Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Iofs skulle det ju vara ganska ätt att snicka ihop något
Svante skrev:Ikea har säker något fint med furulaminat.
Harryup skrev:Man kan rippa dom och sedan lagra på disk också. Behövs inte nån stor hylla då.
mvh/Harryup
Vinylcalle skrev:Även jag kör med Stringhyllor. Men det beror ju så klart lite på hur stor samlingen är, har nog inte mer än runt 200 CD-skivor själv.
MvH Carl
Harryup skrev:Man kan rippa dom och sedan lagra på disk också. Behövs inte nån stor hylla då.
mvh/Harryup
darkg skrev:Harryup skrev:Man kan rippa dom och sedan lagra på disk också. Behövs inte nån stor hylla då.
mvh/Harryup
Precis, räcker med ett diskställ.
JBjorkman skrev:Vi kör på en äldre version av denna låda från IKEA. Utan lock och i låda i tv-bänken, men går även lätt att även ställa i ordinarie bokhylla. Tyvärr har de slutat sälja den versionen vi har som hade någon form av tunn bambu/vass på utsidan, trist när samlingen växer
Fördelen (förutom att det har en rätt hög WAF) är att fodralen står stabilt i lådan och man ser titlarna på kortsidan utan bekymmer när man letar, de är dessutom lätta att transportera när de redan är förpackade i lagom behållare.
guldfisk skrev:Ett dyrare, tyngre och slitstarkare alternativ till String är Cell, som jag har. Kräver ett antal hål i väggen.
PekkaJohansson skrev:Det finns inget så dystert som cd-skivor i plastfickor där ägaren har vikit omslaget eller ryckt bort kortsidorna på konvolutet och ibland också hanterat skivan slarvigt med repor som följd. De utskällda cd-askarna är betydligt bättre än sitt rykte. De skyddar skivan, låter konvolutet förbli i nyskick och tillåter optisk sökning utan behov av att bläddra i hyllorna. Upp till 45 skivor går bra att ha mellan varje hyllavdelare, har jag funnit. För den som har utrymmet är ett lagom tilltaget diskotek livskvalitetshöjande på samma vis som ett bibliotek. Det innebär förstås inte att man inte också kan lyssna på datorfiler om andan skulle falla på.
Med vänlig hälsning
Pekka
PekkaJohansson skrev:Det finns inget så dystert som cd-skivor i plastfickor där ägaren har vikit omslaget eller ryckt bort kortsidorna på konvolutet och ibland också hanterat skivan slarvigt med repor som följd. De utskällda cd-askarna är betydligt bättre än sitt rykte. De skyddar skivan, låter konvolutet förbli i nyskick och tillåter optisk sökning utan behov av att bläddra i hyllorna.
Morello skrev:Problemet löst. Jag köpte 10 begagnade moduler som vardera rymmer 600 CD's, dvs förvaring för totalt 6 000 CD.
Modulerna är byggda av ett snickeri massiv ek.
PekkaJohansson skrev:Morello skrev:Problemet löst. Jag köpte 10 begagnade moduler som vardera rymmer 600 CD's, dvs förvaring för totalt 6 000 CD.
En mycket bra start!
Med vänlig hälsning
Pekka
Morello skrev:En av mina bättre affärer.Säljarens far hade tydligen betalat snickeriet 37 000 SEK för att få dessa byggda.
Detta är så långt från IKEA man kan komma.
Morello skrev:Problemet löst. Jag köpte 10 begagnade moduler som vardera rymmer 600 CD's, dvs förvaring för totalt 6 000 CD.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 21 gäster