:Komorok skrev:Jag tror att en av mina röster går till David_A's i64s i jakaranda.
Ja dom är vackra !!! 18 lager klarlack om jag minns rätt...
Grymt nice, men jag fick en vacker fru iställetoch ett par i34es...
Nattlorden skrev:steveo1234 skrev:Snygga! Och de första högtalarna som inte ser ut som ett träslöjdsarbete från högstadiet i denna tråden...
...TRÄslöjdsarbete???...![]()
petersteindl skrev:En stilla undran, allt akustikdämpmaterial som skall appliceras i rummet för att få högtalarna att klinga bra, är det att räknas som en del av högtalarna?![]()
petersteindl skrev:En stilla undran, allt akustikdämpmaterial som skall appliceras i rummet för att få högtalarna att klinga bra, är det att räknas som en del av högtalarna?![]()
MvH
Peter
piP ska inte enligt någon föreskrift placeras i ett hårt dämpat rum.Bill50x skrev:Å andra sidan tycker jag att tex piP låter för torra när rummet är hårt dämpat enligt föreskrifter.
Men om en högtalare kräver en extraordinär och dyr förstärkare för drivning, ska den (mer-)kostnaden räknas in i högtalarpriset?
/ B
Nattlorden skrev:petersteindl skrev:En stilla undran, allt akustikdämpmaterial som skall appliceras i rummet för att få högtalarna att klinga bra, är det att räknas som en del av högtalarna?![]()
Nix, det är felkonstruerad placebo.
petersteindl skrev:Menar du i så fall att akustikdämpmaterialet är felkonstruerad placebo eller menar du högtalarna är felkonstruerad placebo?![]()
Nattlorden skrev:steveo1234 skrev:Snygga! Och de första högtalarna som inte ser ut som ett träslöjdsarbete från högstadiet i denna tråden...
...TRÄslöjdsarbete???...![]()
rotel2 skrev:Nattlorden skrev:Prova själv att fotografera något högblankt.
Om det enbart vore slutfinishen som var illa... No hard feelings, men dom är inte snygga
MvH
Peter

Glebster skrev:
HAAAAAKSLÄPP!!!!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster