Moderator: Redaktörer
Lust skrev:Helt OK att pröjsa om man lyssnar mer än 10 h/mån - det är billigt ändå.
Here’s how the changes will work:
- New Spotify users will be able to enjoy our unrivalled free service as it is today for the first 6 months.
- As of May 1st, any user who signed up to the free service on or before November 1st 2010 will be able to play each track for free up to a total of 5 times. Users who signed up after the beginning of November will see these changes applied 6 months after the time they set up their Spotify account.
- Additionally, total listening time for free users will be limited to 10 hours per month after the first 6 months. That’s equivalent to around 200 tracks or 20 albums.
subjektivisten skrev:Så dåligt utbud att det är svårt att motivera att betala för det hela.
Imidor skrev:använder man tjänsten är ju kostnaden fånigt liten och inget att reagera över. Som nån sa.. en lunch kostar ju 80 spänn och det äter man varje arbetsdag.
Förefaller bara sniket att tjafsa om en hundring i månaden
Ragnwald skrev:Det är ju svinbilligt och utbudet är fantastiskt stort.
Det bästa som hänt inom musikvärlden.
Att en del artister saknas och en del har fallit bort, är ju tråkigt, men det tillkommer destofler hela tiden.
BellsnWhistles skrev:Dåligt utbud?
phon skrev:Har inte Spotify, har inte hittat något sinussvep där.![]()
Skulle föresten aldrig räcka med 10 timmar sinussvep i månaden, det gör jag av med per dag.
phloam skrev:Sen att man backar i tillgänglighet är rätt trist. Bättre att börja med lite och sen öka, än locka med mycket och sen försämra.
BellsnWhistles skrev:Att musik försvinner (jag har drabbats några gånger de senaste två åren) är iriiterande men kan inte lastas Spotify vad jag förstår utan att artisterna/skivbolagen väljer att göra så.
Något som lär minska om artisterna får mer betalt vilket de förhoppningsvis får om fler betalar för tjänsten....
BellsnWhistles skrev:Att utbudet är dåligt kan man ju bara inte säga på allvar, då är man ute efter att provocera.
Det beror naturligtvis på vad man söker. Hur mycket musik finns det i världen? Själv letar jag gärna efter svensk sk indie och det är mycket sällan man hittar på Spotify. Så det finns helt klart plats för förbättringar, i form av utökning och i form av konkurrenter som erbjuder bättre urval för specifika konsumenter.subjektivisten skrev:Utbudet är, enligt mig, högst begränsat. Att jag ständigt söker på musik som inte finns där stör mig helt enkelt.
subjektivisten skrev:BellsnWhistles skrev:Att utbudet är dåligt kan man ju bara inte säga på allvar, då är man ute efter att provocera.
öhh, nej!? Alla lyssnar inte på 20 i topp musik som du kanske gör. Utbudet är, enligt mig, högst begränsat. Att jag ständigt söker på musik som inte finns där stör mig helt enkelt.
subjektivisten skrev:Grooveshark finns, bl a.
phloam skrev:Ofta märker man att artister undanhåller sina "bästsäljare"; Kate Bush - Hounds of Love finns inte, för att ta ett exempel bland många. All musik överallt känns inte helt korrekt.
Så för min del är inte Premium aktuellt, då tjänar jag mer på att köpa skivor för de 1200:- om året Spotify kostar. Jag riskerar inte att skivorna disintegreras i skivhyllan närsomhelst heller
subjektivisten skrev:BellsnWhistles skrev:Att utbudet är dåligt kan man ju bara inte säga på allvar, då är man ute efter att provocera.
öhh, nej!? Alla lyssnar inte på 20 i topp musik som du kanske gör.
Bill50x skrev:gnypp45 skrev:Har du hört Justin Biebers senaste, eller dissar du honom automatiskt bara för att han "mainstream"?
Ja.
/ B
UnholyRishna skrev:subjektivisten skrev:Grooveshark finns, bl a.
Måste erkänna att jag inte själv testat grooveshark. Är det reklamfinansierat eller hur funkar det?
Vet inte, har typ testat det någon gång bara. Det jag menade var att det finns alt.[/quote]subjektivisten skrev:Måste erkänna att jag inte själv testat grooveshark. Är det reklamfinansierat eller hur funkar det?UnholyRishna skrev:quote="subjektivisten"]Grooveshark finns, bl a.
n3mmr skrev:Jag dissar Justin Bieber för att han är så jävla dålig.
Mainstream kan vara bra. Ta Schönberg, t ex, eller Alban Berg.
subjektivisten skrev:Jag lyssnar själ nu på en skiva, inte varit någon reklam än. Vad är fördelen att regga sig?
icko skrev:Ni tänker nog inte på samma kompositör
http://www.youtube.com/watch?v=kffacxfA7G4
vs
http://www.youtube.com/watch?v=3QMvmfmX8m0
MichaelG skrev:n3mmr skrev:Jag dissar Justin Bieber för att han är så jävla dålig.
Mainstream kan vara bra. Ta Schönberg, t ex, eller Alban Berg.
Hette han inte Heinrich Biber? Ta exempelvis hans Rosencreutz-sonater. Inte är väl det så jävla dåligt!? Och mainstream är det ju knappast heller. Däremot är vi ense om Schönberg o Berg; riktigt bra! Och Schönbergs "Verklärte nacht" är väl att betrakta som mainstream, åtminstone relativt hans senare musik.
Hälsn. Michael
Mainstream music denotes music that is familiar and unthreatening to the masses, as for example popular music, pop music, middle of the road music, pop rap or pop rock.
phon skrev:icko skrev:Ni tänker nog inte på samma kompositör
vs
Man måste använda dutuben för att kolla om spotify fungerar ......![]()
![]()
Dutuben är väl rätt komplett, och saknas det något så kan man ju lägga upp det själv.
icko skrev:phon skrev:icko skrev:Ni tänker nog inte på samma kompositör
vs
Man måste använda dutuben för att kolla om spotify fungerar ......![]()
![]()
Dutuben är väl rätt komplett, och saknas det något så kan man ju lägga upp det själv.
Ja det är trevligt att folk sitter och lägger upp saker på jotoob. Det var ett tag när man blev lurad av den där rick astley videon jämt, rick'rolled, jävligt irriterande. Men annars finns ju hur mycket som helst, exempelvis bieber d.ä som jag aldrig hört talas om fram tills michaelg nämnde det, mycket trevligare bekantskap än bieber d.y
petersteindl skrev:Nästan ingen klassisk musik tillhör kundsegmentet mainstream och då är Bach, Beethoven och Mozart inkluderad, men vissa musikstycken har blivit slagdängor och dessa kan möjligtvis klassas som tillhörande segmentet mainstream.
MichaelG skrev:petersteindl skrev:Nästan ingen klassisk musik tillhör kundsegmentet mainstream och då är Bach, Beethoven och Mozart inkluderad, men vissa musikstycken har blivit slagdängor och dessa kan möjligtvis klassas som tillhörande segmentet mainstream.
Här tänker jag på "Air", "Für Elise", "Eine kleine Nachtmusik" och "Verklärte Nacht".![]()
Hälsn. Michael
johaneriksson skrev: Om du skaffar Spotify så ska du se att det blir mycket lättare att hitta sinussvepen som finns
Bossekaka skrev:Ptjaaa, vad ska man säga om spotify?
Jag har kopplat mitt till en Nuforce Udac och det funkar utmärkt och vad gäller utbudet har jag inget att klaga på, gillar man blues och blues-rock finns det musik för dygnet-runt spelande i typ tre år... Lägger man till lite metal, progg, jazz o.s.v. i bluesblandningen har du i tio år till....
Så visst är det värt sina 99 spänn!
Extra kul är det när man hittar artister/plattor som inte ens finns att köpa i Sverige t.ex Blindside Blues Band. Mycket trevligt!![]()
//Kaka
DS skrev:Bossekaka skrev:Ptjaaa, vad ska man säga om spotify?
Jag har kopplat mitt till en Nuforce Udac och det funkar utmärkt och vad gäller utbudet har jag inget att klaga på, gillar man blues och blues-rock finns det musik för dygnet-runt spelande i typ tre år... Lägger man till lite metal, progg, jazz o.s.v. i bluesblandningen har du i tio år till....
Extra kul är det när man hittar artister/plattor som inte ens finns att köpa i Sverige t.ex Blindside Blues Band. Mycket trevligt!![]()
//Kaka
+100
Snåljåpar och gnällspikar......ursch......
Bossekaka skrev:Ptjaaa, vad ska man säga om spotify?
//Kaka
phloam skrev:Jag tror nog att de är rätt tacksamma för reklamfinansierade användare också. Skulle det bara vara en betaltjänst hade nog inte hälften nappat och sen börjat betala. Även reklamintäkter är intäkter.
Så ni kan nog utan problem lägga ner hatkampanjen mot "snåljåpar" osv. Det är ingen som tror att ni är fattiga bara för att ni inte skryter med ett Premium-abonnemang på Spotify
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster