Moderator: Redaktörer
DVD-ai skrev:Meridian 502.
DQ-20 skrev:DVD-ai skrev:Meridian 502.
Jag läste tråden med stigande irritation - nu får de väl ändå ta och langa fram några Meridian! Och så kom det en.
/DQ-20
Naqref skrev:Har majoriteten här ingen smak? Svara inte, det var en retorisk fråga.
Den var riktigt snygg! €3'250 är dock aningen för mycket, speciellt eftersom jag inte kan nyttja slutstegen i dem.Emanuelgbg skrev:Ok, inte ett rent försteg men kan fungera som ett.
Gato Audio
Naqref skrev:Har majoriteten här ingen smak? Svara inte, det var en retorisk fråga.
sportbilsentusiasten skrev:Naqref skrev:Har majoriteten här ingen smak? Svara inte, det var en retorisk fråga.
Smak är ju en sak, men man förstår ju att många tillverkare lagt betydande del av budgeten på konstig design.
Jag vill betala för prestanda, inte prålig design.
Uppenbarligen har andra en annan syn.
Ofattbart för mig men andra tycker antagligen jag är trist som vill ha en enkel funktionell design.
Naqref skrev:Många lägger ner betydande pengar på att försöka framstå som minimalistiska och som att de inte slösar med pengar på design. Gamla NAD-prylar är ju ett bra exempel. De ville framstå som att de prioriterade innehållet framför utsidan men det behövs inte någon noggrannare kontroll av produkterna för att inse att de vara precis lika konventionellt uppbyggda som alla andra tillverkares och att de kostade ungefär lika mycket att producera. Säkerligen är de exakt lika designade som alla andras produkter också. Det sägs att djävulens största trick är att övertyga världen att han inte finns. Samma sak kän sägas om vissa "odesignade" saker.
paa skrev:Western Electric 49B är nog bland det collaste, nästan med steampunk-design:
Naqref skrev:sportbilsentusiasten skrev:Naqref skrev:Har majoriteten här ingen smak? Svara inte, det var en retorisk fråga.
Smak är ju en sak, men man förstår ju att många tillverkare lagt betydande del av budgeten på konstig design.
Jag vill betala för prestanda, inte prålig design.
Uppenbarligen har andra en annan syn.
Ofattbart för mig men andra tycker antagligen jag är trist som vill ha en enkel funktionell design.
Många lägger ner betydande pengar på att försöka framstå som minimalistiska och som att de inte slösar med pengar på design. Gamla NAD-prylar är ju ett bra exempel. De ville framstå som att de prioriterade innehållet framför utsidan men det behövs inte någon noggrannare kontroll av produkterna för att inse att de vara precis lika konventionellt uppbyggda som alla andra tillverkares och att de kostade ungefär lika mycket att producera. Säkerligen är de exakt lika designade som alla andras produkter också. Det sägs att djävulens största trick är att övertyga världen att han inte finns. Samma sak kän sägas om vissa "odesignade" saker.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], pontareee och 22 gäster