Moderator: Redaktörer
PerStromgren skrev:Flint är bara avundsjuk, han kommer att läsa boken i smyg! Jag köper boken direkt, men är också väldans intresserad av vad Steindl kan få till.
Flint skrev:PerStromgren skrev:Flint är bara avundsjuk, han kommer att läsa boken i smyg! Jag köper boken direkt, men är också väldans intresserad av vad Steindl kan få till.
Haha. Nej jag är inte avundjuk. Bara olidligt trött på den präktiga och patetiska bessermessermentalitet jag kritiserar i mitt inlägg.
Vee-Eight skrev:Flint skrev:PerStromgren skrev:Flint är bara avundsjuk, han kommer att läsa boken i smyg! Jag köper boken direkt, men är också väldans intresserad av vad Steindl kan få till.
Haha. Nej jag är inte avundjuk. Bara olidligt trött på den präktiga och patetiska bessermessermentalitet jag kritiserar i mitt inlägg.
Ge fan i att läsa boken då. Att rekommendera folk att låta bli ge ut böcker pga att du är trött låter klart grinigt.
Det är tråkigt för dig att du är så bitter och hatisk, det måste vara skitjobbigt.Flint skrev:PerStromgren skrev:Flint är bara avundsjuk, han kommer att läsa boken i smyg! Jag köper boken direkt, men är också väldans intresserad av vad Steindl kan få till.
Flint skrev:Vee-Eight skrev:Flint skrev:PerStromgren skrev:Flint är bara avundsjuk, han kommer att läsa boken i smyg! Jag köper boken direkt, men är också väldans intresserad av vad Steindl kan få till.
Ge fan i att läsa boken då. Att rekommendera folk att låta bli ge ut böcker pga att du är trött låter klart grinigt.
Det kan du ge dig fan på, men Clas frågade om åsikter om en ev. kommande bok han verkar vara inblandad i. Jag gav min åsikt.
Flint skrev:Jag har svarat på Clas fråga.
Vee-Eight skrev:Flint skrev:Vee-Eight skrev:Flint skrev:PerStromgren skrev:Flint är bara avundsjuk, han kommer att läsa boken i smyg! Jag köper boken direkt, men är också väldans intresserad av vad Steindl kan få till.
Det kan du ge dig fan på, men Clas frågade om åsikter om en ev. kommande bok han verkar vara inblandad i. Jag gav min åsikt.
Du uttryckte inte åsikter om boken, utan tog chansen att klämma till folk som du antog skulle skriva boken, på ett sätt du antog skulle råda. Kan du inte uttrycka dina åsikter på ett ödmjukt och konstruktivt sätt så är det bäst att låta bli.
Flint skrev:Vee-Eight skrev:Flint skrev:Vee-Eight skrev:Flint skrev:PerStromgren skrev:Flint är bara avundsjuk, han kommer att läsa boken i smyg! Jag köper boken direkt, men är också väldans intresserad av vad Steindl kan få till.
Du uttryckte inte åsikter om boken, utan tog chansen att klämma till folk som du antog skulle skriva boken, på ett sätt du antog skulle råda. Kan du inte uttrycka dina åsikter på ett ödmjukt och konstruktivt sätt så är det bäst att låta bli.
Trams. Ställ det kravet på alla som postar på forumet. Då får du en heltidssyssla.
Vee-Eight skrev:Flint skrev:Vee-Eight skrev:Flint skrev:Vee-Eight skrev:Flint skrev:PerStromgren skrev:Flint är bara avundsjuk, han kommer att läsa boken i smyg! Jag köper boken direkt, men är också väldans intresserad av vad Steindl kan få till.
Trams. Ställ det kravet på alla som postar på forumet. Då får du en heltidssyssla.
Ok. Då börjar jag med dig. Du är härmed varnad för medveten torpedering av tråd och forum. Detta har du blivit tillsagd om förut, och jag har tröttnat.
Flint skrev:Vee-Eight skrev:Flint skrev:Vee-Eight skrev:Flint skrev:Vee-Eight skrev:Flint skrev:PerStromgren skrev:Flint är bara avundsjuk, han kommer att läsa boken i smyg! Jag köper boken direkt, men är också väldans intresserad av vad Steindl kan få till.
Ok. Då börjar jag med dig. Du är härmed varnad för medveten torpedering av tråd och forum. Detta har du blivit tillsagd om förut, och jag har tröttnat.
Härmed varnar jag dig för partisk moderering.
PerStromgren skrev:Under tiden Claes funderar får vi väl helt enkelt ge ut en Best Of Faktiskt; Everything You Always Wanted To Know About Hi-Fi, But Were Afraid To Ask! Borde kunna gå att göra på en 8-900 sidor. Vi bildar en tråd där vi pratar ihop oss om innehållet. Det borde gå på några dagar, lätt som en plätt!
Flint skrev:PerStromgren skrev:Flint är bara avundsjuk, han kommer att läsa boken i smyg! Jag köper boken direkt, men är också väldans intresserad av vad Steindl kan få till.
Vee-Eight skrev:Flint skrev:Vee-Eight skrev:Flint skrev:Vee-Eight skrev:Flint skrev:PerStromgren skrev:Flint är bara avundsjuk, han kommer att läsa boken i smyg! Jag köper boken direkt, men är också väldans intresserad av vad Steindl kan få till.
Claes skrev:aisopos, du liksom phloam adresserar frågan om innehållets omfattning och avgränsning. Jag inser att jag bör vara synnerligen eftertänksam i fråga om detta och är i skrivande stund öppen för alternativa upplägg; vilket förstås är en av orsakerna till det värdefulla i att få er återkoppling.
Vidare inser jag att du knappast torde vara ensam om att tycka att hi-fi bör lyssnas på, inte läsas om.
Claes skrev:Och jag gör själv ingen som helst hemlighet av att jag finner nöje i att studera de många extrema och ibland även otippade yttringarna av psykologiska märkligheter som visar sig när vissa hi-fi-intresserade diskuterar med andra.
Naqref skrev:Jag kommer köpa boken.
Claes skrev:[Boken] skulle företrädesvis fokusera hi-fi-historia inklusive våra mest framstående svenska konstruktörer men också den ljudtekniska historien i ett övergripande perspektiv på hur musik och ljudkonst kommit att påverkas av och påverkat den ljudtekniska utvecklingen. Vidare skulle boken handla om hi-fi-apparater och olika systemlösningar samt hur dessa tagits emot av marknaden.
Fjonkalicious skrev:Naqref skrev:Jag kommer köpa boken.
Men hur många böcker köper du egentligen?(per månad)
darkg skrev:Någorlunda i format, påkostat bildmatrial; det blir dyrt men jag kan inte se många köpare till en produktion som snålar, som pocket som nämndes.
MagnusÖstberg skrev:Du har nog missat bokens fokus en hel del, men du är rätt bra på retoriska framläggningar på fyllan.
Åh, det var bara ett retoriskt inlägg.Richard skrev:MagnusÖstberg skrev:Du har nog missat bokens fokus en hel del, men du är rätt bra på retoriska framläggningar på fyllan.
Har du problem med en trasig DNA stege ?
Maken till oförskämt inlägg har sällan gjorts, så jag räknar med en varning eller avstängning från moderator av Magnusöstberg.
Det borde vara dags nu.
Eller är ni alla fyllekompisar ?
Flint skrev:Claes
Din och Öhmans (förmodad deltagande romanförfattare) typ av LTS-mentalitetet är ointressant eftersom den är dogmatisk och smalspårig.
Flint skrev:Claes
Din och Öhmans (förmodad deltagande romanförfattare) typ av LTS-mentalitetet är ointressant eftersom den är dogmatisk och smalspårig. För många måsten och förbud och för mycket frälsaranda. Lika trovärdig som ett livetsord-möte. Behåll boken. Däremot ska det bli kul att läsa det petersteindl får till i bokform.
Claes skrev: Den skulle företrädesvis fokusera hi-fi-historia inklusive våra mest framstående svenska konstruktörer men också den ljudtekniska historien i ett övergripande perspektiv på hur musik och ljudkonst kommit att påverkas av och påverkat den ljudtekniska utvecklingen. Vidare skulle boken handla om hi-fi-apparater och olika systemlösningar samt hur dessa tagits emot av marknaden.
screen skrev:Jag tror helt klart på att en sådan bok av den omfattningen skulle kunna göra mer nytta för insikten om hi-fi, musikproduktion och återgivning än vad LTS t.ex. kommer att lyckas med hur länge dom än håller på.
Detta därför att en sådan bok kommer att bli en bibel för den som verkligen vill veta samt sakta påverka allt fler om det refereras till denna som stöd för olika diskutioner i allt vad ljudreproduktion heter.
Japp, det är ett givet köp och jag skulle t.o.m. kunna tänka mig att stödja framtagandet om så krävs.
Claes skrev:[...]
Somriga musikhälsningar
Claes
Claes skrev:...inser jag att några av mina ”tyngsta” anekdoter möjligen går bort av medmänskliga hänsyn.
Claes skrev:...
Jag tycker det räcker med att läsa på Faktiskt för att inse att hi-fi-frågor för somliga handlar om något annat än hi-fi. Det skriver jag inte från en antagonistisk, negativ utgångspunkt utan snarare som ett konstaterande som rymmer annat intressant än bara hi-fi.
...
Claes skrev:... Vidare tänker jag att Hiraga antagligen har en annan grundtanke med sin gärning då han är konstruktör och vill delge sina idéer inom det området...
paa skrev:Claes skrev:...
Jag tycker det räcker med att läsa på Faktiskt för att inse att hi-fi-frågor för somliga handlar om något annat än hi-fi. Det skriver jag inte från en antagonistisk, negativ utgångspunkt utan snarare som ett konstaterande som rymmer annat intressant än bara hi-fi.
...
Här finns en vinkling på saken:
http://www.iaspmjournal.net/index.php/I ... ew/332/521
Men det finns naturligtvis oändligt många andra sätt att se på det.
Rosita-8523 skrev:JA JAG SKULLE KÖPA BOKEN OM DEN KOSTADE UNDER 550 SVENSKA KRONOR.
Naqref skrev:Jag kommer köpa boken.
Bill50x skrev:Naqref skrev:Naqref skrev:Jag kommer köpa boken.
Jag har ångrat mig. Jag kommer inte köpa boken.
Vadan denna ånger?
/ B
Naqref skrev:Bill50x skrev:Naqref skrev:Naqref skrev:Jag kommer köpa boken.
Jag har ångrat mig. Jag kommer inte köpa boken.
Vadan denna ånger?
Med tanke på Claes högst märkliga beteende i tråden om nyproduktion av Carlssonhögtalare så misstänker jag att det finns en bakomliggande agenda som jag inte vill bidra till.
Naqref skrev:Med tanke på Claes högst märkliga beteende i tråden om nyproduktion av Carlssonhögtalare så misstänker jag att det finns en bakomliggande agenda som jag inte vill bidra till.
aisopos skrev:Först tänkte jag när jag läste trådstartens fråga.
"Javisst, va kul".
Men sen började jag grunna över varför, och vad i boken som skulle vara så kul.
Och sen insåg jag vad grymt omfattande det skulle behöva vara för att omfatta varje aspekt inom hifi.
Och det innebär i sin tur att en bok som handlar om precis allt inom hifi kommer jag troligen uppskatta endast en mindre del av.
Så till sist röstade jag "knappast", för jag tror att det är rätt liten risk att den boken kommer lyckas adressera mig så exakt att jag verkligen köper en.
Och sen ska hifi lyssnas på, inte läsas om.
Men jag är lite irriterad över min röst, för egentligen tycker jag det är en underbar idé.
Men sen ärligt, om jag kommer byta bok mot pengar, nja.
Och jag tror du har mest nytta av ärliga svar.
Naqref skrev:Med tanke på Claes högst märkliga beteende i tråden om nyproduktion av Carlssonhögtalare så misstänker jag att det finns en bakomliggande agenda som jag inte vill bidra till.
Nattlorden skrev:Naqref skrev:Med tanke på Claes högst märkliga beteende i tråden om nyproduktion av Carlssonhögtalare så misstänker jag att det finns en bakomliggande agenda som jag inte vill bidra till.
Foliehatt i julklapp kanske?
CODY skrev:Bästa välljudshälsningar och en rüktykt God Jul till alla musikälskare!
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 26 gäster