Mvh
Peter
Moderator: Redaktörer
celef skrev:fånig video, att dom till slut oxå sedan satt å "diggade" lite fint fick mig att spy
ovärdigt
murgatroyd skrev:Det pålagda jobbiga jänkargnägget och de jobbiga emotionella jänkarna i bild ... ta bort dem så hade det varit en bra reklamfilm!
PerStromgren skrev:murgatroyd skrev:Det pålagda jobbiga jänkargnägget och de jobbiga emotionella jänkarna i bild ... ta bort dem så hade det varit en bra reklamfilm!
Medhåll. Det är litet pinsamt att den amerikanske rösten inte kan lära sig att uttala producktnmanet korrekt. Ibland hör man de japanska personerna uttala namnet som jag gissar att det ska uttalas: [te'cknicks], snarare än [teckni:iks](*).
*) ursäkta min påhittade fonetiska.
Callisto skrev:Technics är hifi sidan och Panasonic är videosidan av samma företag. Seriös bra Japan
phloam skrev:@K12: harr, harr....
KarlXII skrev:phloam skrev:@K12: harr, harr....
"Hear, hear" heter det.
MichaelG skrev:Haha - det var ju skithäftigt när de diggade till musiken. Yeah, feelin´ groovy.
phloam skrev:MichaelG skrev:Haha - det var ju skithäftigt när de diggade till musiken. Yeah, feelin´ groovy.
De skulle haft med en headbangande hårdrockare, då hade det blivit en riktigt cool reklamfilm
celef skrev:fånig video, att dom till slut oxå sedan satt å "diggade" lite fint fick mig att spy
ovärdigt
bakerman22 skrev:celef skrev:fånig video, att dom till slut oxå sedan satt å "diggade" lite fint fick mig att spy
ovärdigt
Fast du spyr väl å andra sidan åt det mesta?
Få är lika hårda som du är.

Vee-Eight skrev:Kass om det inte blir en skivspelare, speciellt sl12xx. Trams.
phloam skrev:Vee-Eight skrev:Kass om det inte blir en skivspelare, speciellt sl12xx. Trams.
jag förstår digmen samtidigt så tycker jag faktiskt att det är bra att de blickar framåt (digitalt, streamat, trådlöst) och inte kör ut nån hemskt homestylad 1200-modell till det nya...! SL-1200 är en DJ-spelare och för cool för denna typ av finsterio. Fast iofs... en ny modern tangentialare skulle kanske platsa.....
Vee-Eight skrev:phloam skrev:Vee-Eight skrev:Kass om det inte blir en skivspelare, speciellt sl12xx. Trams.
jag förstår digmen samtidigt så tycker jag faktiskt att det är bra att de blickar framåt (digitalt, streamat, trådlöst) och inte kör ut nån hemskt homestylad 1200-modell till det nya...! SL-1200 är en DJ-spelare och för cool för denna typ av finsterio. Fast iofs... en ny modern tangentialare skulle kanske platsa.....
Eller en SL1200, precis som den var. Den mest kända Technics-produkten öht, som har kunder utan att man eg behöver göra reklam eller omkonstruera den. Att inte ha med den i sortimentet är ju detsamma som att skjuta sig i foten. Det brukar sällan anses som att blicka framåt.
Skulle de "blicka framåt" så borde de inte dutta med tvåkanal och gigantiska hifidelar öht. Då borde de endast syssla med lurar och tillbehör till telefoner, för det är väl där "framtiden" är gällande att lyssna på musik.
Vinylcalle skrev:Den förklaring jag hört till varför produktionen av SL-1200 lades ner var att maskinerna/verktygen till tillverkningen var utslitna och att det inte gick att få ekonomi i att tillverka nya då försäljningen var så pass liten jämfört med under tiden då den togs fram.
MvH Carl
Vinylcalle skrev:
Den förklaring jag hört till varför produktionen av SL-1200 lades ner var att maskinerna/verktygen till tillverkningen var utslitna och att det inte gick att få ekonomi i att tillverka nya då försäljningen var så pass liten jämfört med under tiden då den togs fram.
MvH Carl
Vee-Eight skrev:Rimlig förklaring. Men samtidigt skulle det innebära att de medvetet inte investerat i nya verktyg, för de pengar man faktiskt tjänat.
Vee-Eight skrev:Kass om det inte blir en skivspelare, speciellt sl12xx. Trams.
Morello skrev:Vee-Eight skrev:Kass om det inte blir en skivspelare, speciellt sl12xx. Trams.
Men just den är ju helt kass då den saknar all förmåga att avkoppla underlaget den står på.
Morello skrev:Vee-Eight skrev:Kass om det inte blir en skivspelare, speciellt sl12xx. Trams.
Men just den är ju helt kass då den saknar all förmåga att avkoppla underlaget den står på.

2-ch skrev:Vinylcalle skrev:Den förklaring jag hört till varför produktionen av SL-1200 lades ner var att maskinerna/verktygen till tillverkningen var utslitna och att det inte gick att få ekonomi i att tillverka nya då försäljningen var så pass liten jämfört med under tiden då den togs fram.
MvH Carl
Låter rimligt.
Kan man därigenom dra slutsatsen att de senaste producerade 1200:orna var lite... ska vi säga glapp?![]()
RogerJoensson skrev:Problemet med vibrationer var ju lösbart med kringarrangemang och efter åtgärd var ju spelaren så nära perfekt som det gick att komma. Fanns det något bättre till uppgiften, när den slog igenom?
De som jobbade med spelandet behövde en spelare som stod helt stadig, tallriken inkluderad, om man bortser från att den faktiskt kunde rotera, startade snabbt och inte lät när man vidrörde chassiet. Det fanns vad jag vet på den tiden ingen annan spelare som gjorde det lika bra. Det finns m a o en anledning till att den blev så populär...
Technics kunde dock ha varit bättre på att informera om problem och lösningar.
Vee-Eight skrev:På klubb så fanns det alltid ett bås som var stadigt byggt, men det var inte så utstuderat att det var gjutet ned till grunden utan kontakt med dansgolvet.
RogerJoensson skrev:Om detta inte var möjligt, kunde man hänga upp hela disco-bänken i gummistroppar. I och med att hela bänken var så tung, blev det stabilt nog för DJ:n att jobba ändå. Det fungerade bra.
RogerJoensson skrev:Vee-Eight skrev:På klubb så fanns det alltid ett bås som var stadigt byggt, men det var inte så utstuderat att det var gjutet ned till grunden utan kontakt med dansgolvet.
Det kan ju ha vart så att golvet under båsen var byggt så att de vilade direkt mot marken eller stadig vägg, så att det just där var hyggligt vibrations- och svajfritt.
På många nöjesställen i Nordöstra skåne var det i början/mitten på 80-talet standard med problematiska DJ-bås. Inte sällan hade båsen placerats utan tanke på funktion vad gäller vibrationer och ljud. Nya mera baskapabla högtalare + SL1200 = nya utmaningar...
De gamla skivspelarna med fjäderupphängda chassin hade sina fördelar, men den som försökt att jobba snabbt, synka, eller scratcha med en sådan förstår varför det var värt att bereda mark för att få skivspelare typ SL-1200 att fungera.

Morello skrev:Rent junk alltså. En DJ-spelare mest väsentliga uppgift torde vara att avkoppla från underlaget. På den punkten fungerar inte SL1200.
poppop skrev:Vad gör den halvtaskig? Att den är vibrationskänslig på ett diskotek om den står på ett bord? Det tror jag en Clearaudio eller SME också är. Låter den dåligt? På vilket sätt?

phloam skrev:...
@Peter: okejrå
Jag tror att märket förorade lite av sin identitet när 90-talet kom (plast, integrerade kretsar, mer intetsägande design) och man tyckte kanske att det inte gick att gå tillbaka till de kvaliteter de haft från start - den tekniska/militära looken och känslan, innovationerna, högkvalitets-hifi - och få ekonomi i det hela. Idag kanske man ser att det finns en tydlig nisch för det senare trots allt
The Technics brand was used for Panasonic's hi-fi audio systems that were marketed around the world from 1965 to 2010. The brand name was coined from the word "technology" that faithfully reproduces original sounds, and symbolized Panasonic's commitment to the creation of high-quality audio.
The Technics brand debuted in 1965 with the launch of the Technics 1, a closed-type two-way two-unit speaker system*1. In 1970, Panasonic, then known as Matsushita Electric Industrial, released the Technics SP-10, the world's first direct-drive*2 (DD) turntable, and followed that up with a wide array of high-quality audio products, including control amplifiers, power amplifiers and CD players, which enjoyed strong support among audio aficionados around the globe.
As the company was renamed Panasonic in 2008, audio products were united under the Panasonic brand. The Quartz Synthesizer DD Player*3 SL-1200MK6, released in 2008, was the last audio product under the Technics brand and its production was ceased in 2010. Meanwhile, Panasonic's sound technicians continued their pursuit of the ultimate sound reproduction with passion and commitment, developing new technologies along the way. In particular, Panasonic focused on the research and development of new digital audio technology, using highly-advanced, cutting-edge digital signal processing technology. Nowadays, audio fans are demanding equipment that delivers more realistic, high-quality sound, as music has become part of their lifestyles, with the way they enjoy music becoming more diversified as well as the increasing availability of high-resolution audio*4 that offers quality surpassing that of CD.
As its 50th anniversary comes up in 2015, the Technics brand is about to be reborn, through many years of evolution, as the quintessential mix of Panasonic's traditional sound technology and advanced digital technology.
Through the new Technics, Panasonic will bring to discerning music and audio fans around the world a whole new level of wonder and inspiration by delivering authentic sounds, true to the artists' original intention.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster