Moderator: Redaktörer
shifts skrev:Klass D är det välan?
Patented ultra-linear Class A amplifier
AndreasArvidsson skrev:shifts skrev:Klass D är det välan?
Från manualenPatented ultra-linear Class A amplifier
Att det inte rör sig om någon traidionell klassA förstärkare kan vi ju med säkerhet säga.
Almen skrev:Men är det inte bara ingångsstegen man underförstått menar? Det verkar vara poppis att betona att man använder klass A till försteget, av någon anledning.
Men visst verkar den bra! Lite väl dyr för inte så jättemånga watt, bara, samt att den inte verkar klara <4 ohm så bra. Man får en AMP 27 för en tredjedel av priset...
JockeX skrev:Almen skrev:Men är det inte bara ingångsstegen man underförstått menar? Det verkar vara poppis att betona att man använder klass A till försteget, av någon anledning.
Men visst verkar den bra! Lite väl dyr för inte så jättemånga watt, bara, samt att den inte verkar klara <4 ohm så bra. Man får en AMP 27 för en tredjedel av priset...
Det kan vara värt att nämna att det ingår en hel del mer i paketet då den har försteg, dac, trådlös streaming och en del andra features. Men billig är den inte
PerStromgren skrev:den [är] inte ... delbar mellan för- och slutsteg
PerStromgren skrev:Jag var sugen på den apparaten förr, men när jag fick reda på att den inte var delbar mellan för- och slutsteg, så jag kunde stoppa in mitt delningsfilter dog intresset. Men, tiderna förändras! Nu har jag levt utan delat system ett tag och tycker att det är rätt OK, så ...
sportbilsentusiasten skrev:Problemet är att den låter snyggt o detaljerat, men allt låter musikaliskt dött o trist. Detta oavsett vilka talare som kopplas till.
Hört den nu på 5-talet mässor...alla älskar designen och konseptet men många lämnar snabbt lokalen...
lennartj skrev: tvivlar jag på att nyare firmware skulle förbättra det känslomässiga intrycket, men där kanske jag har helfel?
Är det någon med färskare erfarenheter som kan bekräfta eller dementera?
Almen skrev:Vore nå't för LTS att sätta tänderna i.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster