Ok det är väl så att jag har väldigt lätt för att bli förvånad.
Moderator: Redaktörer
Abust skrev:Har du också ett Nad försteg?
Nattlorden skrev:Hårdare än Flinta.
Flint skrev:Nattlorden skrev:Hårdare än Flinta.
En universell omöjlighet. Önsketänkande. Placebo. Reklam. Propaganda.
meanmachine skrev:Har du testat med flintadiskanter? Skippa beryllium nu är det flinta som gäller
mx skrev:meanmachine skrev:Nattlorden skrev:Hårdare än Flinta.
Har du testat med flintadiskanter? Skippa beryllium nu är det flinta som gäller
Åfan.
meanmachine skrev:mx skrev:meanmachine skrev:Nattlorden skrev:Hårdare än Flinta.
Har du testat med flintadiskanter? Skippa beryllium nu är det flinta som gäller
Åfan.
Vet du vad som passar perfekt till flintadiskanter? Rock!!

Abust skrev:Gossar för tusan vakna, hårdhet i ljudet beror på distorsion har man inte den så finns det inget hårt. Såvida inte det hårda finns i inspelningen.
Det verkar som om ni bara fabulerar och tror en massa precis som jag.
Människor i gemen vet vad som är bra ljud det kan ni inte komma ifrån. Och där har ni en del att upptäcka trots ni tror att ni har allt i er hand.
Precis som farsan till Danne han visste hur bar ljud lät det var därför han blev så glad när vi spelade på hans sons förstärkare.
Om inte annat så kan ni lära av detta: Ju högre man kan spela utan att det låter rått och otrevligt ju bättre är anläggningen och kan man spela så öronen kroknar och det fortfarande låter "ej skärande" så är det frid och fröjd.
Så uppfattar jag detta men här har vi tydligen andra uppfattningar.
Är det så att min JBL skulle vara skärande, Nattlorden har fel.
Ok jag har hört JBL som låter skit men varför skulle jag bygga ihop något som låter så.
På tal om skit så har det nu nedlagda bolaget ett par JBL som låter pyton.
Det verkar som om Flint spelar lite lågt för att kunna vara med i detta gänget och dessutom är rörförstärkare kass om man ser till elektroniska parametrar, här gäller realiteter och inte vad man tror. Ja nu var jag lite stor i korken man vad då så är det.
Ok rörförstärkare låter bra men har inte den sulan som jag fodrar men för Flintan som kör med "lågvatten" är det säkert bra.
Abust skrev: Det verkar som om Flint spelar lite lågt för att kunna vara med i detta gänget och dessutom är rörförstärkare kass om man ser till elektroniska parametrar, här gäller realiteter och inte vad man tror. Ja nu var jag lite stor i korken man vad då så är det.
Ok rörförstärkare låter bra men har inte den sulan som jag fodrar men för Flintan som kör med "lågvatten" är det säkert bra.
petersteindl skrev:Jamen en del säger att andratonsdist ger mjukhetLjudet blir mjukhårt... ja, typ, eller nå sånt.
MvH
Peter
Abust skrev:Flint hur ofta spelar du med 100db, om inte så är det väl något annat om man nu skulle göra det.
Kopplar man ett normalt rörsteg till beta så blir det ett ljud i stil mad en myggfis decibellmässigt.
Jag är en överdrifternas man så ta det med en nypa salt men något ligger till grund i vad jag säger.
Rörsteg är fortfarande riktigt bra bara det att jag inte har något och är lite frälst på billiga steg som är bra.
Hade jag haft extra stort intresse så skulle jag köpt ett Audio Re.. på 110W men det känns lite överilat i nulägat eftersom jag likväl blir förvånad varje dag.
Abust skrev:Lilla vännen här, det låter så förtröstansfullt när det påtalas att man kan bli klokare med åren för det är väl det som menas?
Jag ser fram emot den åldersstigna åldern då jag kommer att spela med 80db.
Man släpper allt och bara svävar som på moln (såvida inte man har fått nedsatt hörsel).
Abust skrev:Flintis du som verkar vara så insatt hur ser du på förstärkare t.ex. rör där både + och - sidan förstärks av samma media om jag får kalla det så.
Sen har vi transistor där + körs med en sida och minus men en annan.
Jag tror den stora skillnaden är att är då att + o - förstärkas av "ett" emedan då.... kan det inte vara så?
Detta innebär att ju men "likvärdig" övergången bli i "transistor" ju likare en rörförstärkare blir utslaget.
Så tänker jag! Och min upplevelse är också så eftersom jag inte kan höra någon skillnad i själva ljudet "normalt"
Detta blir kanske mitt sista om överheten känner sig försmådd.
Mvh. Hum/Abust
Ps Ju mer individuellt anpassade dessa två sidor på tran...steget är ju närmare en rörare borde det bli.
Abust skrev:Flint har vanföreställningen att han har uppnått den aktningsvärda ålden av 105 år eller var det 106?
Abust skrev:Flintis du som verkar vara så insatt hur ser du på förstärkare t.ex. rör där både + och - sidan förstärks av samma media om jag får kalla det så.
Jag tror den stora skillnaden är att är då att + o - förstärkas av "ett" emedan då.... kan det inte vara så?
Detta innebär att ju men "likvärdig" övergången bli i "transistor" ju likare en rörförstärkare blir utslaget.
Så tänker jag! Och min upplevelse är också så eftersom jag inte kan höra någon skillnad i själva ljudet "normalt"
Mvh. Hum/Abust
Ps Ju mer individuellt anpassade dessa två sidor på tran...steget är ju närmare en rörare borde det bli.
Abust skrev:Flintis har vanföreställningen att han har uppnått den aktningsvärda ålden av 105 år eller var det 106?
IngOehman skrev:Abust skrev:Flintis du som verkar vara så insatt hur ser du på förstärkare t.ex. rör där både + och - sidan förstärks av samma media om jag får kalla det så.
Mvh. Hum/Abust
De flesta både rör- och transistorförtärkare arbetar i puch-pull, det vill säga
således att ett aktivt element hanterar plushalvan och ett annat hanterar
minushalvan.
-snip-
Skillnaden är att man i rörfallet har en fasvändare och en utgångstrafo
Och sen förkortas decibel dB, inte db.
Förkortningen db används exempelvis för databas. DB använder tyskarna
som förkortning för både de tyska motsvarigheterna till SJ (Deutsche bahn
och även Deutsche Bundesbahn) och för deras bank (Deutsche bank). För-
kortningen Db gäller för ämnet Dubnium (atomnummer 105). Db kan även
beteckna ett sänkt D, det vill säga ett dess.
Vh, iö
Flint skrev:Ingen fara med öknamn men det skulle bli förvirrande om alla skulle kalla varandra för vad som helst. Jag är av principen öga för öga och tand för tand och det har en viss förmåga att accelerera och sluta i blindhet och tandlossning.
steveo1234 skrev:Flint skrev:Ingen fara med öknamn men det skulle bli förvirrande om alla skulle kalla varandra för vad som helst. Jag är av principen öga för öga och tand för tand och det har en viss förmåga att accelerera och sluta i blindhet och tandlossning.
Du har kanske en bra tandläkare OCH en bra optiker?
paa skrev:Tyskarna stavar Bank och Bahn med stora begynnelsebokstäver.IngOehman skrev:DB använder tyskarna
och även Deutsche Bundesbahn) och för deras bank (Deutsche bank).
Vh, iö
StefanL skrev:IngOehman skrev:Abust skrev:Flintis du som verkar vara så insatt hur ser du på förstärkare t.ex. rör där både + och - sidan förstärks av samma media om jag får kalla det så.
Mvh. Hum/Abust
De flesta både rör- och transistorförtärkare arbetar i puch-pull, det vill säga
således att ett aktivt element hanterar plushalvan och ett annat hanterar
minushalvan.
-snip-
Skillnaden är att man i rörfallet har en fasvändare och en utgångstrafo
Och sen förkortas decibel dB, inte db.
Förkortningen db används exempelvis för databas. DB använder tyskarna
och även Deutsche Bundesbahn) och för deras bank (Deutsche bank). För-
kortningen Db gäller för ämnet Dubnium (atomnummer 105). Db kan även
beteckna ett sänkt D, det vill säga ett dess.
Vh, iö
När vi ändå är inne och märker ord, vad är puch-pull? Jag hade en gång en moped som hette Puch, men där var inget vidare pull i den. Eller är det helröret man tar till ärtsoppan på torsdagen, pu(n)ch-pull?
Abust skrev:Mvh. Hum/Abust
IngOehman skrev:Jag kanske har lite svårt att fatta, men jag begriper inte varför Hum inte får
vara här? Han är förvisso en genuin knasboll, men jag kan inte erinra mig att
han någonsin ägnat sig åt spydiga sarkasmer, tarvligheter eller trollande.
Vh, iö
IngOehman skrev:Jag kanske har lite svårt att fatta, men jag begriper inte varför Hum inte får vara här?
Den som inte tycker det Hum skriver är intressant kan väl bara låta bli att läsa det? Han skriver så vitt jag vet ingenting som är otrevligt eller som någon på annat sätt behöver oroa sig för. För den som inte uppskattar hans inlägg går det alltså utmärkt att bara strunta i dem.
Det finns ju ingenting av elakheter eller personpåhopp i några av hans inlägg.
De är helt harmlösa. Så har jag i varje fall uppfattat dem.
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster