Hifi-Battle i VästerGök :) 2012-10-13

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2012-10-14 18:14

celef skrev:
avr7000 skrev:Men... så är ju nu inte fallet då den Ortoakustiska principen inte existerar då det ju faktiskt bara är ett varumärke och ingen princip :wink: :)

nu förstår jag inte, vad menas med det??

Bra Celef. AVR7000 skriver detta för att vara ironisk. Problemet är att tar man texten rakt av så är den svår att förstå på det sätt som skribenten egentligen menar om man inte har tagit del av all bakomliggande kontext.

AVR7000, du får förklara för celef så celef förstår 8)

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2012-10-14 19:06

petersteindl skrev:
celef skrev:
avr7000 skrev:Men... så är ju nu inte fallet då den Ortoakustiska principen inte existerar då det ju faktiskt bara är ett varumärke och ingen princip :wink: :)

nu förstår jag inte, vad menas med det??

Bra Celef. AVR7000 skriver detta för att vara ironisk. Problemet är att tar man texten rakt av så är den svår att förstå på det sätt som skribenten egentligen menar om man inte har tagit del av all bakomliggande kontext.

AVR7000, du får förklara för celef så celef förstår 8)

Mvh
Peter

Hej Celef.

http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=1401723#1401723

Mvh
Stefan
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
Glebster
Hipster

Inläggav Glebster » 2012-10-14 19:52

avr7000 skrev:Ni är välkomna!

Låter jättetrevligt, kommer gärna vid tillfälle! Synd att vi precis blivit klara med vårt projekt på Prässebo-Velanda-sträckan, då var man ju ändå i området och snurrade.

Hur många olika versioner av 51or har du egentligen alive and kicking för tillfället? Vore ju hur kul som helst att jämföra olika versioner; .3, LE2, revolator, illuminajtor - the final battle of all OA51 times... :P :)
Senast redigerad av Glebster 2012-10-14 20:26, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2012-10-14 20:16

LE2, Illuminator, Revelator och sedan är det en liten nyhet på G...
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2012-10-14 20:23

tack petersteindl och avr7000, då förstår jag bättre
Bikinitider

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2012-10-14 20:23

avr7000 skrev:Makalöst kul och trevligt har vi haft i alla fall och jag tackar alla i VästerGök som kom och förgyllde kvällen och speciellt Naqref och Ola!!!
Best guys ever!!!

Tack själv Stefan och alla andra! Det var en fantastisk helg! Tyvärr var jag lite för sliten från cellgiftsbehandlingen under veckan för att hålla distansen ut. Som tur var lyckades jag knoppa på ett ställe bortom kamerornas försyn. 8)

Beklagar att jag inte sa hej till alla innan John Blund tog mig med på en tur. :?
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Glebster
Hipster

Inläggav Glebster » 2012-10-14 20:28

avr7000 skrev:LE2, Illuminator, Revelator och sedan är det en liten nyhet på G...

Kan ju inte bli bättre. :) Ny disssskant säger min hifitarm.

Användarvisningsbild
schmutziger
Felfasarn

Inläggav schmutziger » 2012-10-14 20:41

Glebster skrev:
avr7000 skrev:LE2, Illuminator, Revelator och sedan är det en liten nyhet på G...

Nä ny bas måste det va! iluminajotr motor revelajtor kon, en massa feelgood tjafs som koppa korsett i polstycket och kortslutningsstringar o allt vad det heter för lägre dist i mellangärdet o basen :P

Användarvisningsbild
Glebster
Hipster

Inläggav Glebster » 2012-10-14 20:46

schmutziger skrev:
Glebster skrev:

Nä ny bas måste det va! iluminajotr motor revelajtor kon, en massa feelgood tjafs som koppa korsett i polstycket och kortslutningsstringar o allt vad det heter för lägre dist i mellangärdet o basen :P

När du lägger fram det sådär blir man ju osäker. :wink: Kanske ett hemmabyggt element kanske...

Användarvisningsbild
30Hzbone

Inläggav 30Hzbone » 2012-10-14 21:10

Liten = liten högtalare? :roll: som kom, sågs och segrade på Feelgood-träffen hos Schmutziger 4-dec 2010.

Användarvisningsbild
misanplass
Skivborsten

Inläggav misanplass » 2012-10-14 21:25

Tack Kristian och avr7000 för en mycket lyckad tillställning. Kul att så många deltog. Att GÖK hade sänt ut två av sina skarpaste kontrollanter för att säkerställa processen satte guldkant på battlet. :D
Spitzenklasse! (Stock, Aitken & Waterman) - https://www.youtube.com/watch?v=tto_nmsND_o

Användarvisningsbild
Vinylcalle

Inläggav Vinylcalle » 2012-10-14 21:34

misanplass skrev:Tack Kristian och avr7000 för en mycket lyckad tillställning. Kul att så många deltog. Att GÖK hade sänt ut två av sina skarpaste kontrollanter för att säkerställa processen satte guldkant på battlet. :D

En dopingkontroll ifrån förbundet GÖK :D .

MvH Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
Glebster
Hipster

Inläggav Glebster » 2012-10-14 21:36

30Hzbone skrev:

Liten = liten högtalare? :roll: som kom, sågs och segrade på Feelgood-träffen hos Schmutziger 4-dec 2010.

Ah, du har såklart rätt!

Användarvisningsbild
bomellberg

Inläggav bomellberg » 2012-10-14 22:04

VästerGÖK = BästerKrök!

Djäkligt kul reportage! Jag har i detta nu beslutat färdigställa mitt eget par OA51.LE2.
Ta allt jag skriver med en nypa salt, även detta!

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2012-10-14 22:05

Naqref skrev:
avr7000 skrev:Makalöst kul och trevligt har vi haft i alla fall och jag tackar alla i VästerGök som kom och förgyllde kvällen och speciellt Naqref och Ola!!!
Best guys ever!!!

Tack själv Stefan och alla andra! Det var en fantastisk helg! Tyvärr var jag lite för sliten från cellgiftsbehandlingen under veckan för att hålla distansen ut. Som tur var lyckades jag knoppa på ett ställe bortom kamerornas försyn. 8)

Beklagar att jag inte sa hej till alla innan John Blund tog mig med på en tur. :?

Det var fler som inte höll hela distansen. Sista Ordet fick inte sista ordet denna kväll till exempel. ;)

Riktigt trevligt att träffas, som alltid.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2012-10-14 22:10

misanplass skrev:Tack Kristian och avr7000 för en mycket lyckad tillställning. Kul att så många deltog. Att GÖK hade sänt ut två av sina skarpaste kontrollanter för att säkerställa processen satte guldkant på battlet. :D
Öster-GÖK skulle också varit på plats, men tyvärr blev det inte så.

Fast jag hade nog snarare varit där för att det är så härliga människor/vänner i Trollhätteområdet. Naqref/Ola hade hållit helt tyst om att de också skulle dit :D
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2012-10-14 22:22

MagnusÖstberg skrev:Naqref/Ola hade hållit helt tyst om att de också skulle dit :D

Närå. Både minanplass och Stefan visste om det. 8)

Sedemera även V-8 efter att glappkäft Eriksson inte kunde hålla den. Käften alltså. :oops:

Användarvisningsbild
30Hzbone

Inläggav 30Hzbone » 2012-10-14 22:24

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2012-10-14 22:26

Hahaha!

Jaha, den hade jag glömt, glappkäft... :oops:

Användarvisningsbild
Glebster
Hipster

Inläggav Glebster » 2012-10-14 22:34

Felinlägg
Senast redigerad av Glebster 2012-10-14 22:54, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2012-10-14 22:38

Hmmm den där bilden med mig och Judas sovandes...

Jag sover lite allmänt för lite så min kropp har utvecklat det eminenta systemet att automagiskt byta ut aktiviteterna "se på film" och "se på TV" mot aktiviteten "PowerNap"... jag hade alltså inte druckit mig till detta stadie utan hade obetänksamheten att kombinera de två företelserna "sätta på dokumentärfilmen Guldörat" och "sitta i soffa"... Efter en stund vaknade jag dock igen och körde full fräs till kl 03:00...

Stefan

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-10-14 22:40

Min med. Som tur är även den tråkiga sysselsättningen "flyga".
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2012-10-14 22:47

avr7000 skrev:Jag sover lite allmänt för lite så min kropp har utvecklat det eminenta systemet att automagiskt byta ut aktiviteterna "se på film" och "se på TV" mot aktiviteten "PowerNap"... ...Stefan

Det är ju farligt som tusan att alltid sova för lite!
Man riskerar först blodtrycksproblem, och sedan hjärtat.
Tänk dig för lite!
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2012-10-14 22:58

Nattlorden skrev:Min med. Som tur är även den tråkiga sysselsättningen "flyga".

Samma här... man slipper därmed även jetlag :)

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2012-10-14 23:01

paa skrev:
avr7000 skrev:Jag sover lite allmänt för lite så min kropp har utvecklat det eminenta systemet att automagiskt byta ut aktiviteterna "se på film" och "se på TV" mot aktiviteten "PowerNap"... ...Stefan

Det är ju farligt som tusan att alltid sova för lite!
Man riskerar först blodtrycksproblem, och sedan hjärtat.
Tänk dig för lite!

Ja jag skall nog tänka mig för lite bättre.... å blodtryckspiller har jag redan...

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2012-10-15 07:40

Naqref skrev:
MagnusÖstberg skrev:Naqref/Ola hade hållit helt tyst om att de också skulle dit :D

Närå. Både minanplass och Stefan visste om det. 8)

Sedemera även V-8 efter att glappkäft Eriksson inte kunde hålla den. Käften alltså. :oops:

Haha, hade ju ingen aning om först att det var en hemlis. Men hade ngn sparkat mig på smalbenet så är jag inte sämre än att jag dessutom kan sprida desinformation. Mest för att det var kul. ;)

Just det, tips till avr7k;
Det är elbassträngar på den akustiska basen. Stränga om till brons, eller iaf ta bort strängarna som sitter på. Stallet buktade locket rätt så illa. Ibanezen på bilden var riktigt trevlig annars. Citera mig dock inte. ;)
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

OlA-68
Mr. Muzic

Inläggav OlA-68 » 2012-10-15 16:03

Jag får ta och framföra mitt innerligaste tack till arrangörerna av denna fantastiska helg som inte bara bestod av inspektörsskap utan även en middag med förnämligt damsällskap. det var kul att elda både biff och chili som sagt
TACK
Kan i sammanhanget påtala att det hade varit önskvärt om kobattanterna innehaft vinylavlyssningsapparatur ochanvänt densamma...i övrigt inget att anmärka på då jag dessutom upptäckte att 9:e paragrafen utnyttjats vilket glädjer mig
keep em comming ...the battle rages on
jag får inte ut ngt av att vara bland dem som inte förstår mig

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2012-10-15 17:25

OlA-68 skrev:Jag får ta och framföra mitt innerligaste tack till arrangörerna av denna fantastiska helg som inte bara bestod av inspektörsskap utan även en middag med förnämligt damsällskap. det var kul att elda både biff och chili som sagt
TACK
Kan i sammanhanget påtala att det hade varit önskvärt om kobattanterna innehaft vinylavlyssningsapparatur ochanvänt densamma...i övrigt inget att anmärka på då jag dessutom upptäckte att 9:e paragrafen utnyttjats vilket glädjer mig

Är det slang för att ligga på hålet, eller hur skall det understrukna tolkas?
Onkyo 5007. JBL 3632. Crown CDi 1000

OlA-68
Mr. Muzic

Inläggav OlA-68 » 2012-10-15 18:09

NiklasF skrev:
OlA-68 skrev:Jag får ta och framföra mitt innerligaste tack till arrangörerna av denna fantastiska helg som inte bara bestod av inspektörsskap utan även en middag med förnämligt damsällskap. det var kul att elda både biff och chili som sagt
TACK

man kan faktiskt umgås utan att ligga i sängen med det motsatta könet... så nej det betyder det inte. därmed inte sagt att det hade varit trevligt om fallet varit sådant
jag får inte ut ngt av att vara bland dem som inte förstår mig

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2012-10-15 18:45

OlA-68 skrev:
NiklasF skrev:
TACK

man kan faktiskt umgås utan att ligga i sängen med det motsatta könet... så nej det betyder det inte. därmed inte sagt att det hade varit trevligt om fallet varit sådant

Han glömde välan ett inte eller . . . typer ? 8O :wink: :D
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi