Moderator: Redaktörer
avr7000 skrev:Ja i dag är det äntligen dags!
Ett Battle i VästerGök -gänget...
Som grädde på moset så har vi t o m finbesök från Kristianstad.
-Just nu står Ola och brassar kvällens Chilli.
Stefan
sprudel skrev:F-n vad kul!
Den där chilin kommer att bli livsfarlig, CD-brännare, inbränning av kablar, gödande rör, en viss värme i anläggningen är HiFi-uttryck jag associerar till när jag ser detta.
Är mannen med pi60s i Vänersborg klar med sitt nya rum är ni chanslösa.
Komorok skrev:Hur många överlevande?
bakerman22 skrev:Är det bara jag som tycker att Ola är otroligt lik han som blev den där slemmiga lilla grejen med ringen i LOTR...?
Innan han blev knäpp och slemmig alltså.
avr7000 skrev:en vann....
eljulio skrev:Fasen vad kul ni verkar ha. Vore kul att ha ett Östergök syd, men det är ingen mening att själv tävla. Sitter på för usla omständigheter för att det ska bli en tävling av det hela...
Komorok skrev:eljulio skrev:Fasen vad kul ni verkar ha. Vore kul att ha ett Östergök syd, men det är ingen mening att själv tävla. Sitter på för usla omständigheter för att det ska bli en tävling av det hela...
Man behöver ju inte tävla för att vinna. Råden man får av så många besökare som lyssnar kritiskt är ovärderliga. Jag har GÖK att tacka för sista pusselbitarna i mitt eget systems välljud.
eljulio skrev:Komorok skrev:eljulio skrev:Fasen vad kul ni verkar ha. Vore kul att ha ett Östergök syd, men det är ingen mening att själv tävla. Sitter på för usla omständigheter för att det ska bli en tävling av det hela...
Man behöver ju inte tävla för att vinna. Råden man får av så många besökare som lyssnar kritiskt är ovärderliga. Jag har GÖK att tacka för sista pusselbitarna i mitt eget systems välljud.
Inte tävla för att vinna??![]()
Tux skrev:
Det dränerade visst krafterna totalt att battla...
Tack för en rejäl match och en riktigt trevlig kväll!
Vee-Eight skrev:Enda gemensamt med Carlsson var ett par av lådorna. Resten var hemmabyggen och INO.
sprudel skrev:Tux skrev:[bild]på gubbar som sover i soffan[bild]
Det dränerade visst krafterna totalt att battla...
Tack för en rejäl match och en riktigt trevlig kväll!
Haha! Snacka om lyssningströtthet! Det var Carlssonburkar va?
Glebster skrev:SC mot Ino i Trollhättanland luktar hemmamatch/jäv lång väg.![]()
![]()
Trevlig bildtråd, vore kul om några av jurymedlemmarna kunde presentera lite lyssningsintryck! Själv är jag extra nyfiken på illuminatorbasarna i 7000ns 51or.
sprudel skrev:
Haha! Snacka om lyssningströtthet! Det var Carlssonburkar va?
paa skrev:Ortoakustik hit och dit, det är väl ändå basen som är det viktiga?
Vad hade du för basar nu igen?
petersteindl skrev:Vee-Eight skrev:Enda gemensamt med Carlsson var ett par av lådorna. Resten var hemmabyggen och INO.
Hemmabyggen? Vad var det för högtalare i basen som stolsmannen körde med?
Mvh
Peter
Vee-Eight skrev:petersteindl skrev:Vee-Eight skrev:Enda gemensamt med Carlsson var ett par av lådorna. Resten var hemmabyggen och INO.
Hemmabyggen? Vad var det för högtalare i basen som stolsmannen körde med?
Mvh
Peter
Stolsmannen?
Jag gick inte in på komponentnivå.
avr7000 skrev:Ojoj... sitter nu och äter gårdagens Chilli! den är inte sämre idag när fått stå till sig i kylen över nattenTack Ola!
Naqref skrev:avr7000 skrev:Ojoj... sitter nu och äter gårdagens Chilli! den är inte sämre idag när fått stå till sig i kylen över nattenTack Ola!
Nu har jag varit på dass. Varfan var det utlovade mjuka dassapappret?
Naqref skrev:avr7000 skrev:Ojoj... sitter nu och äter gårdagens Chilli! den är inte sämre idag när fått stå till sig i kylen över nattenTack Ola!
Nu har jag varit på dass. Varfan var det utlovade mjuka dassapappret?

celef skrev:avr7000 skrev:Men... så är ju nu inte fallet då den Ortoakustiska principen inte existerar då det ju faktiskt bara är ett varumärke och ingen princip![]()
![]()
nu förstår jag inte, vad menas med det??
petersteindl skrev:celef skrev:avr7000 skrev:Men... så är ju nu inte fallet då den Ortoakustiska principen inte existerar då det ju faktiskt bara är ett varumärke och ingen princip![]()
![]()
nu förstår jag inte, vad menas med det??
Bra Celef. AVR7000 skriver detta för att vara ironisk. Problemet är att tar man texten rakt av så är den svår att förstå på det sätt som skribenten egentligen menar om man inte har tagit del av all bakomliggande kontext.
AVR7000, du får förklara för celef så celef förstår![]()
Mvh
Peter
avr7000 skrev:Ni är välkomna!
avr7000 skrev:Makalöst kul och trevligt har vi haft i alla fall och jag tackar alla i VästerGök som kom och förgyllde kvällen och speciellt Naqref och Ola!!!
Best guys ever!!!
Glebster skrev:avr7000 skrev:LE2, Illuminator, Revelator och sedan är det en liten nyhet på G...
Kan ju inte bli bättre.Ny disssskant säger min hifitarm.
schmutziger skrev:Glebster skrev:avr7000 skrev:LE2, Illuminator, Revelator och sedan är det en liten nyhet på G...
Kan ju inte bli bättre.Ny disssskant säger min hifitarm.
Nä ny bas måste det va! iluminajotr motor revelajtor kon, en massa feelgood tjafs som koppa korsett i polstycket och kortslutningsstringar o allt vad det heter för lägre dist i mellangärdet o basen
misanplass skrev:Tack Kristian och avr7000 för en mycket lyckad tillställning. Kul att så många deltog. Att GÖK hade sänt ut två av sina skarpaste kontrollanter för att säkerställa processen satte guldkant på battlet.
Naqref skrev:avr7000 skrev:Makalöst kul och trevligt har vi haft i alla fall och jag tackar alla i VästerGök som kom och förgyllde kvällen och speciellt Naqref och Ola!!!
Best guys ever!!!
Tack själv Stefan och alla andra! Det var en fantastisk helg! Tyvärr var jag lite för sliten från cellgiftsbehandlingen under veckan för att hålla distansen ut. Som tur var lyckades jag knoppa på ett ställe bortom kamerornas försyn.![]()
Beklagar att jag inte sa hej till alla innan John Blund tog mig med på en tur.
Öster-GÖK skulle också varit på plats, men tyvärr blev det inte så.misanplass skrev:Tack Kristian och avr7000 för en mycket lyckad tillställning. Kul att så många deltog. Att GÖK hade sänt ut två av sina skarpaste kontrollanter för att säkerställa processen satte guldkant på battlet.
MagnusÖstberg skrev:Naqref/Ola hade hållit helt tyst om att de också skulle dit
30Hzbone skrev:En viss varning var utfärdad.
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=1407994&highlight=#1407994
avr7000 skrev:Jag sover lite allmänt för lite så min kropp har utvecklat det eminenta systemet att automagiskt byta ut aktiviteterna "se på film" och "se på TV" mot aktiviteten "PowerNap"... ...Stefan
Nattlorden skrev:Min med. Som tur är även den tråkiga sysselsättningen "flyga".
paa skrev:avr7000 skrev:Jag sover lite allmänt för lite så min kropp har utvecklat det eminenta systemet att automagiskt byta ut aktiviteterna "se på film" och "se på TV" mot aktiviteten "PowerNap"... ...Stefan
Det är ju farligt som tusan att alltid sova för lite!
Man riskerar först blodtrycksproblem, och sedan hjärtat.
Tänk dig för lite!
Naqref skrev:MagnusÖstberg skrev:Naqref/Ola hade hållit helt tyst om att de också skulle dit
Närå. Både minanplass och Stefan visste om det.![]()
Sedemera även V-8 efter att glappkäft Eriksson inte kunde hålla den. Käften alltså.
OlA-68 skrev:Jag får ta och framföra mitt innerligaste tack till arrangörerna av denna fantastiska helg som inte bara bestod av inspektörsskap utan även en middag med förnämligt damsällskap. det var kul att elda både biff och chili som sagt
TACK
Kan i sammanhanget påtala att det hade varit önskvärt om kobattanterna innehaft vinylavlyssningsapparatur ochanvänt densamma...i övrigt inget att anmärka på då jag dessutom upptäckte att 9:e paragrafen utnyttjats vilket glädjer mig
keep em comming ...the battle rages on
NiklasF skrev:OlA-68 skrev:Jag får ta och framföra mitt innerligaste tack till arrangörerna av denna fantastiska helg som inte bara bestod av inspektörsskap utan även en middag med förnämligt damsällskap. det var kul att elda både biff och chili som sagt
TACK
Kan i sammanhanget påtala att det hade varit önskvärt om kobattanterna innehaft vinylavlyssningsapparatur ochanvänt densamma...i övrigt inget att anmärka på då jag dessutom upptäckte att 9:e paragrafen utnyttjats vilket glädjer mig
Är det slang för att ligga på hålet, eller hur skall det understrukna tolkas?
OlA-68 skrev:NiklasF skrev:OlA-68 skrev:Jag får ta och framföra mitt innerligaste tack till arrangörerna av denna fantastiska helg som inte bara bestod av inspektörsskap utan även en middag med förnämligt damsällskap. det var kul att elda både biff och chili som sagt
TACK
Är det slang för att ligga på hålet, eller hur skall det understrukna tolkas?
man kan faktiskt umgås utan att ligga i sängen med det motsatta könet... så nej det betyder det inte. därmed inte sagt att det hade varit trevligt om fallet varit sådant
OlA-68 skrev:man kan faktiskt umgås utan att ligga i sängen med det motsatta könet... så nej det betyder det inte. därmed inte sagt att det hade varit trevligt om fallet varit sådant
Fjonkalicious skrev:Satan, det kommer att bli starkt.
Jag gjorde egen chilipasta häromdagen, enl. misanplass anvisningar. När jag rostade chili i pannan, stod jag och tog en öl och snackade med en polare. Helt plötsligt fick jag sjuk panikhosta. Det bara knöt sig i halsen. Tog en klunk bärs och det lugnade ner sig. Ursäkta mig lite för jag har varit lite småförkyld. Sedan fick polaren också en sjuk hostattack. Vafan är det som händer? Jodå, det var gaserna från chili... satan vad det kan framkalla diverse fenomen. Fick ställa ut det på balkongen...![]()
Det blev... rätt bra malle i grejorna.
Nattlorden skrev:OlA-68 skrev:man kan faktiskt umgås utan att ligga i sängen med det motsatta könet... så nej det betyder det inte. därmed inte sagt att det hade varit trevligt om fallet varit sådant
Jag tror dock inte konceptet är så inarbetat ännu att säger man till kvinns " jag skall iväg och GÖKa hela helgen, vill du följa med?" att de förväntar sig hifibattle med mat...
Fjonkalicious skrev:Således "sover" du aldrig med stumma kvinnor OlA?
OlA-68 skrev:sedan fö. så e jag inte så lättfotad som vissa låter sig tro. en kvinna är värd ens kärlek om man kan förvänta sig någon tillbaka.
jag går aldrig i säng med ngn som jag inte har ngt utbyte rent verbalt under frukosten dagen efter med
avr7000 skrev:Ola... Min fru som nu kommit hem från Barcelona hälsar att Chillin var våldsamt god
Naqref skrev:En god gärning var att tävlingslåtarna brändes ut på skiva och delades ut till alla närvarande. Jag sitter och lyssnar på den just nu. Väldigt bra låtval faktiskt. Trots Dire Straights.
Fråga till kombatanterna: Vad är låt #3 för något?
NiklasF skrev:Naqref skrev:En god gärning var att tävlingslåtarna brändes ut på skiva och delades ut till alla närvarande. Jag sitter och lyssnar på den just nu. Väldigt bra låtval faktiskt. Trots Dire Straights.
Har du en smartphone så ta ner Shazam och låt telefonen lyssna så får du info.
Naqref skrev:En god gärning var att tävlingslåtarna brändes ut på skiva och delades ut till alla närvarande. Jag sitter och lyssnar på den just nu. Väldigt bra låtval faktiskt. Trots Dire Straights.
avr7000 skrev:Naqref skrev:En god gärning var att tävlingslåtarna brändes ut på skiva och delades ut till alla närvarande. Jag sitter och lyssnar på den just nu. Väldigt bra låtval faktiskt. Trots Dire Straights.
Mikael Rickfors...
avr7000 skrev:Naqref skrev:En god gärning var att tävlingslåtarna brändes ut på skiva och delades ut till alla närvarande. Jag sitter och lyssnar på den just nu. Väldigt bra låtval faktiskt. Trots Dire Straights.
Mikael Rickfors...
Naqref skrev:avr7000 skrev:Naqref skrev:En god gärning var att tävlingslåtarna brändes ut på skiva och delades ut till alla närvarande. Jag sitter och lyssnar på den just nu. Väldigt bra låtval faktiskt. Trots Dire Straights.
Mikael Rickfors...
Aha, nu börjar minnet komma tillbaka.
Men det är bara tillfälligt då det vankas oxfil'e ikväll.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster