Har sökt lite på nätet men hittar mest subjektiva åsikter som uttrycker så
stora skillnader att jag misstänker att något av slutstegen måste vara trasiga.
Moderator: Redaktörer
FBK skrev:Är ju inga skillnader mellan åsikterna på nätet och här, de är lika subjektiva. Och akta dig för XTZ steget, det blev ju sågat av LTS.
JanBanan skrev:FBK skrev:Och akta dig för XTZ steget, det blev ju sågat av LTS.
Då är det kanske stor chans att det är bra?
mx skrev:FBK skrev:Är ju inga skillnader mellan åsikterna på nätet och här, de är lika subjektiva. Och akta dig för XTZ steget, det blev ju sågat av LTS.
Jaså, var det dåligt? Rotel är ju ett Class D och XTZ ett Class AB. I övrigt verkar
de vara ganska lika. Någon som har lyssnat på något av dem?
När du säger att LTS sågade XTZ-steget, vad menar du då? Lät det jättedåligt?
FBK skrev:mx skrev:FBK skrev:Är ju inga skillnader mellan åsikterna på nätet och här, de är lika subjektiva. Och akta dig för XTZ steget, det blev ju sågat av LTS.
Jaså, var det dåligt? Rotel är ju ett Class D och XTZ ett Class AB. I övrigt verkar
Har inte lyssnar på Roteln, men på XTZa (skriver intrycken senare). Ska försöka hitta numret som testen var i, så jag kan skriva vad som skrevs om nu ingen annan har direkt tillgång till testet ?, sågat blev det i alla fall kan man säga.
MagnusÖstberg skrev:Kan säga att jag är lite skeptisk till båda, men det är kanske mest förutfattade meningar.
Rotel mest för att det är klass D vilket fortfarande krullar mig i skinnet. Rotel har ingen lång tradition av det heller.mx skrev:MagnusÖstberg skrev:Kan säga att jag är lite skeptisk till båda, men det är kanske mest förutfattade meningar.
Vad är det som gör att du ställer dig skeptisk? Utveckla gärna så att jag inte
gör någon korkad tankevurpa vid inköpet.
mx skrev:Vad tycker ni om dessa slutsteg? Vilket av dem är det bättre?
MagnusÖstberg skrev:Rotel mest för att det är klass D vilket fortfarande krullar mig i skinnet. Rotel har ingen lång tradition av det heller.mx skrev:MagnusÖstberg skrev:Kan säga att jag är lite skeptisk till båda, men det är kanske mest förutfattade meningar.
XTZ för att det känns som ett steg som försöker vara allt. Det levererar dessutom för lite effekt för pengen tycker jag, men tycker jag förövrigt att Roteln gör med.
Jag skule lagt på ngra spänn och köpt Emotiva (även om jag tycker de är minst lika fula som Rotel). Det ger betydligt mer effekt och det har jag lyssnat på och det känns väldigt välbyggt.
Johan_Lindroos skrev:mx skrev:Vad tycker ni om dessa slutsteg? Vilket av dem är det bättre?
Jag skulle satsa på ett AB-steg hellre än ett D-steg. T.ex. kika närmre på Rotel RB-1552 eller RB-1582.
XTZ-steget testade vi för MoLt som finns på en del bibliotek eller om du känner någon medlem som har den. Vilket nummer det var kommer jag inte ihåg.
Japp, det i sig är nog ett av skälen till prisvärdheten.mx skrev:MagnusÖstberg skrev:Rotel mest för att det är klass D vilket fortfarande krullar mig i skinnet. Rotel har ingen lång tradition av det heller.mx skrev:MagnusÖstberg skrev:Kan säga att jag är lite skeptisk till båda, men det är kanske mest förutfattade meningar.
XTZ för att det känns som ett steg som försöker vara allt. Det levererar dessutom för lite effekt för pengen tycker jag, men tycker jag förövrigt att Roteln gör med.
Jag skule lagt på ngra spänn och köpt Emotiva (även om jag tycker de är minst lika fula som Rotel). Det ger betydligt mer effekt och det har jag lyssnat på och det känns väldigt välbyggt.
Men det måste man väl köpa via någon webbsida från utlandet?
mx skrev:OK, men ni sågade steget? Då är jag nog inte intresserad av det.
mx skrev:FBK skrev:mx skrev:FBK skrev:Är ju inga skillnader mellan åsikterna på nätet och här, de är lika subjektiva. Och akta dig för XTZ steget, det blev ju sågat av LTS.
Har inte lyssnar på Roteln, men på XTZa (skriver intrycken senare). Ska försöka hitta numret som testen var i, så jag kan skriva vad som skrevs om nu ingen annan har direkt tillgång till testet ?, sågat blev det i alla fall kan man säga.
Berätta gärna vad du tyckte om slutsteget. Är verkligen intresserad av input
från fler personer.
mx skrev:Johan_Lindroos skrev:mx skrev:Vad tycker ni om dessa slutsteg? Vilket av dem är det bättre?
Jag skulle satsa på ett AB-steg hellre än ett D-steg. T.ex. kika närmre på Rotel RB-1552 eller RB-1582.
XTZ-steget testade vi för MoLt som finns på en del bibliotek eller om du känner någon medlem som har den. Vilket nummer det var kommer jag inte ihåg.
OK, men ni sågade steget? Då är jag nog inte intresserad av det.
mx skrev:OK, nu ställer jag mig skeptisk till slutsteget. Äsch.
Nattlorden skrev:Jag tycker beteckningen "sågat" är alldeles för hård. I princip allt fixar ju inte LTS granskning, detta ingår i den gruppen... tillsammans med massor av andra som säkert är utmärkta för de absolut flesta tillämpningarna.
mx skrev:Jo, fast denna kunde ju tydligt detekteras och dessutom lät diskanten dåligt.
Jag ska försöka hitta någon ägare till detta slutsteg och lyssna med egna öron.
För det är detta steg jag är sugen på.
mx skrev:Nej, jag är fortfarande intresserad. Det är väl inte konstigt att jag blev
besviken över att det blev sågat?
lgs skrev:Hur stor påverkan har egentligen konstlasten som LTS använder?
Finns det nåt förhållande mellan hur svår lasten är för steget och hur mycket steget färgar?
Kan det vara så att ett steg som färgar märkbart med en svår last inte färgar alls med en "snäll" last?
Ni får ursäkta min okunnighet men jag blir nyfiken eftersom jag själv upplever det som ett trevligt steg.
Almen skrev:Finns det nåt förhållande mellan hur svår lasten är för steget och hur mycket steget färgar?
Ja, ungefär 1:1.Nja, det beror på vad du menar med "svår för".
Almen skrev:Kan det vara så att ett steg som färgar märkbart med en svår last inte färgar alls med en "snäll" last?
Ja.
mx skrev:Det lutar nog åt XTZ AP100 ändå. Verkar vara helt okej. Har gjort lite
forskning på området.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 24 gäster