Johan, Magnus, IÖ, Komorok mfl som deltar i LTS F/E-lyssningar!
Brukar ni ha 3D förmåga, djupperspektiv som en faktor ni analyserar, eller lyssnar efter i testerna?
I Molt nr 2/2011 med minitest av två mikroanläggningar (ej F/E) tar man inte upp detta alls.
I Molt nr3/2007 med test av Hegel där ni lyssnar på Planet Dada diskuteras ljudbild som sträcker sig långt utanför högtalarnas placering, rakt åt vänster resp höger om lyssnaren(180grader), men inte djupet.
I Molt nr 2/2010 med test av Emotiva och XTZ diskuteras detta inte alls.
De tester som finns i de Molt som jag har tillgång till här i sommarhuset, premierar lyssning efter hur olika frekvenser återges (ljud), inget om djupperspektiv som är en viktig faktor för ev köpare.
Det är möjligt att ni gör det i andra tester än de jag kikat på här, men jag känner inte igen det.
Vad är orsaken till att LTS inte har med detta i den subjektiva lyssningsdelen, alltså diskuterar det i artikeln? (med reservation för det begränsade urval jag har tillgång till nu)
Jag hade gärna sett att man subjektivt angav, diskuterade stegets förmåga att presentera djupperspektiv då testanläggningen i Studio Blue är densamma vid olika test.