Nagra PL-L:

Även om det tekniskt sätt är helt uruselt.
Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:Då nominerar jag Sansui ca 20000:
[img]audio-heritage.jp/SANSUI/amp/au-20000.JPG[/img]
Får inte till bilden med telefonen verkar det som...
KarlXII skrev:Fjonkalicious skrev:Lite skrämmande tråd
Seså, var inte rädd. Även en designer bör kunna uppskatta mångfald.
Fjonkalicious skrev:KarlXII skrev:Fjonkalicious skrev:Lite skrämmande tråd
Absolut. Tycker mångfald är jättebra. Tänk om vi hade i Sverige fått bygga hus med lika stor variation som i tråden.
Nattlorden skrev:
NiklasF skrev:Nattlorden skrev:
Bild på någon plastaskit, du glömde inte någon smilie eller?
NiklasF skrev:Det var ju en fråga, inte så konstigt att man frågar då det ser ut som något man handlar på Biltema.
MagnusÖstberg skrev:NiklasF skrev:Det var ju en fråga, inte så konstigt att man frågar då det ser ut som något man handlar på Biltema.
Det var inte mindre oartigt skrivet.
NiklasF skrev:Det var ju en fråga, inte så konstigt att man frågar då det ser ut som något man handlar på Biltema.
Men men du hade alltså inte glömt någon smilie då, tycker du den är fin så får du göra det, men jag måste ju ändå få undra om du bara skojade eller inte.
NiklasF skrev:Fjärren skulle man antagligen kunna använda som hammare
xeizo skrev:Hittade en sån här i grovsopen:
Vissa tycker säkert att den är fulsnygg, undrar om den dessutom är bra för något ...
NiklasF skrev:MagnusÖstberg skrev:NiklasF skrev:Det var ju en fråga, inte så konstigt att man frågar då det ser ut som något man handlar på Biltema.
Det var inte mindre oartigt skrivet.
Mot Biltema då, eller hur tänker du nu?
Det är väl tur att vi inte tycker lika, fy fen vad det hade vart tråkigt.
NiklasF skrev:Högerklickar du på bilden och väljer egenskaper så får du fram
http://www.bladelius.com/img/products/s ... yn_624.jpg
sen Alt+p två gånger och sen klistrar du in länken mellan taggarna så kommer bilden med i inlägget.
MagnusÖstberg skrev:Du borde hålla dig till att föra fram egna kandidater istället för att häckla andras.
mx skrev:Jag tycker för övrigt att Primare Pre30 (tror den hette så) är ett riktigt snyggt
försteg. Gamla Primare och gamla Bladelius var snygga. Gillar även det mesta
från Bang & Olufsen.
tobm skrev:En äldre modell jag gillar.
Fjonkalicious skrev:KarlXII skrev:Fjonkalicious skrev:Lite skrämmande tråd
Absolut. Tycker mångfald är jättebra. Tänk om vi hade i Sverige fått bygga hus med lika stor variation som i tråden.
celef skrev:den gamla quaden är lite fin, men resten är bara junk, det märks tydligt att faktisktfolket helt saknar intresse för färg och form
Jag tycker det är tråkigt att inte 47labs, som ju har så många smakfulla apparater, normalt inte uppmärksammas i sådana här trådar
Magnuz skrev:
Max_Headroom skrev:xeizo skrev:Hittade en sån här i grovsopen:
http://i908.photobucket.com/albums/ac29 ... 116_JR.jpg
Vissa tycker säkert att den är fulsnygg, undrar om den dessutom är bra för något ...
Klart snyggt, ett av Mark Levinsons snyggaste försteg i modern tid.
paa skrev:Max_Headroom skrev:xeizo skrev:Hittade en sån här i grovsopen:
Ett M-L i grovsopan!
flathead skrev:paa skrev:Max_Headroom skrev:xeizo skrev:Hittade en sån här i grovsopen:
Ett M-L i grovsopan!
Jag höll på att få dåndimpen innan jag insåg att det måste vara det främre försteget som avsågs.
Annars ska jag flytta till det kvarteret !!!!!!!
UnholyRishna skrev:mx skrev:Jag tycker för övrigt att Primare Pre30 (tror den hette så) är ett riktigt snyggt
från Bang & Olufsen.
Har haft ett sånt. Utseendemässigt är det 5/5 i min bok, toksnyggt!"Tyvärr" så lät Denon 2106 bättre, framförallt i basåtergivningen.
mx skrev:UnholyRishna skrev:mx skrev:Jag tycker för övrigt att Primare Pre30 (tror den hette så) är ett riktigt snyggt
från Bang & Olufsen.
Har haft ett sånt. Utseendemässigt är det 5/5 i min bok, toksnyggt!"Tyvärr" så lät Denon 2106 bättre, framförallt i basåtergivningen.
Oj, är det sant? Jag har aldrig lyssnat på Pre30 faktiskt. Trodde att det var ett
bra försteg.
mx skrev:Magnuz skrev:KarlXII skrev:Knappar, veck, halvrunt displayglas...näe. Knappast minimalistiskt.
Jämförelsevis, jo. Slätt, avskalat och symmetriskt.
Håller inte med. Den där Linn-grunkan är inte minimalistisk.
Alexi skrev:Påminner lite om de i mitt tycke betydligt snyggare ML förstegen:Max_Headroom skrev:Sentec SCA-1. Finns tyvärr få bra bilder på Nätet.
Jansson skrev:Alexi skrev:Påminner lite om de i mitt tycke betydligt snyggare ML förstegen:Max_Headroom skrev:Sentec SCA-1. Finns tyvärr få bra bilder på Nätet.
Väldigt snyggt formspråk.
Max_Headroom skrev:Audio Research Reference 1
phloam skrev:SU-A4 (stängd/öppen lucka)
[img]http://www.vintagetechnics.co.uk/images/sua4sea3catalog.jpg[img]
[img]http://audio-database.com/TechnicsPanasonic/amp/su-a4.JPG[img]
DVD-ai skrev:Meridian 502.
DQ-20 skrev:DVD-ai skrev:Meridian 502.
Jag läste tråden med stigande irritation - nu får de väl ändå ta och langa fram några Meridian! Och så kom det en.
/DQ-20
Naqref skrev:Har majoriteten här ingen smak? Svara inte, det var en retorisk fråga.
Den var riktigt snygg! €3'250 är dock aningen för mycket, speciellt eftersom jag inte kan nyttja slutstegen i dem.Emanuelgbg skrev:Ok, inte ett rent försteg men kan fungera som ett.
Gato Audio
Naqref skrev:Har majoriteten här ingen smak? Svara inte, det var en retorisk fråga.
sportbilsentusiasten skrev:Naqref skrev:Har majoriteten här ingen smak? Svara inte, det var en retorisk fråga.
Smak är ju en sak, men man förstår ju att många tillverkare lagt betydande del av budgeten på konstig design.
Jag vill betala för prestanda, inte prålig design.
Uppenbarligen har andra en annan syn.
Ofattbart för mig men andra tycker antagligen jag är trist som vill ha en enkel funktionell design.
Naqref skrev:Många lägger ner betydande pengar på att försöka framstå som minimalistiska och som att de inte slösar med pengar på design. Gamla NAD-prylar är ju ett bra exempel. De ville framstå som att de prioriterade innehållet framför utsidan men det behövs inte någon noggrannare kontroll av produkterna för att inse att de vara precis lika konventionellt uppbyggda som alla andra tillverkares och att de kostade ungefär lika mycket att producera. Säkerligen är de exakt lika designade som alla andras produkter också. Det sägs att djävulens största trick är att övertyga världen att han inte finns. Samma sak kän sägas om vissa "odesignade" saker.
paa skrev:Western Electric 49B är nog bland det collaste, nästan med steampunk-design:
Naqref skrev:sportbilsentusiasten skrev:Naqref skrev:Har majoriteten här ingen smak? Svara inte, det var en retorisk fråga.
Smak är ju en sak, men man förstår ju att många tillverkare lagt betydande del av budgeten på konstig design.
Jag vill betala för prestanda, inte prålig design.
Uppenbarligen har andra en annan syn.
Ofattbart för mig men andra tycker antagligen jag är trist som vill ha en enkel funktionell design.
Många lägger ner betydande pengar på att försöka framstå som minimalistiska och som att de inte slösar med pengar på design. Gamla NAD-prylar är ju ett bra exempel. De ville framstå som att de prioriterade innehållet framför utsidan men det behövs inte någon noggrannare kontroll av produkterna för att inse att de vara precis lika konventionellt uppbyggda som alla andra tillverkares och att de kostade ungefär lika mycket att producera. Säkerligen är de exakt lika designade som alla andras produkter också. Det sägs att djävulens största trick är att övertyga världen att han inte finns. Samma sak kän sägas om vissa "odesignade" saker.
Ja det första är 10x högre marginal än det senare exemplet.sportbilsentusiasten skrev:Är ett större problem om man köper ett steg för 40k där innehållet skulle kostat 3k, mot att köpa ett steg som kostar 3k där innehållet kostar 1k...
petersteindl skrev:paa skrev:Western Electric 49B är nog bland det collaste, nästan med steampunk-design:
Det roliga är att om man har ett sådant i bra skick så betingar den troligtvis mest pengar av alla försteg som hittills finns i tråden
![]()
Mvh
Peter
Martin skrev:Snygg tycker jag. Den måste ju låta bra när den ser ut sådär: "jag trivs bra i min kostym, behöver inga silvriga manchettknappar".DVD-ai skrev:Meridian 502.
Nicke skrev:Kan ju inte lägga upp bilder på detta forum skulle önska nån la upp en fin bild på en "Fosgate FAP-V1"
Nicke skrev:Bugar o bockar fjonken,nå vad sägs om denna
Fjonkalicious skrev:Nicke skrev:Bugar o bockar fjonken,nå vad sägs om denna
Inte riktigt min stil
paa skrev:Western Electric 49B är nog bland det coolaste, nästan med steampunk-design:
Nattlorden skrev:
Rydberg skrev:petersteindl skrev:paa skrev:Western Electric 49B är nog bland det collaste, nästan med steampunk-design:
Det roliga är att om man har ett sådant i bra skick så betingar den troligtvis mest pengar av alla försteg som hittills finns i tråden
![]()
Mvh
Peter
Över 420 000 kr med andra ord, inte illa.
http://shop.audioconcept.se/sv/artiklar ... rsteg.html
Du äger ju ett av förslagen redan2-ch skrev:Det är nog bara 2-3 stycken i hela tråden skulle jag kunna tänka mig att äga av utseendemässiga skäl.
Det måste väl betyda att jag har fel på smaksynen
Alexi skrev:Du äger ju ett av förslagen redanEller iaf ett väldigt snarlikt.
Jag gillar också bara en handfull av modellerna i tråden. Andra kan jag tycka är riktigt snygga, men skulle inte kunna tänka mig leva med.
Bill50x skrev:En ännu äldre modell.... Snyggare?
/ B
DVD-ai skrev:Inte min stil, men säkert snyggt för någon![]()
Martin skrev:[img]Linn%20Kolektor[/img]
Måste säga att jag tilltalas verkligen av den här designen utseendemässigt.
Lazyworm skrev:Haha, 9070 var mitt första försteg, köpte det dock inte för utseendet
PappaBas skrev:Varför ser alltid tysk high-end design ut som något från ett hotellbadrum?
Martin skrev:
Martin skrev:
Bill50x skrev:LK-serien är verkligen snygg och i ett behändigt format. Jag tycker dock att Kairn är ännu lite renare/snyggare eftersom knapparna sitter bakom en lucka.
Harryup skrev:Tycker nog att en Nagra Jazz ser fin ut.
mvh/Harryup
paa skrev:Western Electric 49B är nog bland det coolaste, nästan med steampunk-design:
Objektivisten skrev:
bensnake skrev:Mitt tidigare försteg, McIntosh C38. Svårslaget utseendemässigt, tycker jag.
Morello skrev:bensnake skrev:Mitt tidigare försteg, McIntosh C38. Svårslaget utseendemässigt, tycker jag.
Sjukligt snygg! Men "centre" (stavas som jag skrev) är felstavat på fronten.![]()
![]()
Morello skrev:bensnake skrev:Mitt tidigare försteg, McIntosh C38. Svårslaget utseendemässigt, tycker jag.
Sjukligt snygg! Men "centre" (stavas som jag skrev) är felstavat på fronten.![]()
![]()
Alexi skrev:Är det där verkligen ett rent försteg?2-ch skrev:Ahh.. som balsam för en sliten sansuisjäl.
2-ch skrev:Ahh.. som balsam för en sliten sansuisjäl.
Nefilim skrev:.Objektivisten skrev:
Äckligt fult Juh! Ser ut som någon sorts pedagogisk leksak
Nimrod skrev:Objektivisten skrev:
Den där var väl med nån Star Trek film 1983 tror jag? Sköt ner Enterprise.
Callisto skrev:joakimfors skrev:
Den är ganska fin.
Röda lacket är så vackert! Skulle jag gärna ha om det gick att få tag på….
bensnake skrev:Mitt tidigare försteg, McIntosh C38. Svårslaget utseendemässigt, tycker jag.
Callisto skrev:joakimfors skrev:
Den är ganska fin.
Röda lacket är så vackert! Skulle jag gärna ha om det gick att få tag på….
AndreasArvidsson skrev:Jösses vilka rymdskepp många av er tar fram då
Jag vill helst ha ett så rent försteg som möjligt. En svart front i aluminium med en svart display på. Inga knappar, inga rattar, inga leds. Helt rent bara.
Någon som känner till ett sådant försteg?
Fjonkalicious skrev:AndreasArvidsson skrev:Jösses vilka rymdskepp många av er tar fram då
Jag vill helst ha ett så rent försteg som möjligt. En svart front i aluminium med en svart display på. Inga knappar, inga rattar, inga leds. Helt rent bara.
Vad skall man med en svart display till?
AndreasArvidsson skrev:Jag vill helst ha ett så rent försteg som möjligt. En svart front i aluminium med en svart display på. Inga knappar, inga rattar, inga leds. Helt rent bara.
Laila skrev:Så får en förförstärkare gärna se ut enligt maj . . . typ +++++
Bill50x skrev:AndreasArvidsson skrev:Jag vill helst ha ett så rent försteg som möjligt. En svart front i aluminium med en svart display på. Inga knappar, inga rattar, inga leds. Helt rent bara.
Linn Klimax DSM (med audiospelare):
Är förmodligen, med sitt pris på knappt 170.000:-, billigare än rymdskeppen...
/ B
Aerob skrev:Dyrt, men förbaskat snygg! Kontrol går ju heller inte av för hackor, och kostar en del mindre också.
Sanny_X skrev:Bozak
robotno skrev:Sen jag såg Primare pre30 första gången vart jag smått förälskad. Gäller i princip allt därifrån. Annars har alltid denna stått på lite önskelista, Revox B739. Vackert.. Ägde en gång i tiden en A77 mk2 rullbandare. Vilket hantverk, oj oj oj.
Maccis skrev:robotno skrev:Sen jag såg Primare pre30 första gången vart jag smått förälskad. Gäller i princip allt därifrån. Annars har alltid denna stått på lite önskelista, Revox B739. Vackert.. Ägde en gång i tiden en A77 mk2 rullbandare. Vilket hantverk, oj oj oj.
Gissar du gillar min Primare-rigg då.
Har ju sedan du var senast lagt till slutsteget A30.2, tunern T20, och fick hem idag en trasig DVD26.
Så nu är det några maskiner i racket.
Vidhåller att mitt försteg inte skäms för sig:
Primare SP30.7:
bensnake skrev:Jag tycker inte att det är snyggt. Vad är det jag inte hajar?
zidanefromhell skrev:bensnake skrev:Jag tycker inte att det är snyggt. Vad är det jag inte hajar?
Att smaken är olika?
KarlXII skrev:petersteindl skrev:Är detta månne världens genom tiderna absolut snyggaste försteg?![]()
Mvh
Peter
Nej.
Det där är f.ö. kontrollpanelen på en aircondition från Ronson, Inc.
bensnake skrev:zidanefromhell skrev:bensnake skrev:Jag tycker inte att det är snyggt. Vad är det jag inte hajar?
Att smaken är olika?
Där har du fel, dessvärre. Det finns bra smak och dålig smak. Det där med delad som baken är en myt som sprids företrädesvis av dem som har dålig smak.
Fostex skrev:Spectral DMC30SC är förbenat cool.
[ Bild ]
Bill50x skrev:Här har man tape-loop, 3 st närmare bestämt. Technics SU-9070 försteg med lite brutal-teknisk design. Lätt att hitta bland knapparna även i dåligt ljus. Helt passivt förutom phonosteget. Ångrar att jag sålde mitt exemplar.
[ Bild ]
/ B
Kralle skrev:https://spl.audio/professional-fidelity/director-mk2/?lang=en
Finns även i orange
AlbertHall skrev:
Jepp, funktionellt. Saknas bara Tape loop.
Rydberg skrev:Det där gillade jag inte alls, ser ut som nått de skulle kunna sälja på Lidl, typ
Morello skrev:AlbertHall skrev:
Jepp, funktionellt. Saknas bara Tape loop.
Finn en "RECORDER OUTPUT", men det inte en slinga.
Bill50x skrev:Rydberg skrev:Det där gillade jag inte alls, ser ut som nått de skulle kunna sälja på Lidl, typ
När var du på Lidl sist?
/ B
Bill50x skrev:Rydberg skrev:Det där gillade jag inte alls, ser ut som nått de skulle kunna sälja på Lidl, typ
När var du på Lidl sist?
/ B
Fostex skrev:Gillar också utseendet på Sybarite No 1622! Stilrent och rejält. Fjärren likaså![]()
En sak jag tänkt på dock: Är det någon sorts spännande indikator man ser till vänster om displayen, eller ljusläckage från displayen?
”Der Vorverstärker” menar du nog. Apparaten ifråga har dock en beteckning, MBL 6010 D.hifikg skrev:Blygsamma som de är har de döpt sin till "Der Vorversterker" o sen är det slutpratat
Rydberg skrev:”Der Vorverstärker” menar du nog. Apparaten ifråga har dock en beteckning, MBL 6010 D.hifikg skrev:Blygsamma som de är har de döpt sin till "Der Vorversterker" o sen är det slutpratat
Rydberg skrev:Jo visst, men det skrev du inte utan du skrev Vorversterker, vad nu det är?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster