Med andra ord... Hur använder man slutstegen separat?

Moderator: Redaktörer
Karl_Banan skrev:Men då måste man väl ha ett separat slutsteg? Man kan inte få 2105:an att driva basmodulerna?
Naqref™ skrev:Karl_Banan skrev:Men då måste man väl ha ett separat slutsteg? Man kan inte få 2105:an att driva basmodulerna?
Helt rätt. För egen del så funderar jag på att kidnappa slutsteget till centerkanalen (som ändå inte används) till att mata ut signalen från lfe-utgången. Får se när jag orkar göra det.
Naqref™ skrev:Karl_Banan skrev:Men då måste man väl ha ett separat slutsteg? Man kan inte få 2105:an att driva basmodulerna?
Helt rätt. För egen del så funderar jag på att kidnappa slutsteget till centerkanalen (som ändå inte används) till att mata ut signalen från lfe-utgången. Får se när jag orkar göra det.
niklas skrev:Det där är ju en jättebra idé! Kanske har du ork att vara lika pedagogisk (mha massa bilder) som med eps?
Tekko_Tubeamp skrev:Huuh så mycket grejjer det är inne i en hembioreceiver, inte lätt att hitta uta kretsschema, om dom inte har märkt ut det med silkscreen förstås.
Jag bara spekulerar fritt, men...
Om man sätter filtret mellan källan och förstärkaren, och kopplar filtret till 5.1? 7.1? ingången (hp på front hv och lp på surr hv exvis). Då går det. Men det begränsar användandet kraftigt. Man kan ju inte koppla in andra källor till förstärkaren, utan måste alltid gå via filtret.
Man skulle ju önska sig någon form av "tape loop", men det är något från en svunnen tid(?).
niklas skrev:Naqref™ skrev:Karl_Banan skrev:Men då måste man väl ha ett separat slutsteg? Man kan inte få 2105:an att driva basmodulerna?
Det där är ju en jättebra idé! Kanske har du ork att vara lika pedagogisk (mha massa bilder) som med eps?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 42 gäster