Moderator: Redaktörer
mx skrev:Det är inget problem. Måste det alltid vara problem?
Rydberg skrev:Tyckte mina HD600 lät skit de första hundra timmarna, de ändrade sig massor till det bättre.
mx skrev:Det är inget problem. Måste det alltid vara problem?
IngOehman skrev:Du skrev samma sak igår, med samma felstavning och allt.![]()
Vh, iö
MorganM skrev:Jag har inga 650 men ett par 600,och dom tycte jag lät bättre efter c:a 100 timmars spelning.
När jag köpte mina 600,så jämnförde jag dom just mot 650.Och skillnaden mellan dom var att det är mer bas i 650 (bara som en info).
Jag skulle ge dom (650) 100-200 timmar innan man bömer bort dom.
Jag tycker mina 600 låter riktigt bra,ungefär som ett väldämpat rum,med en mycket fin anläggning.Och 650 likadant, fast med 2extra sub-basar i rummet.
Objektivisten skrev:Imponatorfaktor i de lurarna, men de färgar som satan tyvärr. Allt låter likadant.Du kommer bli deprimerad på kuppen. Du kommer tröttna och köpa ett par Grado eller AKG.
Ragnwald skrev:KarlXII skrev:Rydberg skrev:Tyckte mina HD600 lät skit de första hundra timmarna, de ändrade sig massor till det bättre.
Hur 17 kan man sitta och lyssna i hundra timmar och lyssna på något som låter skit?![]()
mx skrev:Har inte hunnit lyssna så mycket. Åkte på någon sorts magsjuka eller dylikt
under julafton. Återhämtade mig väldigt snabbt, men nu mår jag illa av att
ta på mig hörlurarna. Snacka om trist.
mx skrev:Nu har jag suttit vid datorn och lyssnat på musik hela dagen. De låter helt
magiskt. Räcker gott och väl med en MacBook och Spotify för att dessa ska
sjunga.
Jättenöjd.
hifikg skrev:mx skrev:Nu har jag suttit vid datorn och lyssnat på musik hela dagen. De låter helt
magiskt. Räcker gott och väl med en MacBook och Spotify för att dessa ska
sjunga.
Jättenöjd.
Härligt! Jag kör med en liten extern hörlursförstärkare, men det är mest för att göra mig märkvärdig. Den är rörbestyckad och glöder vackert i mörker.
mx skrev:Nej, inte ännu. Kan tänka mig att det blir tråkigt utan återkopplingen från
basmodulerna som jag i vanliga fall får.
mx skrev:Därför att jag fick ett par HD650 av min fru i julklapp. Du får prata om vilka
hörlurar du vill.
Snusmumriken skrev:mx skrev:Därför att jag fick ett par HD650 av min fru i julklapp. Du får prata om vilka
hörlurar du vill.
Men varför fick du ett par HD650 när det finns HD800?
Jag har inte lyssnat på HD800 så jag har inte så mycket att säga om dem tyvärr.
Men jag antar att de är bättre eftersom de är nyare.
Sen är det ju snart nyår. Det som gäller då är "ut med det gamla och in med det nya".
Inte tvärtom.
UrSv skrev:Sen kan ju kanske åtminstone någon tycka att det kan vara mycket pengar med 10k för ett par HD800 när ett par HD650 kostar 3k?
Jag har ett par HD650 och jag är väldigt nöjd med lurarna. Jag tyckte de behövde spelas in ett ganska bra tag men om det var fullt 100 timmar vet jag inte riktigt. Dock tycker jag mig kunna konstatera att de blev betydligt bättre efter några veckors lyssnande vilket blir minst 40-50 timmar i mitt fall.
Grattis till ett par fina lurar säger jag. Fantastiskt fin julklapp. Beröm till givaren.
Snusmumriken skrev:mx skrev:Därför att jag fick ett par HD650 av min fru i julklapp. Du får prata om vilka
hörlurar du vill.
Sen är det ju snart nyår. Det som gäller då är "ut med det gamla och in med det nya".
Inte tvärtom.
mx skrev:UrSv skrev:Sen kan ju kanske åtminstone någon tycka att det kan vara mycket pengar med 10k för ett par HD800 när ett par HD650 kostar 3k?
Jag har ett par HD650 och jag är väldigt nöjd med lurarna. Jag tyckte de behövde spelas in ett ganska bra tag men om det var fullt 100 timmar vet jag inte riktigt. Dock tycker jag mig kunna konstatera att de blev betydligt bättre efter några veckors lyssnande vilket blir minst 40-50 timmar i mitt fall.
Grattis till ett par fina lurar säger jag. Fantastiskt fin julklapp. Beröm till givaren.
Vad hände med ljudet efter 40-50 timmar?
Laila skrev:mx skrev:UrSv skrev:Sen kan ju kanske åtminstone någon tycka att det kan vara mycket pengar med 10k för ett par HD800 när ett par HD650 kostar 3k?
Vad hände med ljudet efter 40-50 timmar?
Dä blir liasom dä blir etter > 40-50 timmar . . . typer.
Fjonkalicious skrev:Kan man skaffa sig mer "fel" inställning?
UrSv skrev:Sen kan ju kanske åtminstone någon tycka att det kan vara mycket pengar med 10k för ett par HD800 när ett par HD650 kostar 3k?
hörlurar du vill.
Inte tvärtom.
Snusmumriken skrev:Varför pratar ni om gamla hörlurar som HD600, HD650 osv när det finns HD800?
Är inte HD800 mycket bättre?
mx skrev:Vad hände med ljudet efter 40-50 timmar?
Conan skrev:MorganM skrev:Jag tror att tycker man om ljudet i Hd 600-HD 650,så ska man nog köpa ett par HD 700 istället...
Eller så köper man ett par HD-650 om man tycker om dem...De görs & säljs ju fortfarande om jag inte fattat fel.
UrSv skrev:mx skrev:Vad hände med ljudet efter 40-50 timmar?
Det släppte liksom och kändes mer detaljerat och sammanhållet. Basen blev betydligt mer artikulerad och diskanten tydligare.
Johan_Lindroos skrev:Jag har lyssnat en gång på HD800. I typ en halv minut. Det fick räcka.
celef skrev:Jag torrmark ska kombinera sennheiser med tyska earmax för Max musikalisk återgivning g
hifikg skrev:celef skrev:Jag torrmark ska kombinera sennheiser med tyska earmax för Max musikalisk återgivning g
Lustigt. Det är just en tysk Earmax jag använder ihop med mina HD 650. Den är väl inte särskilt vanlig.
mx skrev:Om den nu började tillverkas 2004 spelar ju mindre roll. En av våra bilar
byggdes också det året, årsmodell 2005, och den är lika bra idag som den var
när vi köpte den.
mx skrev:Tråkigt för dig.
mx skrev:Skönt att det är nytt år snart, så du kan köpa senaste årsmodellen.
MorganM skrev:Jag tog tillfället att lyssna på,och jämnföra HD 600/650/700/800 mot varann på High en mässan i Stockholm.
Satt ganska länge,och spelade samma låt.Kunde göra det,då det var ganska lugnt med folk (Söndag 15:00).
Min slutsats var att jag är väldigt nöjd med mina HD600.Då dom stod sig väldigt bra mot dom andra.
xeizo skrev:MorganM skrev:Jag tog tillfället att lyssna på,och jämnföra HD 600/650/700/800 mot varann på High en mässan i Stockholm.
Satt ganska länge,och spelade samma låt.Kunde göra det,då det var ganska lugnt med folk (Söndag 15:00).
Min slutsats var att jag är väldigt nöjd med mina HD600.Då dom stod sig väldigt bra mot dom andra.
Enligt de flesta som gjort seriösa jämförelser av de lurar du nämner så är HD600 de mest neutrala, borde gynna medlemmar på detta forum ...
xeizo skrev:HD600 och HD650 tjänar också på bättre förstärkning, men när det gäller mikrodetaljer är det antagligen bara elektrostatlurar som kan jämföras med HD800... dock sägs de inte vara de mest neutrala.
PerStromgren skrev:xeizo skrev:HD600 och HD650 tjänar också på bättre förstärkning, men när det gäller mikrodetaljer är det antagligen bara elektrostatlurar som kan jämföras med HD800... dock sägs de inte vara de mest neutrala.
Jag bytte från Stax Lambda till Senn 600, så jag har hygglig koll. Dock var Staxarna från 80-talet och hade trafodrivning, så det har nog blivit bättre nu.
Ni som har 600/650, vad driver ni dem med?
PerStromgren skrev:xeizo skrev:HD600 och HD650 tjänar också på bättre förstärkning, men när det gäller mikrodetaljer är det antagligen bara elektrostatlurar som kan jämföras med HD800... dock sägs de inte vara de mest neutrala.
Jag bytte från Stax Lambda till Senn 600, så jag har hygglig koll. Dock var Staxarna från 80-talet och hade trafodrivning, så det har nog blivit bättre nu.
Conan skrev:PerStromgren skrev:Ni som har 600/650, vad driver ni dem med?
HD600 drivna av en Holographic Audio Ear One. Den i sin tur får musiken från en Oppo BDP-95 via balanserade utgången.
mx skrev:KarlXII skrev:Sån tur att jag har ett par HD500. Eller 550 kanske. De behöver ingen isnpelning tror jag iaf - jag lyssnar aldrig på/i dem ändå.
Jag hade ett par HD595 innan dessa, som tyvärr gick sönder, och det är stor
skillnad.
oqvist skrev:Ear One gillas hoppas jag . Har du jämfört XLR ingången med RCA?
Gjort mycket filmtittande med den med crossfade på/av?
JB skrev:mx skrev:KarlXII skrev:Sån tur att jag har ett par HD500. Eller 550 kanske. De behöver ingen isnpelning tror jag iaf - jag lyssnar aldrig på/i dem ändå.
skillnad.
Hehe jag har precis beställt ett par HD-650, och det ska bli väldigt spännande att höra dom (har aldrig provlyssnat dom, har bara hört HD-600 lite kort)
Har ju extra höga förväntningar nu eftersom du hade HD-595 innan och upplevde stor skillnad, jag kommer också uppgradera från HD-595 (som har rasat ihop) :)
Får hoppas min Yamaha AX-492 kan driva dom på hörlursutgången, annars får jag väl köpa en hörlursförstärkare
mx skrev:JB skrev:mx skrev:KarlXII skrev:Sån tur att jag har ett par HD500. Eller 550 kanske. De behöver ingen isnpelning tror jag iaf - jag lyssnar aldrig på/i dem ändå.
skillnad.
Hehe jag har precis beställt ett par HD-650, och det ska bli väldigt spännande att höra dom (har aldrig provlyssnat dom, har bara hört HD-600 lite kort)
Har ju extra höga förväntningar nu eftersom du hade HD-595 innan och upplevde stor skillnad, jag kommer också uppgradera från HD-595 (som har rasat ihop) :)
Får hoppas min Yamaha AX-492 kan driva dom på hörlursutgången, annars får jag väl köpa en hörlursförstärkare
Låter så mycket mer hörlur om 595.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster