Moderator: Redaktörer
shifts skrev:Föredrar att de inte ändrar karaktär när ljudnivån stiger. Jag vill att mina öron säger ifrån framför högtalarna.
shifts skrev:Föredrar att de inte ändrar karaktär när ljudnivån stiger. Jag vill att mina öron säger ifrån framför högtalarna. Turligt nog säger mina öron ifrån rätt så tidigt.
zapanasta skrev:Lutar nog åt att jag kommer att köra med b&w lådorna,luxorlådorna lider ochså lite av samma symtom som infinitylådorna.
Dom har en tendens till att bli lite jobbiga på hög volym,ska som sagt filterrenovera b&w lådorna till veckan och kommer att skriva här om upplevda skillnader (om jag nu hör nån skillnad)
celef skrev:jag är nyfiken på basplaceringen för det ser inte direkt skolboksmässigt ut

Nattlorden skrev:Ojdå... Jag slängde precis en fåtölj( i 'mint condition' ) som ser ut som den hade varit paren till din soffa. Hoppas du inte jagat en sådan...
Stereotypen skrev:Nattlorden skrev:Ojdå... Jag slängde precis en fåtölj( i 'mint condition' ) som ser ut som den hade varit paren till din soffa. Hoppas du inte jagat en sådan...
Mint condition? En omskrivning för att barnen kletat "After eight" i den?![]()
Nattlorden skrev:Ojdå... Jag slängde precis en fåtölj( i 'mint condition' ) som ser ut som den hade varit paren till din soffa. Hoppas du inte jagat en sådan...
Ragnwald skrev:Vilken fin pall.
zapanasta skrev:Ragnwald skrev:Vilken fin pall.
Men ser nog bra skumt ut om nån råkar kika in genom fönstret när jag sitter på den![]()
Nattlorden skrev:zapanasta skrev:Ragnwald skrev:Vilken fin pall.
Men ser nog bra skumt ut om nån råkar kika in genom fönstret när jag sitter på den![]()
Kan du inte knuffa ut soffan en bit? Du får ju utrymme ledigt för lie diffusorer på kuppen...
Nattlorden skrev:zapanasta skrev:Ragnwald skrev:Vilken fin pall.
Kan du inte knuffa ut soffan en bit? Du får ju utrymme ledigt för lie diffusorer på kuppen...
zapanasta skrev:Blir tyvärr inte mkt kvar av rummet då,bordet hamnar i dörröppningen till hallen och ena soffryggen hamnar för balkong dörren och sen kommer jag inte åt lådorna i bokhyllan från gubbhörnet längre..
zapanasta skrev:Men verkar som jag får börja omvärdera mina utvärderingar av högtalare,B&w lådorna är det paret av mina 3 par som imponerar minst vid snabba lyssningstester...
Men ändå verkar det som det är dom jag föredrar i längden,inget som sticker ut nämvärt i ljudet osv......
zapanasta skrev:celef skrev:jag är nyfiken på basplaceringen för det ser inte direkt skolboksmässigt ut
Har en resonanstopp runt 45hz,minst problem där dom står nu
Dom står 1/4 rumsbredd in nu,fick tips om det härinne...
celef skrev:zapanasta skrev:celef skrev:jag är nyfiken på basplaceringen för det ser inte direkt skolboksmässigt ut
Har en resonanstopp runt 45hz,minst problem där dom står nu
Dom står 1/4 rumsbredd in nu,fick tips om det härinne...
jo, det finns ju ett antal tumregler kring hur subwoofers ska placeras, jag tyckte inte att din setup följde nån av dem, jag måste missta mig på bildperspektivet
celef skrev:schysst! har du testat, bara för skojs skull, att följa 1/4-regeln även i dom andra rumsledderna, som höjd och djup?
skulle du då kunna sitta lite närmare väggen, slippa sitta på träpallen?

Skrivet: tor aug 09, 2012 9:24 am Ämne:
zapanasta skrev:
Har du inte sett att jag bytt toppar?klamrar mig inte fast vid nåt specifikt märke och det har jag sagt förr
Fjonkalicious skrev: Prova dina luxor igen!
zapanasta skrev:
Skrivet: tor aug 09, 2012 9:26 am Ämne:
Skit på dig...
Kan nån modeator ta bort den här tråden tack....
MagnusÖstberg skrev:Väldigt vilka olika förutsättningar du ger högtalarna. Ger det där verkligen något?
Här har man gått och skitit på sig enligt instruktion, helt i onödan!

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 15 gäster