Moderator: Redaktörer
mx skrev:Om den nu började tillverkas 2004 spelar ju mindre roll. En av våra bilar
byggdes också det året, årsmodell 2005, och den är lika bra idag som den var
när vi köpte den.
mx skrev:Tråkigt för dig.
mx skrev:Skönt att det är nytt år snart, så du kan köpa senaste årsmodellen.
MorganM skrev:Jag tog tillfället att lyssna på,och jämnföra HD 600/650/700/800 mot varann på High en mässan i Stockholm.
Satt ganska länge,och spelade samma låt.Kunde göra det,då det var ganska lugnt med folk (Söndag 15:00).
Min slutsats var att jag är väldigt nöjd med mina HD600.Då dom stod sig väldigt bra mot dom andra.
xeizo skrev:MorganM skrev:Jag tog tillfället att lyssna på,och jämnföra HD 600/650/700/800 mot varann på High en mässan i Stockholm.
Satt ganska länge,och spelade samma låt.Kunde göra det,då det var ganska lugnt med folk (Söndag 15:00).
Min slutsats var att jag är väldigt nöjd med mina HD600.Då dom stod sig väldigt bra mot dom andra.
Enligt de flesta som gjort seriösa jämförelser av de lurar du nämner så är HD600 de mest neutrala, borde gynna medlemmar på detta forum ...
xeizo skrev:HD600 och HD650 tjänar också på bättre förstärkning, men när det gäller mikrodetaljer är det antagligen bara elektrostatlurar som kan jämföras med HD800... dock sägs de inte vara de mest neutrala.
PerStromgren skrev:xeizo skrev:HD600 och HD650 tjänar också på bättre förstärkning, men när det gäller mikrodetaljer är det antagligen bara elektrostatlurar som kan jämföras med HD800... dock sägs de inte vara de mest neutrala.
Jag bytte från Stax Lambda till Senn 600, så jag har hygglig koll. Dock var Staxarna från 80-talet och hade trafodrivning, så det har nog blivit bättre nu.
Ni som har 600/650, vad driver ni dem med?
PerStromgren skrev:xeizo skrev:HD600 och HD650 tjänar också på bättre förstärkning, men när det gäller mikrodetaljer är det antagligen bara elektrostatlurar som kan jämföras med HD800... dock sägs de inte vara de mest neutrala.
Jag bytte från Stax Lambda till Senn 600, så jag har hygglig koll. Dock var Staxarna från 80-talet och hade trafodrivning, så det har nog blivit bättre nu.
Conan skrev:PerStromgren skrev:Ni som har 600/650, vad driver ni dem med?
HD600 drivna av en Holographic Audio Ear One. Den i sin tur får musiken från en Oppo BDP-95 via balanserade utgången.
mx skrev:KarlXII skrev:Sån tur att jag har ett par HD500. Eller 550 kanske. De behöver ingen isnpelning tror jag iaf - jag lyssnar aldrig på/i dem ändå.
Jag hade ett par HD595 innan dessa, som tyvärr gick sönder, och det är stor
skillnad.
oqvist skrev:Ear One gillas hoppas jag . Har du jämfört XLR ingången med RCA?
Gjort mycket filmtittande med den med crossfade på/av?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster