Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:Bump
Nu när jag ska installera Squeeze Commander på ytterligare en enhet så finns den inte längre! Eller är det bara jag som inte hittar? Jag har den installerad på min telefon och det gjorde jag i senhösten förra året. Men nu finns den inte. Någon som vet något?
/ B
PerStromgren skrev:Bill50x skrev:Bump
Nu när jag ska installera Squeeze Commander på ytterligare en enhet så finns den inte längre! Eller är det bara jag som inte hittar? Jag har den installerad på min telefon och det gjorde jag i senhösten förra året. Men nu finns den inte. Någon som vet något?
Vad är det för enhet du ska installera på?
bootstrap skrev:http://downloadapk.net/down_Squeeze-Commander.html
bootstrap skrev:bootstrap skrev:http://downloadapk.net/down_Squeeze-Commander.html
Hann inte skriva nåt igår. Apk finns att ta ned själv om man vågar... Jag tog ned den från länken ovan.
Förstår irritationen över att du köpt den, man kan ju tycka att iaf du får tillgång till den.
Vågar du ta hem den själv så får du appen ändå.
Mirage skrev:Var det en uppdatering av mjukvaran i en spelare (i så fall vilken modell) eller var det av LMS?
Mirage skrev:OK, jag var rädd att jag missat nåt.
Sen jag installerade 7.9.1 under förra året så tycker jag att den uppdateras påfallande ofta. Tidigare har LMS alltid varit väldigt stabilt, men med 7.9.1 så har det hängt sig ibland. Oftast så upptäcker jag det av att Ipeng inte hittar några spelare. När jag då går till servern för att kolla så finns det oftast en uppdatering att installera, och då är det bara att göra det så är det igång igen. Om det inte finns någon uppdatering tillgänglig så får jag starta om servern för att det ska börja fungera igen, min server kör WHS 2011. Nu är det inte precis ofta det här händer, men lite då och då....
bootstrap skrev:För den som inte vet så kan man ta bort spotifys gräns på 500 låtar med Spotty genom att skaffa en egen Spotify API nyckel. Gå till inställningar och leta upp Spotify Client ID.
Bill50x skrev:bootstrap skrev:För den som inte vet så kan man ta bort spotifys gräns på 500 låtar med Spotty genom att skaffa en egen Spotify API nyckel. Gå till inställningar och leta upp Spotify Client ID.
Gräns på 500 låtar?
/ B
bootstrap skrev:Bill50x skrev:bootstrap skrev:För den som inte vet så kan man ta bort spotifys gräns på 500 låtar med Spotty genom att skaffa en egen Spotify API nyckel. Gå till inställningar och leta upp Spotify Client ID.
Gräns på 500 låtar?
Jag har aldrig fått med mer än 500 första låtarna i spellistor med mer än så i LMS, med spotify tillägget. Jag hade tänkte göra mig av med mina squeezeboxar av den anledningen men saker kom i vägen men så testade jag igen och så att man kunde komma runt detta med en egen Spotify API nyckel, som är lätt och snabbt att fixa också.
Har en lista med över 3000 låtar som är jobbig för LMS men det kan jag leva med.
Edit,
Förstod jag det rätt så är denna gräns från spotify, varför vet jag inte. Så inga andra inställningar i LMS hjälper.
Lennart skrev:Finns det någon fungerade SQ-box app för (IOS) Iphone/Ipad idag?
/Lennart
Bill50x skrev:bootstrap skrev:Bill50x skrev:Gräns på 500 låtar?
Jag har aldrig fått med mer än 500 första låtarna i spellistor med mer än så i LMS, med spotify tillägget. Jag hade tänkte göra mig av med mina squeezeboxar av den anledningen men saker kom i vägen men så testade jag igen och så att man kunde komma runt detta med en egen Spotify API nyckel, som är lätt och snabbt att fixa också.
Har en lista med över 3000 låtar som är jobbig för LMS men det kan jag leva med.
Edit,
Förstod jag det rätt så är denna gräns från spotify, varför vet jag inte. Så inga andra inställningar i LMS hjälper.
Rena grekiskan för mig...
Vad är en API-nyckel? Och varför gör man spellistor på mer än 500 låtar? Vilken Spotify-klient använder du, Triod?
/ B
bootstrap skrev:Triods tillägg är för gammal. Den nya heter Spotty.
Bill50x skrev:Mirage skrev:OK, jag var rädd att jag missat nåt.
Sen jag installerade 7.9.1 under förra året så tycker jag att den uppdateras påfallande ofta. Tidigare har LMS alltid varit väldigt stabilt, men med 7.9.1 så har det hängt sig ibland. Oftast så upptäcker jag det av att Ipeng inte hittar några spelare. När jag då går till servern för att kolla så finns det oftast en uppdatering att installera, och då är det bara att göra det så är det igång igen. Om det inte finns någon uppdatering tillgänglig så får jag starta om servern för att det ska börja fungera igen, min server kör WHS 2011. Nu är det inte precis ofta det här händer, men lite då och då....
Lustigt.Även om mitt minne inte är så bra numera så har jag en känsla av att en nyligen genomförd uppdatering av LMS var den första i år. Jag tillåter ingen automatisk uppdatering utan önskar att jag påminns om den.
Så hur kommer det sig att du har ständiga uppdateringar? Kan det ha med våra respektive datorer och spelare att göra
/ B
Bill50x skrev:bootstrap skrev:Triods tillägg är för gammal. Den nya heter Spotty.
Min Triod fungerar 100%'igt. "Don't fix it if it ain't broken"
Tack för erbjudandet men jag har knappt några spellistor överhuvudtaget. Och skapar jag några så lär de inte innehålla mer än 80-talets blandband (dvs <50 låtar). Vill jag ha fler låtar som bara rullar på finns det färdiga listor och radiostationer.
Men VAD är en API-nyckel?
/ B
bootstrap skrev:För den som inte vet så kan man ta bort spotifys gräns på 500 låtar med Spotty genom att skaffa en egen Spotify API nyckel. Gå till inställningar och leta upp Spotify Client ID.
mn12 skrev:Lennart skrev:Finns det någon fungerade SQ-box app för (IOS) Iphone/Ipad idag?
/Lennart
Jag kör iPeng 9. Den funkar bra - om man är van vid squeezebox är den ganska intuitiv. Jag har för mig att den hade lite kass prismodell (det var längesen jag köpte den så jag kan blandat ihop det med någon annan app) - ett tag fick man pröjsa för iPhone versionen och iPad versionen separat - vet inte om det fortfarande är så eller om jag bara blandat ihop det.
Jag kör utan att koppla upp mig med mitt squeezebox-konto centralt så jag vet inte hur det funkar. Spotty funkar i varje fall.
Bill50x skrev:bootstrap skrev:Triods tillägg är för gammal. Den nya heter Spotty.
Tack för erbjudandet men jag har knappt några spellistor överhuvudtaget. Och skapar jag några så lär de inte innehålla mer än 80-talets blandband (dvs <50 låtar). Vill jag ha fler låtar som bara rullar på finns det färdiga listor och radiostationer.
/ B
Lennart skrev:Finns det någon fungerade SQ-box app för (IOS) Iphone/Ipad idag?
Bill50x skrev:Lennart skrev:Finns det någon fungerade SQ-box app för (IOS) Iphone/Ipad idag?
Min sambo kör med Squeezepad i sin iPad2, fungerar perfekt.
/ B
Lennart skrev:Bill50x skrev:Lennart skrev:Finns det någon fungerade SQ-box app för (IOS) Iphone/Ipad idag?
Min sambo kör med Squeezepad i sin iPad2, fungerar perfekt.
Sökte på App Store men fann inget?
/ B
Mirage skrev:bootstrap skrev:För den som inte vet så kan man ta bort spotifys gräns på 500 låtar med Spotty genom att skaffa en egen Spotify API nyckel. Gå till inställningar och leta upp Spotify Client ID.
Får du fram 500 låtar i listorna med Spotty? Jag minns inte om det var i tråden för 2.0.0 eller 1.9.0, men mherger har skrivit att det ligger en begränsning på 188 låtar, i praktiken blir det dock ofta ett par färre. Anledningen till detta ska vara just detta att alla användare delar API-nyckel och om det då "anropas" för många låtar samtidigt kan det nå nån tidsgräns som gör att Spotify stänger ute Spotty helt. Om nu jag förstått detta rätt....
Jag har precis uppdaterat till Spotty 2.1.13 och testade att starta spellistan jag länkade till ovan, då fick jag 186 låtar. Det vore därför väldigt intressant om du får fram 500 låtar från en sådan lista.
Läste om det där med egen API-nyckel i Spotty 2.0.0-tråden för ett tag sen, men trodde att det var något krångligt. Är det inte det så ska jag nog försöka skaffa en sådan nån dag...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster