Moderator: Redaktörer
schmutziger skrev:Rabbadabb anmäler sig med. eller Rubdwai eller hur det stavas
Oresound skrev:Tror du flytetyget hunnit dragas förbi?
Naqref skrev:Vi pratar nästnästa helg? Det låter intressant. Eftersom jag nyss sådde chili så är ju din variant rätt intressant. Att testa. Jag anmäler mig preliminärt. Hälsan kan ju sätta hinder.
Nattlorden skrev:schmutziger skrev:Rabbadabb anmäler sig med. eller Rubdwai eller hur det stavas
Mwa....jag får nog allt ha minst en korrekt anmälan på folk...
Nattlorden skrev:Naqref skrev:Vi pratar nästnästa helg? Det låter intressant. Eftersom jag nyss sådde chili så är ju din variant rätt intressant. Att testa. Jag anmäler mig preliminärt. Hälsan kan ju sätta hinder.
Siste mars är inte nästnästa helg.
mmm... måste få mina i jorden också... har lite för mycket oordning i rummet de skall vara i bara... lite många Carlsson "i vägen"...
nadifierad skrev:Rabbadabb är jättetrevlig!
bomellberg skrev:Hade varit superkul, men ska tyvärr iväg med familjen den helgen.
Någon videosnutt på en "portmätning" hade varit kul att se.
Nattlorden skrev:bomellberg skrev:Hade varit superkul, men ska tyvärr iväg med familjen den helgen.
Någon videosnutt på en "portmätning" hade varit kul att se.
Synd för oss. Men det är väl förhoppningsvis inte tyvärr att vara med familjen.
pi60s har vi väl redan portmätning på?
Däremot kanske det kan filmas slutna lådors exkursion anno 1812.
KarlXII skrev:Testa Champagnegaloppen istället. Den kan vända vilken kon som helst.
bomellberg skrev:Det där sista låter fantastiskt kul! Någon kanske har en kamera med höghastighetsfilmning? En sekvens med elementet från sidan, samtidigt som det tickar ett tidtagarur i bakgrunden!
Hotspur skrev:Hej! Long time no see, varför detta låter väldigt trevligt!
Finns det plats kvar, för mig (och ev. min 16-årige son?)
Ska förmodligen ändå till Hbg den helgen...
Nattlorden skrev:Dessutom - Vågar du verkligen komma... du kanska vill åka med ett par Canton Digital härifrån?
Strmbrg skrev:Ingen som tagit några bilder från träffen i förväg?
Nattlorden skrev:(För er som inte har fått koll på var Nattlorden bor, så ser jag till Köpenhamn från rätt fönster på ovanlåningen vid rätt väderleksförhållande. )
Nattlorden skrev:Strmbrg skrev:Ingen som tagit några bilder från träffen i förväg?
Du får hålla tillgodo med ett gammalt: Faktiskt hos Nattlorden för 8 år sedan
petersteindl skrev:Nattlorden skrev:Strmbrg skrev:Ingen som tagit några bilder från träffen i förväg?
Har du kvar det där whiskylagret?
Fjonkalicious skrev:petersteindl skrev:Nattlorden skrev:Strmbrg skrev:Ingen som tagit några bilder från träffen i förväg?
Har du kvar det där whiskylagret?
fram till 31/3 ja.
petersteindl skrev:Har du kvar det där whiskylagret?
Fjonkalicious skrev:fram till 31/3 ja.
Komorok skrev:Har du kvar någon Port Ellen?
Komorok skrev:Vad ska du ha för en flaska från sisådär 1982?
steveo1234 skrev:Speciellt den där lite ovanliga sältan är så trevlig!
Nattlorden skrev:steveo1234 skrev:Speciellt den där lite ovanliga sältan är så trevlig!
Vad tycker du om Old Pulteney?
StefanL skrev:Hoppas det är ok med en öppen inbjudan.
steveo1234 skrev:Det vet jag inte. Jag har aldrig smakat den. Eller hört talas om den.
Skicka mig ett par flaskor så lovar jag att återkomma med recension
Nattlorden skrev:StefanL skrev:Hoppas det är ok med en öppen inbjudan.
Ok. Det är huvudsakligen för matplanering och sittmöjlighet jag valt 10 pers, men räknar jag bort dig från den biten, så kan jag plocka in någon annan på den platsen - men det är klart du kan droppa in trots det.
Nahaz skrev:En ändring i skidåkarplanerna gör att jag inte kommer hinna hem tyvärr.
Vi kommer stanna över hos en släkting i Bohuslän på vägen hem från Vemdalen.
Så min plats får bli ledig den med tyvärr.
Hoppas på mycket bilder och detaljerad beskrivning av kvällen från er andra : )
Fjonkalicious skrev:Vilka har du reserverat till feelgoodträffen?
Nattlorden skrev:Fjonkalicious skrev:Vilka har du reserverat till feelgoodträffen?
Funderar på att be kollegor plocka hem lite Mekong till dig.
Komorok skrev:Finns det något av innehållet i de fina flaskorna kvar i sommar mån tro?
Skåne är ju vackert under de ljusa årstiderna...
Komorok skrev:Synd, men fullt förståeligt.
Jag kollade upp nuvarande auktionen på whiskyauction... De har ju inte sjunkit i pris sedan jag handlade whisky iaf. Port Ellen är god, men jag vet inte om den är SÅÅÅ god. Man kanske kan få tag på en gammal Caol Ila 18 istället.
BTW... hur skulle du värdera en flaska Glen Grant destillerad 58 och buteljerad
2008? Jag kollade aldrig innan jag öppnade min sista av rädsla för att jag inte
skulle våga dricka upp den då
Fjonkalicious skrev:ingen fara nattlorden. har blivit "förbjuden" alkohol i 6 veckor av läkaren precis. :-/
Nattlorden skrev:Fjonkalicious skrev:ingen fara nattlorden. har blivit "förbjuden" alkohol i 6 veckor av läkaren precis. :-/
Okej, det får bli rökigt te för din del då.
Nattlorden skrev:Komorok skrev:Har du kvar någon Port Ellen?
Dessa finns kvar:
En "Annual Release 1", en "Annual Release 4" samt en Signatory från '79.
Inte mycket, men lite i alla fall.

Oresound skrev:Lite mer av on-topic
http://www.metro.se/noje/fa-kan-koka-en-riktigt-bra-chili/EVHlch!RJIeB2bkBHCGk/

30Hzbone skrev:Laddning pågår.
PM med färdplan m.m. kommer också, kanske?
Fjonkalicious skrev:Stämmer det att det finns 3 platser lediga?
Mvh
Fjonk
Fjonkalicious skrev:Stämmer det att det finns 3 platser lediga?
petersteindl skrev:3 platser lediga? Hmm,... om Nattis har ett fat eller en tunna så skall du lägga dig under denna och vrida på kranen och öppna munnen![]()
![]()
Nattlorden skrev:petersteindl skrev:3 platser lediga? Hmm,... om Nattis har ett fat eller en tunna så skall du lägga dig under denna och vrida på kranen och öppna munnen![]()
![]()
De fat jag är delägare i ligger inte hemma hos mig.
petersteindl skrev:Va tristDet är kul med Whisky från kran
Nattlorden skrev:petersteindl skrev:Va tristDet är kul med Whisky från kran
Skall försöka hitta en tunna "Old Smuggler" åt dig.
petersteindl skrev:Jag har haft the Glenlivet 1941. Den tycker jag var god. Kan du skaffa en tunna av den.Lättast är nog att kontakta Gordon & MacPhail
Annars kan jag nöja mig med 1959, men å andra sidan, har du 1940 så är det okAnnars funkar Mortlach 1938. Jag är inte så kräsen.
Det går även jättebra med en tunna MacAllan 1951. Den tycker jag var god.
Nattlorden skrev:petersteindl skrev:Jag har haft the Glenlivet 1941. Den tycker jag var god. Kan du skaffa en tunna av den.Lättast är nog att kontakta Gordon & MacPhail
Annars kan jag nöja mig med 1959, men å andra sidan, har du 1940 så är det okAnnars funkar Mortlach 1938. Jag är inte så kräsen.
Få se... de brukar gå för sådär kvartsmiljonen per liter, gissar vi det låg på 250litersfat så borde där vara hundra liter kvar... så sisådär 25 miljoner skulle fatet gå lös på. Jag kör Ford Mondeo - känns det rimligt att jag skulle ligga på något sådant?
StefanL skrev:Nattlorden skrev:petersteindl skrev:Jag har haft the Glenlivet 1941. Den tycker jag var god. Kan du skaffa en tunna av den.Lättast är nog att kontakta Gordon & MacPhail
Få se... de brukar gå för sådär kvartsmiljonen per liter, gissar vi det låg på 250litersfat så borde där vara hundra liter kvar... så sisådär 25 miljoner skulle fatet gå lös på. Jag kör Ford Mondeo - känns det rimligt att jag skulle ligga på något sådant?
Tja, du måste ju ha en Mondeo av någon anledning?
Nattlorden skrev:petersteindl skrev:Jag har haft the Glenlivet 1941. Den tycker jag var god. Kan du skaffa en tunna av den.Lättast är nog att kontakta Gordon & MacPhail
Nattlorden skrev:Jag kör Ford Mondeo
nadifierad skrev:Ino funkar ganska bra!
Ragnwald skrev:nadifierad skrev:Ino funkar ganska bra!
Ino? Ta dig en whiskey pojk.
Nattlorden skrev:nadifierad skrev:Ino funkar ganska bra!
Tyckte allt du såg rätt nöjd ut efter att ha försökt vända pi60s-koner ut-och-in med Tubular Bells.
30Hzbone skrev:Det kanske behövs en mer ljudtrycksanpassad upphängning
av toa-dörren i farstun, trodde den skulle skaka loss och blotta
mig under fullt tryck.
Bara "vinkällaren" var värt ett besök.
Ragnwald skrev:30Hzbone skrev:Det kanske behövs en mer ljudtrycksanpassad upphängning
mig under fullt tryck.
Vilken anläggning fanns där?
Fjonkalicious skrev:Lite som vi pratade om: http://www.youtube.com/watch?v=Lrn24SdW ... ata_player
Engelska bilar: http://www.youtube.com/watch?v=mIAYxWCX ... ata_player
Ragnwald skrev:nadifierad skrev:Ino funkar ganska bra!
Previously only available in premium audio products, vacuum tubes amplifiers have been praised by audiophiles for producing more natural sounds, but these sounds were occasionally subject to distortion. Digital amplifiers deliver clear sound output, are more energy efficient and can fit into a smaller form factor. By combining the best of both, Samsung has achieved a technology breakthrough, thereby raising the bar in sound quality for mainstream audio products. The vacuum tube is used in the pre-amplifier while the power amplifier uses digital technology so the audio dock is able to maintain its beautifully slim body.
Ragnwald skrev:30Hzbone skrev:Det kanske behövs en mer ljudtrycksanpassad upphängning
mig under fullt tryck.
mig under fullt tryck.
nadifierad skrev:Nattlorden skrev:Tyckte allt du såg rätt nöjd ut efter att ha försökt vända pi60s-koner ut-och-in med Tubular Bells.
Dom gjorde definitivt vad de skulle, med bravur.
Fjonkalicious skrev:Lite som vi pratade om: http://www.youtube.com/watch?v=Lrn24SdW ... ata_player
Engelska bilar: http://www.youtube.com/watch?v=mIAYxWCX ... ata_player
Nattlorden skrev:nadifierad skrev:Nattlorden skrev:Tyckte allt du såg rätt nöjd ut efter att ha försökt vända pi60s-koner ut-och-in med Tubular Bells.
Dom gjorde definitivt vad de skulle, med bravur.
Hur högt hade du försteget egentligen? Försökte replikera "sparken i lungorna" precis och hade den upp till "35"... minns du vad du satte den på?
nadifierad skrev:Jag rattade på gehör, med en liten koll på ditt min spel.
Du såg dock inte nervös ut
Det vet bara de som ingår i definitionen.JanBanan skrev:Nattlorden skrev:nadifierad skrev:Jag rattade på gehör, med en liten koll på ditt min spel.
Du såg dock inte nervös ut
In Ingvar we trust
Vem är 'we'?
2-ch skrev:Ragnwald skrev:nadifierad skrev:Ino funkar ganska bra!
Nej, du har fel. Har provat och utan elektronik fungerade dom inte alls
Kul att ni hade en lyckad kväll![]()
Tubular bells på tillräckligt stark nivå mmm... Myser vid tanken.
Originalet hoppas jag?
jonasp skrev:Men var e bilderna?![]()
Verkar som ni har haft jättetrevligt, kul!
Nattlorden skrev:Grymt bra var det i alla fall, även om en stor del av sällskapet försvann till andra dela av huset med fingrar i öronen.![]()
30Hzbone skrev:Nattlorden skrev:Grymt bra var det i alla fall, även om en stor del av sällskapet försvann till andra dela av huset med fingrar i öronen.![]()
Jo men jag återvände snabbt efter att ha tryckt in medhavda proppar i öronen.
@nadifierad:
Tubular Bells 2003 beställdes just, tack för den!
nadifierad skrev:Nu har jag kopplat in KEF-Transmissionslinje subben som flyttade med mig hem från Nattlorden.
Den funkar riktigt bra som datorsub.
Blev klart bättre djup och kvalitè på basåtergivningen, jämfört med den aktiva Pioneer sub som hittills skött jobbet.
Nattlorden skrev:Lite 1259 konexkursion
bomellberg skrev:Nattlorden skrev:Lite 1259 konexkursion
Wohoo! Om nu frameraten räcker till så ser det ut att vara neråt 10Hz.![]()
PappaBas skrev:Tyvärr så spär den på myten om att skåningar skulle vara lätt flegmatiska!?
"Due hia daj litta'... fim hartz är lia såu brau som tjue!"
Det var nästan lite hypnotiskt att se på riktigt!En hel vägg som gungar...
jonasp skrev:Krokodil? Ficklampa? Finns det krokodiler i Landskrona? Odlar Nattlorden krokodiler? Va!?!?!?![]()
Ja.... baslådorna är kanske krokodilgröna.....hmmm....
Nattlorden skrev:jonasp skrev:Krokodil? Ficklampa? Finns det krokodiler i Landskrona? Odlar Nattlorden krokodiler? Va!?!?!?![]()
Inte för att jag vet något om det, men jag misstänker det kan betyda att krokodiler fryses hypnostiskt om man lyser dem i ögonen...
jonasp skrev:Nattlorden skrev:jonasp skrev:Krokodil? Ficklampa? Finns det krokodiler i Landskrona? Odlar Nattlorden krokodiler? Va!?!?!?![]()
Inte för att jag vet något om det, men jag misstänker det kan betyda att krokodiler fryses hypnostiskt om man lyser dem i ögonen...
Är det en så kallad hypnotes?

nadifierad skrev:2-ch skrev:Ragnwald skrev:nadifierad skrev:Ino funkar ganska bra!
Nej, du har fel. Har provat och utan elektronik fungerade dom inte alls
Kul att ni hade en lyckad kväll![]()
Tubular bells på tillräckligt stark nivå mmm... Myser vid tanken.
Originalet hoppas jag?
Det var den här:
http://open.spotify.com/track/41PjXetGejEu2X3Y4mQHXl
Fast den jag spelade var inte från Spotify
Jag brukar börja med låten innan, dvs "russian", för att kunna smyga upp volymen så att Finale börjar på full sula.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster